Valymo paslaugų versle verda konkurencinės aistros


2007-03-08
Rūta STANKEVIČIŪTĖ
Valymo paslaugų versle verda konkurencinės aistros

Kuriantis vis naujoms bendrovėms, klientas laimi mažėjančias paslaugų kainas

Valymo paslaugų teikėjų uždarbiai per metus padidėjo beveik trečdaliu - sparčiai populiarėja kasdienės biurų ir parduotuvių priežiūros paslaugos, be to, valytojus vis dažniau samdosi privatūs klientai.

Verslas stambėja

Retas prekybos centras ar biurų pastatas turi nuolatinių valytojų komandą, pastaruoju metu kur kas populiariau samdyti valymo paslaugų bendrovę. Šio verslo atstovai sutaria, kad kasdienė stambių objektų priežiūra sukrauna jiems didžiąją dalį pajamų, todėl aršiai kovojama dėl stambiausių klientų - didžiųjų prekybos ir pramogų centrų, biurų.

“Geriausius užsakymus susišluoja stipriausios valymo paslaugų bendrovės, kurių vardas rinkoje jau gerai žinomas. Stambūs užsakovai su smulkesnėmis įmonėmis neprasideda”, - apie rinką pasakojo Egidijus Kukis, UAB “Ainava” Kauno filialo direktorius.

Jam pritaria Dovilė Serapinaitė, Kauno įmonės “Namų ir biurų valymas” direktorė. Anot antrus metus gyvuojančios bendrovės vadovės, konkurencija valymo paslaugų srityje - milžiniška, rinką pasidaliję stambūs valymo verslo atstovai, o smulkiesiems belieka išgyventi iš smulkesnių valymo darbų.

Verslininkai sutaria, kad konkurencija valymo paslaugų versle - milžiniška, arši kova paprastai užverda kovojant dėl stambių objektų.

“Susirenka visi stambiausieji ir vienas per kitą siūlo mažesnę kainą. Laimi pasiūlęs geriausią variantą”, - apie rinkos dalybas pasakoja V. Kumža, “Eurovalymas” vadovas.

Pasak E. Kukio, sėkmingai dirbančios valymo paslaugų bendrovės nuolat sulaukia pasiūlymų iš užsienio investuotojų parduoti verslą, tačiau kol kas šį verslą valdo lietuviškas kapitalas.

“Esu gavęs ne vieną pasiūlymą parduoti savo verslą, bet niekada nesusigundžiau. Dabar tai itin pelninga veikla”, - didžiuojasi sėkmingu verslu Kauno verslininkas.

Nepražūva suradusieji nišą

Valymo paslaugų versle nuolat knibžda smulkių paslaugų teikėjų - individualių bendrovių, turinčių vos kelis darbuotojus. Vienos iš jų greit išnyksta, kitos, suradusios nišą, išlieka ir pamažu ima augti.

“Teko matyti ne vieną pavyzdį, kai rinkoje pasirodęs naujas paslaugų teikėjas bando įsitvirtinti rinkoje siūlydamas paslaugas pernelyg pigiai. Toks veiklos planas beprasmis. Ilgai į minusą nepadirbsi”, - pastebi E. Kukis. Jo atstovaujama bendrovė sėkmingai įsitvirtino Vilniuje bei Klaipėdoje, pastaruoju metu didina veiklos apimtis ir Kaune.

“Niekada nedirbome nuostolingai, nes tai toli nenuvestų. Valymo paslaugos nėra pigios, reikia apskaičiuoti, kokią nuolaidą gali daryti, o kokia vestų į pražūtį”, - dalijasi patirtimi verslininkas.

Anot Dovilės Serapinaitės, bendrovės “Namų ir biurų valymas” direktorės, valymo paslaugų versle ankšta, konkurencija didžiulė ir, rodos, nemenkės.

“Svarbiausia surasti nišą ir stengtis pateisinti klientų lūkesčius”, - išlikimo formulę atskleidžia verslininkė. Jos vadovaujama bendrovė rinkoje dar naujokė, todėl į stambius objektus nepretenduoja. “Namų ir biurų valymas” renkasi smulkesnius užsakymus, tvarko fizinių asmenų gyvenamąsias patalpas.

