Motorizuoti chuliganai siautėja
Kelių patrulių budėjimas baigėsi motociklininko gaudynėmis M.K.Čiurlionio tiltu
Atšilus orams, Kauno gatvėse pasirodė daugiau motociklininkų ir mopedų vairuotojų. Daugelis jų nusispjauna į Kelių eismo taisykles, sukeldami avarines situacijas, važiuodami be apsauginių šalmų. Tačiau kovoti su prasižengėliais kelių patruliai veiksmingų priemonių neturi.
Į gatves išvažiuoja vakarop
Motociklininkus patruliai skirsto į dvi skirtingas kategorijas. Tikriesiems baikeriams jokių pretenzijų neturime, tai - tvarkingi vairuotojai, - tikino vyresnysis patrulis Algis Gintaras. Kitokia policininkų nuomonė apie greitųjų motociklų savininkus. Šernai, laikinieji Kauno gyventojai, mirtininkai, britvos, sparvos - taip vadinami sportinių motociklų vairuotojai. Jie į gatves paprastai išlenda vakarop, po darbo valandų arba savaitgaliais, - sako A.Gintaras. Būtent savaitgalį Kauno dienos korespondentai kelioms valandoms įsiprašė į patrulio Arūno Juodviršio vairuojamą automobilį Volkswagen Golf. Pareigūnai patruliavo miesto centre.
Kasmet vis daugiau motociklų
Lėtai važiuojant K.Donelaičio gatve Įgulos bažnyčios link, abu policininkai sakė, jog kovoti su mopedų ir motociklų savininkais yra be galo sunku. Kaune jų vis daugiau. Transporto priemonės dažniausiai parvežamos iš užsienio, neretai yra vogtos, - atidžiai dairydamasis į šalis tęsė A.Gintaras. Daugiau kaip 20 metų Kelių policijoje dirbantys pareigūnai sakė, jog susidarė nekokią nuomonę apie greitaeigių motociklų vairuotojus. Šernai paprastai nestoja, o nuvažiuodami iš patrulių tyčiojasi.
Jie nepasižymi kultūra, dažnai tai - petingi vyrukai, turintys savo verslą, - pasakojo A.Gintaras.
Kokios policininkų galimybės pažeidėją pagauti? - paklausėme. Nedidelės, - po trumpos pauzės atsakė A.Juodviršis. Atrodė, jog šis klausimas patruliams buvo nemalonus. Motociklu pažeidėjai dažniausiai įsuka į kiemus, kur policijos automobilis negali pravažiuoti. Daugiausia motociklų į Lietuvą patenka iš Vokietijos, Prancūzijos ir Olandijos. Juos pro muitinę lengviau pravežti išardytus dalimis. Mieste sportines britvas turi apie 100 kauniečių. Apie dešimt kartų daugiau yra motorolerių.
Po baudos toliau ignoravo taisykles
Sustojome prie Takiosios Neries, pakeliui 15 litų bauda nubaudę Peugeot mopedu be šalmo važiavusį vaikiną. Daug tikrai nevažinėsime, riboja degalų normos, - perspėjo A.Gintaras. Mėnesiui patrulių ekipažas gauna 72 litrus benzino - kiek daugiau nei 2 litrus aštuonių valandų budėjimui.
A.Juodviršis pusvalandžiui į rankas paėmė greičio matuoklį. Už viršytą greitį trys kauniečiai sumokėjo 50 litų baudas. Sustabdėme ir dar vieną mopedo vairuotoją be šalmo.
Vyrai, nebauskite, turiu aš tą šalmą, kitą kartą tikrai užsidėsiu, - bandė permaldauti pareigūnus apie 25-erių metų Evaldas. Nauji motoroleriai kainuoja apie 4 tūkst. Lt, tačiau vyriškis sakė, jog prie savęs neturįs pinigų.
Tą patį Evaldą be šalmo vėl sutikome Statoil degalinėje Karaliaus Mindaugo prospekte. Plačiai šypsodamasis mums Evaldas savuoju mopedu nurūko Senamiesčio link. Be šalmų važinėja tiek daug motorolerininkų, kad visų jų nubausti neįmanoma, - tikino A.Gintaras ir pridūrė, jog pažeidėjai žino, kad be šalmo važinėti negalima.
Kelią užtvėrė medis
Kaip ir sakė patruliai, apie 20 val. ištuštėjusiose gatvėse atsirado pastebimai daugiau greičio mėgėjų. Vytauto prospekte Geležinkelio stoties link ekipažą pralenkė apie penkiolikos sportinių motociklų kolona. Mums pasukus M.K.Čiurlionio tilto link, motociklininkai nurūko į Dainų slėnį. Pasigirdo kurtinantis variklių kriokimas. Ten leistinas greitis 70 km/val., bet jie nulėkė tikrai greičiau, - šypsodamasis pridūrė A.Gintaras. Ar pasivytume? - paklausėme. Net neverta bandyti, - atsakė A.Juodviršis. Tačiau netrukus vis dėlto leidomės į gaudynes, naujuoju tiltu vydamiesi motociklininką be šalmo. Pastebėjęs pareigūnus, jis nesirengė sustoti. Kai atrodė, jog jau priartėjome, pažeidėjas pasuko rekonstruojamos J.Bakanausko gatvės link. Čia gaudynės ir baigėsi. Motociklininkas prasmuko pro nedidelį tarpelį, tuo tarpu policijai kelią užtvėrė ant gatvės nuvirtęs medis. Sakiau, jog galimybės - nedidelės, - tarstelėjo A.Juodviršis.
Draudimai nepadės
Patruliai įsitikinę, jog su gatvių chuliganais kovoti būtų lengviau, jei matuojant greitį kitas policininkas viską filmuotų vaizdo kamera. Tokiu atveju būtų užfiksuoti prasižengėlio valstybiniai numeriai. Antra vertus, sportinių motociklų savininkai gana aukštai iškelia motociklo galinį sparną. Numerį gali įžiūrėti nebent iš viršaus, - sako A.Gintaras.
Nieko patruliams patarti negali ir Kauno baikerių klubo Forever Free prezidentas Raimundas Čiegis. Sportinių motociklų savininkai tiesiog neturi ką veikti, - įsitikinęs Kauno dienos pašnekovas. - Jie net klubo neturi, nors, gavus policijos leidimą, būtų nesunku suderinti renginių datas. Būtent tada jie ir patenkintų poreikį palakstyti gatvėmis.
Anot Forever Free prezidento, tikrieji baikeriai laisvės pojūtį atranda važiuodami į pajūrį arba į kitas valstybes.