Maisto ir paslaugų kainos pradeda kelią aukštyn Pereiti į pagrindinį turinį

Maisto ir paslaugų kainos pradeda kelią aukštyn

2008-05-13 14:59

Už duoną, vištieną jau reikia mokėti daugiau, netrukus turėtų brangti transporto išlaidos

Už duoną, vištieną jau reikia mokėti daugiau, netrukus turėtų brangti transporto išlaidos

Nuo šių metų, laikantis įsipareigojimų Europos Sąjungai, Lietuvoje įsigaliojus didesniems akcizams ir pabrangus degalams, dauguma bendrovių kol kas nežada branginti savo produkcijos ir teikiamų paslaugų. Tačiau pirkėjai jau pastebėjo, kad kai kurių produktų kainos kyla.

Vištienos net trūksta

“Kauno diena” jau rašė, kad duonos kainos padidėjo 1-6 procentais. Kai kurios bendrovės produkciją ketina pabranginti iki 10 proc. Jau pabrango ir rūkalai.

AB “Kaišiadorių paukštynas” komercijos direktorius Algimantas Kazėnas teigė, kad paukštienos kainos tikrai didėja. “Pabrango ne tik kuras, bet ir pašarai. Prieš šventes paukštynai ištuštino savo atsargas, dabar net jaučiamas paukštienos stygius. Kainos jau kyla, jos gali didėti iki 10 procentų”, - sakė A.Kazėnas.

Stabdo konkurencija

Mėsos gamybos bendrovės “Čečeta” savininkė Irena Mėdžiuvienė teigė, jog produktų kainos nedidės. “Nei mes, nei kiti gamintojai kainų nekelia. Tai neįmanoma dėl didelės konkurencijos. Be to, vienašališkai pakelti kainų neįmanoma ir dėl sutarčių su prekybos tinklais”, - teigė pašnekovė.

Anot I.Mėdžiuvienės, pernai mėsos gaminių kainos tik mažėjo. “Praėjusiais metais įsigaliojo 5 proc. PVM žaliai mėsai, o mėsos gaminiams taikomas 18 proc. tarifas. Tai padidino žalios mėsos paklausą. Gamintojams nuo to tik blogiau”, - teigė ji.

AB “Pieno žvaigždės” finansų direktorius Linas Sasnauskas teigė, kad padidėjusios kuro kainos kelia gaminių savikainą.

“Jei savikainos padidėjimas yra žymus, į tai negalime nereaguoti. Šiuo metu skaičiuojame, kokią įtaką gaminio savikainai turės įvairūs veiksniai, ir tik atlikę skaičiavimus matysime, kaip elgtis su produktų kainomis. Neabejojame, kad mūsų konkurentai panašiai svarsto, nors kainos rinkoje paskutiniu metu nėra pakitusios”, - sakė L.Sasnauskas.

Didžiausia Lietuvoje degtinės gamintoja AB “Stumbras” kol kas neketina didinti produkcijos kainų. Įmonė bandys kuro kainų pabrangimą kompensuoti vidiniais resursais, galbūt bus stengiamasi sumažinti produkcijos savikainą.

Prekybos centrai ramina pirkėjus

Kaip teigė UAB “VP Market” generalinis direktorius Ignas Staškevičius, prekybos centruose “Minima”, “Media”, “Maxima” ir parduotuvėse “Saulutė” artimiausiu metu prekės nebrangs. “Pabrangus degalams, prekių atvežimas, be abejo, pabrango, bet dėl to didinti prekybinio antkainio neketiname, tad pirkėjai gali būti ramūs”, - sakė jis.

Kaip informavo “RIMI Lietuva” atstovė spaudai Raminta Česnulienė, kol kas šios bendrovės prekybos centruose prekės nebrangs. “Ieškom alternatyvių būdų, kaip sutaupyti ir nedidinti produktų kainų pirkėjams. Tačiau jei dėl degalų pabrangimo rinkoje bus masiškai didinamos kainos, didinti būsim priversti ir mes”, - sakė R.Česnulienė.

Anot jos, šiuo metu ne tik RIMI, bet ir visuose prekybos centruose 5-10 proc. pabrango duonos gaminiai. “Tačiau tai susiję ne tik su degalų, bet ir miltų pabrangimu bei naujų mokesčių įvedimu gamintojams”, - teigė R.Česnulienė.

Važiavimas autobusu ilgai nebrangsta

AB “Kauno autobusai” generalinis direktorius Mindaugas Grigelis teigė, kad artimiausiu metu miesto transporto bilietų kainos nedidės.

“Tačiau tarifas nedidinamas jau nuo 1996 metų, kai litras kuro kainavo apie 1,10 lito. Šiemet degalų kaina dar pakilo, todėl per metus mūsų sąnaudos dėl naujų akcizų padidės 600-700 tūkstančių litų, dar apie 80 tūkstančių litų reikės įvestam transporto priemonės naudotojo mokesčiui (po 500 litų už kiekvieną autobusą) sumokėti. Politikai turi apsispręsti: ar didinti subsidijas bendrovei, ar didinti bilietų kainas. Manau, kad reikėtų kelti kainas”, - sakė M.Grigelis.

Šiuo metu Kaune viešojo transporto bilietai vieni pigiausių šalyje.

Tarpmiestinis susisiekimas kainuos daugiau

AB “Kautra” generalinis direktorius Linas Skardžiukas teigė, kad tarpmiestinių autobusų bilietų kainos didės. “Kol kas vežėjai jų nepakėlė, bet jau vasario mėnesį tarifai gali didėti. Pasibaigus sausiui, peržiūrėsime išlaidas. Dar bandysime rasti vidinių rezervų nekelti kainos, bet gali būti sunku. Mes per dieną sunaudojame apie 10 tonų kuro, todėl jo pabrangimas keliolika centų daro didelę įtaką sąnaudoms”, - sakė L.Skardžiukas.

Dabar “Kautra”, kaip ir kiti vežėjai, gali imti iki 13 centų už vieną kilometrą, tačiau Kauno bendrovė taiko mažesnį tarifą. “Manau, kad gali tekti padidinti kainą iki maksimaliai leistinos ribos, kurią nustatė Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija”, - sakė L.Skardžiukas. Anot jo, tarptautinių maršrutų bilietų kainos neturėtų didėti, nes šių kelionių metu didžioji dalis kuro perkama užsienyje.

AB “Mažeikių nafta” informavo, kad sausio mėnesį bendrovės parduodamų degalų didmeninė bazinė kaina itin svyruoti neturėtų, tačiau bet kuriuo atveju degalų kainą lems pasaulinės naftos kainos tendencijos. Gamintojai suskystintų dujų branginti nežada, nes joms nebuvo padidinti akcizai.

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų