Palemono gyventojai pakėlė aliarmą


2005-08-30
Gediminas STANIŠAUSKAS
Palemono gyventojai pakėlė aliarmą

Neapsikentę dėl užsitęsusių viaduko remonto darbų, kilus pavojui vaikams, palemoniečiai ant kojų sukėlė žiniasklaidą

Palemone užtrukus pėsčiųjų tilto per geležinkelį remontui, gyventojai vis labiau nerimauja dėl savo vaikų saugumo. Jie aiškina nuo balandžio mėnesio kasdien rizikuojantys gyvybe, bet, kilus pavojui jų atžaloms, nusprendė netylėti. Viaduką remontuojančių “Kauno tiltų” vadovai prisiekinėja iki rugsėjo 1 d. užbaigsią tvarkyti nesaugią atkarpą.

Valandai užtveria kelią

“Lietuvos geležinkelių” skelbtą konkursą vieninteliam pėsčiųjų viadukui suremontuoti laimėjo “Kauno tiltų” bendrovė.

Palemono gyventojai reiškė nepasitenkinimą, nes darbininkai visiškai uždarė pėstiesiems kelią į pirmuosius ir antruosius laiptus. Čia iki šiol kabo ženklai, jog pėstiesiems eiti draudžiama. Anksčiau visais laiptais buvo galima pakilti ant tilto ir saugiai pereiti 22 geležinkelio linijas arba patekti į vieną peronų, kuriame sustoja ir keleiviniai traukiniai. Tačiau žmonės iki šiol priversti eiti bėgiais per penkias geležinkelio linijas ir tik vėliau užlipę ant viaduko gali saugiai įveikti likusias 17 atkarpų.

Per viaduką ėjusi Marytė, kaip ir kiti gyventojai, piktinosi darbininkų lėtapėdiškumu. “Man trūksta žodžių, kaip išreikšti nepasitenkinimą”, - sakė Marytė. Moteris aiškino, jog kartais priversta net valandą laukti, kol iš pirmojo perono išvyks kelią į trečiąjį peroną užtveriantis tranzitinis krovininis traukinys iš Kaliningrado.

Baiminasi dėl vaikų

Šalia geležinkelio Pyvesos gatvėje gyvenanti 35-erių metų Jolanta Gybytė teigia, kad itin nerimaujama dėl vaikų, nes tuoj prasidės nauji mokslo metai. “Suaugęs žmogus protingesnis, bet vaikai ne tokie atsargūs”, - sakė ji.

Gyventojai piktinosi negalį saugiai ir laiku nueiti į bažnyčią, polikliniką, parduotuvę, paštą, kurie yra Palemono centre. Kiti žmonės teigė, jog bent kartą per 5 metus ties viaduku įvyksta nelaimingas atsitikimas. Iš Palemono centrinės dalies į gyvenvietės pakraštį žmonės eina ir todėl, nes iš čia galima įlipti į 9-ojo ir 45-ojo maršrutų mikroautobusus, kuriais patogiau pasiekti Kauną.

Tenka daryti ilgas pertraukas

“Kauno tiltų” darbininkai žiniasklaidos atstovus pasitiko nepatikliai. Apranga iš kitų statybininkų išsiskyrė darbų vadovas Eimantas Pratapas. Jis nupasakojo gyventojų pasipiktinimo priežastį, bet pats prisistatyti atsisakė. Jo teigimu, viadukui seniai reikėjo remonto. “Kaip vaikai anksčiau kojų nenusilaužė, - stebėjosi E.Pratapas. - Tiltas visas vibruoja, o kad vaikai lenda po traukiniais, man ir pačiam neramu”.

Darbai, pasak jo, užtruko, nes tenka nuolat daryti nemažas pertraukas, kai po viaduku sustoja traukinių sąstatas. “Tada negalime virinti, montuoti ir atlikti kitų darbų”, - sakė E.Pratapas, nurodęs, jog po tiltu yra nutiesti aukštos įtampos laidai, kuriais teka apie 27 tūkst. voltų elektros įtampa. “O juk traukiniai sustoja kasdien”, - pridūrė jis. Be to, rangovui su “Lietuvos geležinkeliais” pavyko susitarti tik dėl trijų geležinkelio linijų uždarymo, todėl ir dėl šios priežasties lėtėja darbų apimtys. “Nuolat uždarius bent šešias linijas, darbus būtume jau seniai užbaigę”, - sakė E.Pratapas.

Pažadėjo pasirūpinti pėsčiaisiais

Krovinių vežimo valdybos Kauno geležinkelio stoties viršininkas Michailas Zabazlajevas irgi stebisi, kodėl rangovas būtent taip suplanavo darbus. “Tačiau tai jo kompetencija”, - sakė M.Zabazlajevas. Viršininkas negalėjo pasakyti, kiek tiksliai traukinių pravažiuoja pro Palemono stotį. “Bet yra toks žodis - daug”, - sakė jis. M.Zabazlajevas aiškino, kad rangovas nederino darbų su jo vadovaujama stotimi. “Nesusipratimas įvyko tiesiog dėl nesusikalbėjimo”, - mano M.Zabazlajevas. “Kauno tiltų” technikos direktorius Aldas Rusevičius patikino, kad rugsėjo 1-ąją pėstieji galės saugiai eiti viaduku. “Pagal darbų grafiką šią dieną numatoma atidaryti pirmuosius laiptus, tad problemų neturėtų kilti”, - sakė jis. Viaduko remonto darbus žadama visiškai užbaigti iki spalio 1 d. Bendra projekto vertė siekia 1,6 mln. Lt.