Nuo pakilimo tako – į mirtį
Lėktuvų pakilimo takas dviem Aleksoto S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo darbuotojams tapo tramplinu į pražūtį.
Tragiška avarija, kaip spėjama, įvyko naktį iš ketvirtadienio į penktadienį. Apie kraupią eismo nelaimę policijos budėtojams pranešta tik vakar po vidurdienio. Metalo laužo krūva virtęs raudonas "Mazda 626" automobilis ir iškritę vairuotojo bei keleivio kūnai rasti didžiulio šlaito apačioje. Kalno viršuje kaip tik baigiasi Aleksote esančio S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo pakilimo takas.
"Kauno dienos" žurnalistai specialia technika išmatavo, kad automobilis nuo šlaito nugarmėjo į 33 m gylį. Apie tai, kad senutėlis, 1990 m. pagamintas dviejų durų automobilis lėkė milžinišku greičiu liudijo įvykio vietoje likusios ryškios žymės. Atskriejęs nuo pakilimo tako bemaž pusę šlaito jis įveikė skriedamas oru. Po to automobilis rėžėsi į žemę. Jį sustabdė tik pačioje kalno apačioje esantis siauras upeliūkštis ir betoninė jo pralaida.
Apie smūgio stiprumą buvo galima spręsti iš to, kad prietaisų skydelio dalys mėtėsi už keliasdešimties metrų nuo transporto priemonės.
Beveik neabejojama, kad automobilis didžiuliu greičiu skriejo aerodromo pakilimo taku, tačiau jo vairuotojas nė nemėgino stabdyti ir aerodromo pakraštyje nugarmėjo nuo šlaito.
Įvykio vietoje dirbę policijos pareigūnai pagal aptiktus ant žemės dokumentus nustatė, kad vienas žuvusiųjų – Aleksoto aerodromo ūkvedžiu-elektriku dirbęs 52-ejų Antanas Savickas. Spėjama, kad jis vairavo automobilį, nors dar žadama tikslinti visas aplinkybes.
Nustatyta ir antro žuvusiojo tapatybė – tai Aleksoto aerodromo muziejaus darbuotojas keturiasdešimtmetis Vytautas Žvingilas. Vyrų asmenybės galutinai išaiškėjo, kai teisėsaugininkai atsiliepė avarijos vietoje rastu vieno jų mobiliojo ryšio telefonu. Skambino kolegos pasigedę aerodromo darbuotojai.
Neoficialiais duomenimis, iš vakaro vyrai kažką šventė. Avarijos vietoje tarp susirinkusių smalsuolių buvęs vyras tylomis puse lūpų prasitarė girdėjęs, kaip jiedu kvietė kitus kolegas išlenkti taurelę. Teismo medicinos ekspertai turės tiksliai konstatuoti, ar abu žuvusieji prieš mirtį negėrė alkoholinių gėrimų.
Kolegą rado per vėlai
"Nuo ankstaus ryto, vos tik pastebėję, kad darbe nematyti Antano, o aikštelėje nėra jo automobilio, puolėme skambinti jam telefonu. Deja, susisiekti nepavyko. Tik vėliau atsitiktinai pamatėme čia stovinčius tarnybinius policijos automobilius ir dirbančius pareigūnus. Priėję prie skardžio ir pamatę apačioje raudoną automobilį, supratome, kas įvyko. Antanas buvo tvarkingas vyras, puikus darbuotojas. Išties labai skaudu ir gaila", – kalbėjo nelaimės vietoje sutiktas S.Dariaus ir S.Girėno aerodromo direktorius Eugenijus Raubickas.
Pašnekovas negalėjo atsakyti, kas nulėmė tragišką nelaimę. Jis teigė, kad aptverta aerodromo teritorija yra nuolat saugoma nuo pašalinių asmenų, tačiau jo darbuotojai gali bet kada patekti į teritoriją. E.Raubickas pripažino, kad lėktuvų pakilimo taku "skraidantys" automobiliai anaiptol nėra normalus reiškinys ir taip neturėtų būti.