Statistiką gadinusi gauja perduota teismui
Po Ilgo suburtos Šančių nusikalstamos grupuotės sulaikymo Kaune trečdaliu sumažėjo automobilių vagysčių
Teismui perduota Šančių nusikalstamos grupuotės, kuriai buvo įveikiamos modernios prabangių automobilių signalizacijos, byla.
Prieš Naujuosius sulaikyti penki jos nariai (trisdešimt dvejų Tomas Gaidanka, labiau žinomas Ilgo pravarde, dvidešimt septynerių Evaldas Prokopjevas - Arbūzas, dvidešimt šešerių Haroldas Gelažius - Bebras, trisdešimt ketverių Kęstutis Tručinskas ir trisdešimt dvejų Naurius Vaitkevičius - Storas) teismo nuosprendžio tebelaukia už grotų. Per tą laiką N.Vaitkevičius jau nuteistas dėl visureigio Toyota Landcruise, kuriuo į Šančiuose esančius Krantus buvo atvykęs vilnietis verslininkas, vagystės ir šiuo metu atlieka bausmę Marijampolės pataisos namuose.
Kad surinktų pakankamai įkalčių pateikti šiai gaujai kaltinimus keturių prabangių automobilių vagystėmis, Kauno autotransporto priemonių grobimų tyrimo skyriaus (APGTS) pareigūnams prireikė vienerių metų. Operatyvinė informacija, leidusi tris šios gaujos narius - E.Prokopjevą, H.Gelažių ir N.Vaitkevičių - sulaikyti su įkalčiais, rinkta keturis mėnesius. Arbūzas, Bebras ir Storas sulaikyti išvarant iš Jonavos garažų masyvo prieš kelias savaites iš vieno Kauno Kranto alėjos garažo pavogtą 2000-ųjų laidos, 38 tūks. litų vertės BMW 316.
Gaujos vadeiva - T.Gaidanka sulaikytas po kelių savaičių, pačiose Naujųjų metų išvakarėse, už pusantro šimto kilometrų nuo Kauno - grįžtantis į Lietuvą per Saločių pasienio postą Latvijos ir Lietuvos pasienyje. K.Tručinskas sulaikytas dar prieš minėtą Kauno APGTS operaciją Jonavoje, per kurią aidėjo šūviai.
Ikiteisminis tyrimas, sulaikius visus gaujos narius, truko apie aštuonis mėnesius. Automobilių vagysčių tyrimai tampa vis sudėtingesni, - neslepia Kauno APGTS viršininkas Edvardas Šileris. - Gaidankos gauja taip pat mokosi iš savo klaidų. Lyginant jos ankstesnių metų darbo braižą su pastarųjų metų, į akis krenta, kad šie Šančių ilgapirščiai tapo itin atsargūs. Jeigu anksčiau jie puldavo vogti pirmąjį į akis kritusį automobilį, tai pastaraisiais metais jau, galima sakyti, apsirgo paranoja: kelis kartus apeina visą kvartalą, užsukdami į visas galimas tarpuvartes ir laiptines - ar niekur nėra policijos pasalos. Be to, gaujos narius gina ne patys pigiausi ir prasčiausi advokatai.
Per beveik aštuonis mėnesius trukusį tyrimą šiai gaujai pavyko inkriminuoti keturių automobilių, kurių vertė - per 150 tūkst. litų, vagystes. Tarp jų - ir pernai spalį iš Aukštųjų Šančių Grigiškių gatvės pagrobtas 69 tūkst. litų vertės Italijos piliečio BMW 320 Touring. Tačiau pareigūnai neslepia, kad pavyko įrodyti toli gražu ne visus nusikaltimus, kuriais įtariamas šis penketas.
Guodžia tik statistika, akivaizdžiai patvirtinanti minėtus įtarimus. Palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, šiemet Kaune pavogta net 35 proc. mažiau automobilių negu pernai. O pastarųjų metų statistika apie Kaune pavogtus užsieniečių automobilius dar geresnė. Pasak E.Šilerio, prieš Gaidankos bei kitų plačiai nuskambėjusių Kauno automobilių vagių grupuočių sulaikymus Kaune per metus buvo pavagiama apie šimtas užsieniečių automobilių. Surengus kelias sėkmingas operacijas, šis rodiklis sumažėjo perpus. O šiemet Kaune pavogti tik dvidešimt penki užsieniečių automobiliai.
Nerimą kelia kitkas. Klasikinis to pavyzdys - jau minėtas šios gaujos nario N.Vaitkevičiaus atvejis. Jis įkliuvo per APGTS operaciją Jonavoje, būdamas lygtinai paleistas iš įkalinimo vietos. Be to, tuo metu teisme buvo nagrinėjama jau minėta Toyota Landcruise vagystės, už kurią jis šiuo metu atlieka bausmę, byla. T.Gaidanka taip pat išleistas iš Pravieniškių pataisos namų dvidešimčia mėnesių anksčiau laiko.