Šaligatviams remontuoti – penkmečio planas
Kauno valdžios dėmesio pagaliau sulaukė šaligatviai, kuriais kasdien vaikšto tūkstančiai kauniečių.
Komunalinio ūkio skyrius parengė programą, pagal kurią penkerius metus mieste bus remontuojami seni ir įrengiami nauji šaligatviai. Daugelis Kauno gyvenamųjų rajonų pasatyti prieš 30–40 metų. Dauguma šaligatvių niekada nebuvo remontuoti.
"Iki šiol daugiausiai lopytos gatvės, bet reikia imtis ir šaligatvių", – pastebėjo miesto meras Andrius Kupčinskas.
Komunalinio ūkio skyriaus vedėjas Valius Knokneris sakė, kad rengiant programą atsižvelgta į seniūnų rekomendacijas. Šiemet daugiausiai dėmesio turėtų sulaukti pėsčiųjų takai Dainavos ir Eigulių seniūnijose. Judrioje Prancūzų gatvėje Šančiuose pėstiesiems žadama įrengti naujus šaligatvius, nes šioje vietoje anksčiau jų visai nebuvo. Daugiausiai naujų šaligatvių ketinama įrengti Panemunėje.
"Dėl aukštų šaligatvių daug nepatogumų patiria neįgalieji, dviratininkai ir mamos su vežimėliais. Būtina atkreipti dėmesį į tai, kad šaligatviai turi būti įrengti su nuolydžiais", – ragino meras. Kol kas nėra tvirtai nuspręsta, ar tvarkant šaligatvius mieste naudoti asfalto dangą, ar trinkeles. Trinkelės kainuotų apie 20 proc. brangiau.
Planuojamiems darbams atlikti reikėtų beveik 4 mln. litų, tačiau numatyta skirti pusę šios sumos. "Skelbiant darbų konkursus šiek tiek pinigų sutaupoma, todėl bus galima atlikti daugiau darbų", – vylėsi Ekonomikos ir biudžeto komiteto pirmininkė Edita Gudišauskienė.
Jos teigimu, naujoje programoje į dvi atskiras dalis reikėtų išskirti esamų šaligatvių remontą ir naujų pėsčiųjų takų įrengimą. Šiuos darbus siūloma derinti su parengtu specialiuoju dviračių takų planu ir gatvių remonto darbų programa. "Programa tvirtinama penkerių metų laikotarpiui, tačiau kasmet turi būti parengtas atskiras tvarkomų objektų sąrašas", – siūlė Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkė. Patobulintai programai dar turės pritarti miesto tarybos nariai.