Maišto idėja slopinama
"Autrolio" vadovai įsitikinę, kad apie streiką bendrovėje negali būti nė kalbos. Troleibusų vairuotojų profesinės sąjungos atstovai atkerta, kad protesto akcijos idėja nepamiršta.
Pasirašė, bet ar sutinka?
"Kauno diena" rašė apie savivaldybės bendrovėje "Autrolis" tvyrančią įtampą. Šį mėnesį troleibusai Kauno gatvėmis važinės rečiau, todėl bendrovės administracija parengė įsakymą, kuriuo nurodoma, kad vairuotojams numatomos prastovos. Dėl to jų alga sumažėtų daugiau nei šimtu litų per mėnesį.
"Autrolio" vairuotojus vienijanti profsąjunga ėmėsi atsakomųjų veiksmų ir pareikalavo atšaukti numatytas prastovas ir padidinti atlyginimą. Jei į reikalavimus nebus atsižvelgta, profsąjunga pagrasino streikais.
Laikinai "Autroliui" vadovaujantis Mindaugas Kučinovas mano, kad kalbos apie maištą – išpūstas burbulas. Vadovas pateikė lapus su maždaug 300 iš bendrovėje dirbančių 393 vairuotojų parašais. Anot M.Kučinovo, artimiausiomis dienomis po įsakymu pasirašys ir didelė dalis iki šiol nepasirašiusiųjų.
"Akivaizdu, kad daugelis darbuotojų supranta įmonės padėtį ir sutinka su darbo krūvio mažinimu. Sąmyšis sukeltas nedidelės darbuotojų grupelės", – įsitikinęs M.Kučinovas.
"Autrolyje" veikia dvi profsąjungos. Vienos jų pirmininkas Petras Balčaitis atkirto, kad surinkti vairuotojų parašai – akių dūmimas.
"Tuose lapuose vairuotojai pasirašė, kad susipažino su įsakymu. Tai nereiškia, kad jie sutinka", – aiškino P.Balčaitis.
Profsąjungos pirmininkas pripažįsta, kad maištauti nusiteikę ne visi vairuotojai, tačiau jis yra įsitikinęs, kad gina daugumos interesus. P.Balčaičio teigimu, iškelti reikalavimai lieka, o jei į juos nebus atsižvelgta, gali kilti ir streikas.
Sumažėjo vadovų algos
M.Kučinovas sakė, kad reikalavimas didinti vairuotojų atlyginimus – nerealus. Artimiausiu metu net gali tekti atleisti maždaug dešimtadalį vairuotojų.
"Kalbamės su vairuotojais. Vyresnio amžiaus žmonėms siūlome mažinti krūvius. Atleidimai – paskutinis variantas, bet jo teks griebtis, jei niekas nesutiks su mažesniais krūviais ir algomis", – perspėjo M.Kučinovas.
Atleidimų ir algų mažinimo gali neišvengti ne tik vairuotojai, bet ir kiti įmonės darbuotojai. "Autrolio" vadovybei algos nuo vasario nurėžtos 25 proc.
Nuo praėjusių metų rudens "Autrolis" neturi generalinio direktoriaus. Laikinai šias pareigas ėjo Alvydas Gineitas, o neseniai laikinus įsipareigojimus prisiėmė M.Kučinovas.
Bendrovės valdybos pirmininkas Paulius Lukševičius teigė, kad generalinis direktorius turėtų paaiškėti per dvi savaites. Valdyba svarsto kelias kandidatūras, tačiau jų asmenybių neatskleidžia.
Ar brangs bilietai?
"Autrolio" administracija skaičiuoja, kad maršrutuose sumažinus troleibusų skaičių bendrovė per metus neteks apie 2 mln. litų. Savivaldybė bendrovei skolinga apie 7 mln. litų, ją spaudžia prieš kelerius metus paimtos paskolos troleibusams pirkti, tačiau M.Kučinovas įsitikinęs, kad dėl to "Autrolis" nesužlugs.
Kauno miesto savivaldybėje vėl aktyviai diskutuojama apie važiavimo viešuoju transportu įkainių kėlimą. Tačiau transporto specialistai pripažįsta, kad bilietų kainos arti kritinės ribos. Ją pasiekus gali sumažėti keleivių, vis dažniau jie imtų rizikuoti važiuoti be bilieto.
Nuo balandžio 1 d. važiuoja ne tik mažiau troleibusų, bet ir autobusų, tačiau "Kauno autobusų" vairuotojų atlyginimai mažėti neturėtų. Nė vieno neketinama atleisti.
"Maršrutų mažinimas kolektyvui įtakos neturės", – sakė "Kauno autobusų" generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Kauno autobusai ir troleibusai iki šiol per metus nuvažiuodavo maždaug tiek pat kilometrų, tačiau autobusų vairuotojų yra bemaž 60 mažiau.