Naktiniai mikroautobusai - pagalba vėlyviems keleiviams


2004-09-17
Arūnas ANDRIUŠKEVIČIUS
Naktiniai mikroautobusai - pagalba vėlyviems keleiviams

Trylika Kauno maršrutinių taksi vežėjų pagaliau sutiko prailginti savo darbo laiką

Savivaldybės Transporto skyriaus darbuotojai vakar patvirtino, kad jau baigtos derybos su trylika mikroautobusų maršrutų vežėjų. Verslininkai sutiko prailginti darbo laiką, todėl jų mikroautobusai miesto Centru važiuos ir apie 23 valandą. Skyriaus vedėjas Paulius Keras patvirtino, kad deramasi dar su šešių maršrutų mikroautobusų savininkais. “Tikimės, kad su jais pavyks susitarti. Tada keleiviai vėlyvą vakarą galės pasiekti visus miesto pakraščius”, - sakė valdininkas.

Kleboniškio gyventojai jaučiasi nuskriausti

Transporto skyrius vakar oficialiai patvirtino, kad ilgiau keleivius vežti sutiko 16, 24, 25, 34, 35, 40, 41, 46, 48, 49, 51, 52 ir 54 maršrutų vežėjai. “Nauji grafikai kitą savaitę, ketvirtadienį, bus paskelbti “Kauno dienoje” spausdinamame Savivaldybės puslapyje”, - teigė P.Keras.

Naujovėmis patenkinti ne visi kauniečiai. Į “Kauno dieną” kreipėsi nemažai Kleboniškio gyventojų. Žmonės teigė, kad paskutinis mikroautobusas į Kleboniškį išvažiuoja apie 19 valandą. “Autobusai kursuoja dar rečiau. Šiame miesto pakraštyje gyvena nemažai gyventojų”, - neslėpė pasipiktinimo vienas vyriškis.

“Jau minėjau, kad dar su šešiais vežėjais derybos nėra baigtos. Tarp jų patenka ir Kleboniškio maršrutas. Sieksime, kad kauniečiai miesto pakraščius galėtų pasiekti ir vakare. Iki šiol mikroautobusai važinėjo labai įvairiai - vieni iki 19, kiti iki 23 valandos”, - teigė P.Keras.

Planuojamas ir naujas maršrutas

Keleivinio transporto komisijos pirmininkas Eligijus Džežulskis-Duonys sakė, kad nuo kitų metų pradžios Kaune turėtų būti įsteigtas dar vienas ar du maršrutai. Jais mikroautobusai kursuotų visą naktį. Šiuo metu dar derinamos įvairios smulkmenos ir rengiamasi skelbti konkursą.

“Jau nuo kadencijos pradžios kalbame apie transporto įtaką naktiniam miesto gyvenimui. Šį klausimą kėliau būdamas “Kauno autobusų” valdybos pirmininku. Esame atlikę gyventojų apklausas. Naktinis maršrutas turėtų nusidriekti per visą miestą ir pasiekti didžiuosius prekybos centrus, naktį dirbančias įmones bei pasilinksminimo vietas. Mikroautobusai galėtų kursuoti rato principu”, - teigė komisijos vadovas.

Naktiniai mikroautobusai jau ne pirmus metus kursuoja Klaipėdos gatvėmis. Kauniečių specialistai neslėpė, kad uostamiestyje šį projektą įgyvendinti kur kas lengviau. “Miestas nusidriekęs šalia jūros, todėl visuomeninis transportas kursuoja pagrindine gatve ir pasiekia beveik visus miesto taškus. Tuo tarpu Kaune - sistema sudėtingesnė”, - sakė E.Džežulskis-Duonys.

Komisija gali ir įpareigoti

Prieš keletą savaičių Keleivinio transporto komisija nusprendė, kad mikroautobusai turėtų važinėti iki 23 valandos 30 minučių. Komisijos pirmininkas pripažino, kad kol kas su vežėjais vyksta geranoriškos derybos.

“Tačiau turime ir juridinių svertų. Savivaldybė gali vienašališkai pakeisti grafikus, tačiau kol kas ieškome abiem pusėms naudingų sprendimų”, - tikino E.Džežulskis-Duonys.

Pastaruoju metu Kaune pastebima dar viena tendencija - mažėja smulkių vežėjų. “Jau formuojasi 2-3 didesnės firmos. Žinoma, šis procesas mums naudingas. Didesnius vežėjus kur kas lengviau kontroliuoti ir su jais tartis”, - teigė Keleivinio transporto komisijos pirmininkas.

Jis neslėpė, kad kai kuriuose mažiau pelninguose maršrutuose vežėjų rasti nėra lengva. Specialistų nuomone, mieste susiformavus didesnėms firmoms, Savivaldybei būtų lengviau derėtis ir dėl mažiau pelningų maršrutų.

“Tada galėtume kalbėti ir apie tam tikrus maršrutų paketus. Verslininkams galima atiduoti pelningus maršrutus su sąlyga, kad jų mikroautobusai važinės ir kitomis trasomis”, - tvirtino jie.

Įkainiai liko tie patys

Transporto skyriaus vedėjas P.Keras neslėpė, kad naktinių mikroautobusų vežėjams užsiminta apie galimybę padidinti tarifą. “Tačiau konkretaus atsakymo dar nesulaukėme. Reikia įvertinti visas aplinkybes”, - sakė valdininkas. Kol kas už kelionę mikroautobusu kauniečiai moka litą.

Jau senokai kalbama, kad miesto Taryba turėtų padidinti autobusų, troleibusų ir maršrutinių mikroautobusų tarifus. Tačiau šie bandymai sulaukė smulkiųjų vežėjų protestų. Neoficialiais duomenimis, Kauno politikai prie šio klausimo gali sugrįžti tik po rinkimų į Seimą.

Šiuo metu Kaune yra 49 maršrutai, kuriais kasdien važinėja apie 600 mikroautobusų.