Stambios bendrovės į smulkius užsakovus beveik nekreipia dėmesio, jie siekia pasirašyti sutartis su stambiausiais prekybos centrais, pramonės objektais.

“Mums darbo lieka į valias, vos spėjame suktis”, - sako iš smulkių klientų pragyvenančios “Namų ir biurų valymas” vadovė.

Kainos auga sparčiai

Pasak Vaidoto Kumžos, Kauno UAB “Eurovalymas” direktoriaus, konkurencija tarp valymo paslaugų tiekėjų didelė - tai pristabdo kainų augimą. Vis dėlto, anot jo, per metus kasdienės patalpų priežiūros paslaugos pabrango maždaug 20 - 30 procentų. V. Kumža skaičiuoja, kad vieno kvadratinio metro biuro ar parduotuvės valymas kainuoja apie 2 litus.

“Brangsta valymo priemonės, o labiausiai kainas augina didėjantis darbo užmokestis. Už minimalią algą jau niekas nedirba”, - vardija paslaugų brangimo priežastis Kauno verslininkas. Jis pabrėžia, kad sunkiausia surasti darbščių, pareigingų bei lojalių darbuotojų.

Triskart didesnę apyvartą 2006 metais, palyginti su ankstesniais metais, uždirbusios UAB “Ainava” vadovas sako, kad viena pagrindinių didesnio uždarbio priežasčių - ūgtelėjusios kainos. Be to, įmonė turi daugiau klientų. Verslininkai sutaria, kad požiūris į valymo paslaugas Kaune sparčiai keičiasi, o tai leidžia valytojams uždirbti.

Pastaruoju metu Kaune daugėja naujų biurų patalpų, įvairios įmonės atidaro filialus. Pasak verslininkų, svarbu stebėti rinką, nepraleisti progos pritraukti naujų paslaugų pirkėjų.

“Ainavos” vadovas skaičiuoja, kad patalpų valymas kainuoja 1 - 10 litų už vieną kvadratinį metrą. Kaina priklauso nuo patalpų priežiūros poreikio, užterštumo. Vienas kvadratinis metras kilimo valymo atsieitų nuo 3 iki 10 litų, o vienas kvadratinis metras lango - apie 2 litus.

Pavasarį padaugėja langų ir kilimų valymo užsakymų, kiek rečiau prašoma išvalyti žaliuzes, baldus.

Paslaugų verslai klesti

Statistikos departamento duomenimis, paslaugų įmonių 2006 metų pardavimo pajamos, palyginti su ankstesniais metais, išaugo 24,9 procento, iki 13,7 mlrd. litų. Tuo tarpu 2005 metais paslaugų verslo pajamos sudarė 11 mlrd. litų.

Paslaugų sektorių labiausiai augino nekilnojamojo turto operacijos. Šių paslaugų per 2006 metus suteikta 42,4 procento daugiau negu 2005 metais. 2006 metais iš nekilnojamojo turto operacijų gauti 3 mlrd. litų, o 2005 metais - 2,1 mlrd. litų.

Sveikatos priežiūros ir socialinio darbo veiklos apimtys per 2006 ūgtelėjo 22,3 procentais, iki 2,7 mlrd. litų. Kitų verslo veiklų apimtys didėjo 12,2 procento ir 2006 metais sudarė 3,8 mlrd. litų.

2006 metais taip pat uždarbis didėjo ir kitose paslaugų srityse: mašinų ir įrengimų be operatoriaus ir asmeninių bei namų ūkio reikmenų nuomos (118,5 procento), asmeninių bei namų ūkio reikmenų taisymo (30,6 procento), kompiuterių ir su jais susijusios veiklos (25,3 procento), švietimo (23,1 procento), poilsio organizavimo, kultūrinės ir sportinės veiklos (22,6 procento), nuotekų ir atliekų šalinimo ir teritorijų valymo (16,1 procento), kitos aptarnavimo veiklos (8,7 procento).