Maironio gatvės laukia permainos


2005-08-25
Dainoras LUKAS
Maironio gatvės laukia permainos

Po kapitalinio remonto mieste padaugės vienakrypčių kelių

Rugsėjį prasidės kapitalinis Maironio gatvės atkarpos nuo Laisvės alėjos iki Karaliaus Mindaugo prospekto tvarkymas.

Išims akmens dangą

Pagal UAB “Miestprojektas” parengtą projektą gatvės remontas Kauno savivaldybei kainuos daugiau kaip milijoną litų. Komunalinio ūkio skyriaus vedėjo pavaduotojo Zenono Girčio teigimu, darbus planuojama pabaigti iki metų pabaigos, eismas čia nebus uždarytas.

“Pakeisime šaligatvių plyteles, asfalto dangą. Beje, vienoje šios gatvės dalyje po asfaltu yra paklota tašyto akmens danga. Ją išimsime ir panaudosime Senamiesčio grindinio remontui. Taip pat planuojama 53 čia augančias ligotas ir senas liepas pakeisti naujomis”, - sakė Z.Girčys.

Pasodins specialias liepas

Aplinkos apsaugos skyriaus vedėja Marija Stanikūnienė informavo, kad kai kurios šioje gatvės atkarpoje augančios liepos sodintos net prieš šimtą metą, kitos - prieš tris ar daugiau dešimtmečių.

“Dalis medžių ypač ligoti: kamienų žievė atšokusi, pažeista grybo. Šie medžiai nepritaikyti augti mieste - jie per aukšti, dalis peraugę. Juos pakeis specialios liepos - neaukštos ir su nedidele šaknų sistema”, - aiškino M.Stanikūnienė.

Pernai buvo suremontuotos ir kitos Kauno centro gatvės - I.Kanto, Vasario 16-osios, A.Mickevičiaus, dalis Maironio gatvės.

Geriausia būtų tunelis

Suremontavus šią Maironio gatvės atkarpos dalį, numatoma joje keisti eismą: vietoje šiuo metu dviejų krypčių liktų vienakryptis, o automobilius būtų galima statyti tik dešinėje gatvės pusėje.

Eismas vyktų nuo Karaliaus Mindaugo prospekto K.Donelaičio gatvės link. Tada būtų keičiamas ir eismas A.Mickevičiaus gatve: ja būtų nustatytas vienos krypties eismas nuo K.Donelaičio gatvės Kęstučio gatvės link.

“Tai tik projektas, kuris gali ir nebūti įgyvendintas. Greičiausiai jau kitą savaitę Saugaus eismo komisija turėtų spręsti šį klausimą. Anksčiau komisija jau pritarė projektui, jį palaiko ir kelių policija. Kai vyks gatvės remontas, eismas ja bus apribotas. Būtų gerai iš karto po remonto įgyvendinti vienpusį eismą. Tada gatve automobiliai galėtų greičiau važiuoti, būtų lengviau pasistatyti automobilį”, - sakė jis.

Ar vienos krypties eismas tikrai išspręs problemą - niekas nesiryžta tvirtinti. Oponentai mano, kad spūsties neliktų tik pastačius tunelį po Maironio gatve.

“Kol nėra priimta Laisvės alėjos rekonstrukcijos koncepcija, nėra prasmės kalbėti apie tunelį. Jis, žinoma, būtų pati geriausia išeitis. Tačiau dėl jo statybos gatvę reikėtų uždaryti vos ne metams”, - mano Z.Girčys.