Nors šių metų Lietuvos automobilių sporto federacijos kalendoriuje numatytos dar vienerios tarptautinės lenktynės - ralis Kauno ruduo, panevėžietis Rokas Lipeikis ir šiais metais šturmano amplua debiutavęs vilnietis verslininkas Renatas Vaitkevičius praėjusį sekmadienį jau šventė sezono pergalę: nugalėję tradicinėse lenktynėse Aplink Lietuvą jie užsitikrino Lietuvos čempionų titulus.
Meistriškumo šuolis
Jubiliejinį - dešimtąjį ralį Aplink Lietuvą, kuriame kovojama dėl šalies Prezidento taurės, R.Lipeikis su R.Vaitkevičiumi laimėjo pirmą kartą, nors dalyvavo visose septyniose lig šiol vykusiose lenktynėse. Tiesa, 2000-aisiais R.Lipeikis su šturmanu Bronium Samuoliu taip pat nugalėjo profesionalių sportininkų įskaitoje, tačiau tąkart mėgėjų ir profesionalų trasos šiek tiek skyrėsi, todėl pagrindinis ralio trofėjus buvo įteiktas standartinių automobilių klasės nugalėtojams Vincui Gerdžiūnui ir Arvydui Šinkūnui, įveikusiems visą distanciją.
Po sėkmingo šių metų ralio finišo R.Lipeikis neslėpė džiaugsmo, jog šįkart jam pavyko atlaikyti ir vieno talentingiausių bei greičiausių Lietuvos ralio virtuozų Aurelijaus Simaškos spaudimą. Daugkartinis įvairių ralių nugalėtojas ir Europos kroso čempionas šįkart važiavo daugybę pergalių padėjusiu iškovoti Ford Escort Cosworth ir, nors laimėjo kai kuriuos greičio ruožus, galutinėje įskaitoje nuo R.Lipeikio atsiliko 1 min. 25 sek.
Rolandas Mackevičius su Subaru Impreza laimėjo pirmuosius tris greičio ruožus, tačiau dėl automobilio gedimo iš tolesnės kovos buvo priverstas pasitraukti.
Ralio gerbėjai ir patys sportininkai jau praėjusiais metais konstatavo, jog R.Lipeikis padarė didelę pažangą ir tapo lygiaverčiu varžovu daugkartiniam šalies ralio čempionui Sauliui Girdauskui, pastaruoju metu itin greitam Rolandui Mackevičiui ir t.t.
R.Lipeikis taip pat garsėja savo užsispyrimu ir tiesmukiškumu, todėl gana dažnai konfliktuoja su ralio organizatoriais. Šįkart vėl nebuvo apsieita be santykių aiškinimosi, nes, nenorėdamas gadinti savo automobilio vaizdo, sportininkas atsisakė užsiklijuoti kai kuriuos ralio rėmėjų lipdukus. Už tokį elgesį numatytą startinio mokesčio dydžio (maždaug 30 Lt) baudą R.Lipeikis sumokėjo dar prieš startą. Po finišo nugalėtojui teko ilgokai ginčytis su varžybų komisarais, ar teisingai virš startinio numerio pritvirtinta jo vadovaujamos firmos Egzotika reklama.
Ralio anšlagas
Dešimtasis ralis Aplink Lietuvą išsiskyrė ir ypač dideliu dalyvių skaičiumi - šeštadienį iš Kauno Rotušės aikštės pajudėjo net 88 ekipažai, kovoję profesionalų, standartinių automobilių, visureigių, motociklų ir neįgaliųjų įskaitose. Dar prieš porą metų Lietuvoje rengiamose varžybose toks sportininkų būrys susirinkdavo tik tuomet, kai drauge būdavo organizuojami Latvijos ir Estijos ralio čempionatų etapai. Finišą Vilniuje S.Daukanto aikštėje prie Prezidentūros pasiekė tik 45 lenktynių dalyviai. Didžiausi nuostoliai buvo užfiksuoti profesionalų įskaitoje, kurioje startuojantys sportininkai važiavo agresyviausiai ir negailestingiausiai išnaudojo techniką. Profesionalų įskaitoje startavo 44 ekipažai, iš kurių finišą pasiekė 25.
