„Lisco Baltic Service“ skiria dėmesį saugiai laivybai
Sukako 10 metų, kai Danijos DFDS kompanijos valdomos vienintelės Lietuvoje keltų bendrovės “Lisco Baltic Service” laivuose pradėtas diegti saugos sistemos (ISM) kodeksas.
Šios saugumo valdymo sistemos (SVS) diegimas baigtas 1996 m. Ta proga “Lisco” saugumo ir kokybės valdymo grupė surengė seminarą “Saugumo valdymo sistemos darbo dešimtmetis. Problemos. Pasikeitimas darbo patirtimi. Tolimesnis bendrovės SVS darbo tobulinimas”.
Seminare dalyvavo ir pranešimus skaitė bendrovės keltų ir trampinių laivų kapitonai, vyriausieji kapitonų padėjėjai, saugumo ir kokybės valdymo grupės darbuotojai. Tarp 14 pranešėjų buvo ir Saugios laivybos administracijos Valstybės vėliavos ir uosto kontrolės tarnybos vedėjas Povilas Juozapavičius, Rusijos jūrų laivybos registro atstovybės Lietuvoje direktorius Jevgenijus Otriašenkovas , „Lloyd’s“ registro Klaipėdos filialo vyriausiasis inspektorius Konstantinas Motanovas.
Daugelio pranešėjų nuomone, SVS šiandien užtikrina ne tik saugų plaukiojimą, gamtos taršos mažinimą, bet ir apsaugo laivų savininkus nuo tam tikrų komercinių nuostolių – SVS neatitinkančių laivų sulaikymas kompanijoms paprastai gresia net tik prestižo praradimu, bet ir gana dideliais finansiniais nuostoliais.
“Lisco” kapitonų, vyriausiųjų kapitonų padėjėjų ir vyriausiųjų mechanikų, pastarieji taip pat yra ir vidiniai laivo auditoriai, pastebėjimu, per 10 metų bendrovės laivuose smarkiai pagerėjo techninės priežiūros kokybė, saugumas, įgulų ir kranto darbuotojų profesionalumas bei kompetencija saugumo ir kokybės srityse. Tai daro teigiamą įtaką ir bendrovės klientų aptarnavimui. Anot Rusijos jūrų laivybos registro atstovybės Lietuvoje direktoriaus Jevgenijaus Otriašenkovo, “Lisco” atitinka išsivysčiusių Europos šalių SVS standartus.
“Lisco” šiuo metu turi ISM, ISPS kodekso sertifikatus, kompanijos agentiniam padaliniui suteiktas ISO 9001:2001 sertifikatas. Šios kokybės ir saugumo valdymo sistemos reikalauja tiek jūrininkų, tiek kranto darbuotojų specialaus pasiruošimo. Kaip sakė “Tor Neringa” kapitonas Vytautas Valteras, dabar be šių sistemų sunku įsivaizduoti, kaip galima būtų užtikrinti aukščiausius saugumo standartus laivuose. Kapitonas minėjo, jog kai kuriose šalyse kartais tenka susidurti su gana subjektyviais minėtų standartų vertinimais. Tai labai apsunkina laivus atlikti savo tiesiogines funkcijas.
Seminaras įrodė, jog SVS “Lisco” laivuose egzistuoja ne tik dokumentuose, bet ir realybėje. Ypač akivaizdus kompanijos personalo ir vidinių auditorių pasirengimas, vykdant SVS reikalavimus laivuose. Kita vertus, informacijos apsikeitimas tarp klasifikacinių bendrovių, saugios laivybos administracijos ir tiesioginio vykdytojo pademonstravo “Lisco” sugebėjimą SVS klausimais vesti atvirą dialogą su minėtomis įstaigomis.
Seminaro pabaigoje dalyviai priėmė bendrą komunikatą, kuriame pabrėžė būtinybę kuo glaudžiau bendradarbiauti visoms SVS dalyvaujančioms pusėms.
Naujausi komentarai