Nepaisant keleto gana rimtų avarijų, iš esmės viskas vyko sklandžiai. Šeštadienį su nerimu laukėme žinių iš ligoninės, kur po incidento trasoje buvo nugabentas kaunietis Edvardas Zujus. Iš pradžių įtarta, kad jis susižalojo stuburą, tačiau, atlikus tyrimus medikai nuramino, jog sportininkas tik smarkiai susimušė, bet nieko nesusilaužė, todėl jau kitą dieną iš ligoninės išvyko gydytis ambulatoriškai, - pasakojo ralio vadovas G.Šlėderis. Jis patikino, kad keletas smarkiai sudaužytų automobilių neleidžia daryti prielaidų, jog trasos buvo pernelyg pavojingos ir nesaugios, o lenktyniauti besiveržiantys sportininkai stokoja patirties.
Paradoksalu, tačiau labiausiai nukentėjo tie ralio dalyviai, kurių lenktynių stažas ir patirtis yra solidžiausi. Avarijas patyrė seni ralio vilkai Raimundas Slaboševičius, Rūtenis Kazakauskas, Evaldas Čirba ir keletas kitų vyrų, kurių meistriškumu niekas neabejoja. Tuo tarpu ralio naujokai buvo paprašyti nesileisti į avantiūras ir be reikalo nerizikuoti. Manau, kad juos suvaldyti pavyko, todėl beveik visi pasiekė finišą, pamatė ralio gražiąją pusę ir patyrė daug gerų emocijų, - teigė G.Šlėderis.
Kita vertus, organizatoriai pripažino, jog ateityje ralio trasose neturėtų pasirodyti visiškai standartiniai automobiliai, neturintys saugos lankų.
Prezidento nesulaukta
Viso ralio Aplink Lietuvą metu sportinių automobilių ir motociklų karavaną itin šiltai sutikdavo neįtikėtinai didėlės minios sirgalių ir žiūrovų. Deja, į iškilmingiausią lenktynių dalį - iškilmingą Prezidento taurės įteikimo ceremoniją Jo Ekscelencija Valdas Adamkus kažkodėl neatvyko, nors tokius pažadus buvo davę jo patarėjai.
Įspūdingą taurę R.Lipeikiui ir R.Vaitkevičiui įteikė Prezidento sekretorius Andrius Meškauskas ir aistringas ralio gerbėjas premjeras Algirdas Brazauskas, kuris 1996 metais buvo vienas ralio atgaivinimo iniciatorių.
Lietuvoje automobilių sparčiai daugėja, todėl džiugu, kad ir ralio dalyvių vis daugiau, - sakė A.Brazauskas. - Linkiu, kad automobilių sportas ir toliau būtų vienas populiariausių.
Tarp motociklininkų trečius metus iš eilės pergalę šventė Ričardas Matijošaitis, važiavęs maratonui Paryžius-Dakaras parengtu KTM. Visureigių klasėje greičiausias buvo Aurelijus Petraitis su Toyota Land Cruiser, taip pat galvojantis apie startą šiose dykumų lenktynėse. Standartinių automobilių įskaitoje nepralenkiamas buvo Ramūnas Aleknavičius su VW Golf.
Tarp profesionalių sportininkų trečioji vieta atiteko Arūnui Strumskiui (Subaru Impreza), penktoji - Svajūnui Čebatoriui (Mitsubishi Lancer), šeštoji - Vladui Pleskovui (Mitsubishi Lancer).
N-2000 klasėje greičiausiais buvo Raimundas Loveikis su Šarūnu Mažeika (Renault Clio). Antri liko Vincas Gerdžiūnas su Arvydu Šinkūnu (Ford Focus), o treti - Markas Juzentavičius ir Lukas Sarapas (Peugeot 306).
Komandinę pergalę šventė Juta - Statoil Lubricants. Antri liko Lietuvos Porsche klubo nariai, o trečioji vieta atiteko Panevėžio Egzotikos klubui.
Naujausi komentarai