Ligonius lankantiesiems teks paploninti pinigines


2004-03-06
Gediminas STANIŠAUSKAS
Ligonius lankantiesiems teks paploninti pinigines
Valdininkų nepopuliariomis vadinamose Tvirtovės alėjoje esančiose automobilių stovėjimo aikštelėse kartais net pritrūksta vietų

Netrukus Kaune bus apmokestinta dar viena automobilių stovėjimo aikštelė. Vakar miesto Taryba nusprendė penkeriems metams viešojo konkurso būdu išnuomoti Tvirtovės alėjoje esančias aikšteles, kasmet Kauno biudžetą tikimasi papildyti ne mažiau kaip 10 tūkst. litų.

Pageidauja išsinuomoti

Komunalinio ūkio skriaus vedėjo Algirdo Vaičiūno teigimu, šiuo metu automobilių stovėjimo aikštelės Tvirtovės alėjoje beveik nenaudojamos, tačiau jas išsinuomoti pageidauja įmonės. Miesto tvarkymo poskyrio vyriausiojo specialisto Antano Mockaus nuomone, dėl apmokamų stovėjimo aikštelių Tvirtovės alėjos gyventojai neturėtų piktintis.

“Tam nėra jokio pagrindo, nes aikštelės iki šiol buvo skirtos į Klinikas atvykstančių gyventojų automobiliams pasistatyti, bet jomis naudotasi vangiai”, - aiškino A.Mockus.

Vadinamojoje žaliojoje zonoje esančių automobilių aikštelių bendrasis plotas sudaro 2513 kv. m. Dvylikos metrų pločio dviejose aikštelėse galima pastatyti iki 74 mašinų.

Daugiausia automobilių - savaitgaliais

Netoli automobilių stovėjimo aikštelių gyvenantis Bronius Mickeliūnas mano, jog nieko blogo, kad aikštelė bus apmokama. “Gal ji bus labiau prižiūrima”, - svarstė troleibusų stotelėje “Kauno dienos” užkalbintas vyriškis. Jis pridūrė, kad aikštelės yra patogios į Klinikas atvykstantiesiems automobiliais.

“Būna dienų, kai aikštelėse net nebūna laisvų vietų”, - teigė šalimais esančioje nedidukėje parduotuvėlėje dirbanti ponia Aleksandra. Ji neabejoja, kad stovėjimo aikštelės yra naudojamos.

Tą patį tvirtino ir spaudos kioskelyje dirbanti moteris. Kioskininkė sakė, jog itin daug žmonių mašinas stovėjimo aikštelėse stato šeštadieniais ir sekmadieniais. Vakar abiejose aikštelėse stovėjo apie 20 automobilių.

Manoma, kad, norėdama automobilių stovėjimo aikšteles Tvirtovės alėjoje padaryti paklausesnes, Savivaldybė gali įpareigoti atsakingas tarnybas į Kauno medicinos universiteto klinikas vedančioje V.Lašo gatvės kairėje pusėje pastatyti draudžiančius stovėti ženklus. Užkalbinti taksistai teigė, jog prie Klinikų jau dabar nuolat sukiojasi kelių patruliai ir dažnai baudžia draudžiamoje vietoje pastačiusių mašinų savininkus.

Konkurse kaina gali šoktelėti

Atsižvelgdama į nuomojamo turto paklausą, Savivaldybė viešajame konkurse ketina nustatyti 4 Lt/kv. m pradinę aikštelių nuomos kainą. Pagal galiojančius teisės aktus, Taryba galėjo nustatyti litu mažesnę pradinę kainą. Savivaldybei nuomininkas taip pat turės kasmet sumokėti dar ir žemės mokestį, kuris siekia apie 2-3 proc. objekto vertės. Pernai lapkritį inventorizavus 1062 metrų ilgio Tvirtovės alėją, jos rinkos vertė siekė 1,76 mln. Lt.

Prie automobilių stovėjimo aikštelių įsikūrusio “Dializės centro” direktorius Kęstutis Ivankevičius mano, jog už aikštelių nuomą mokėti 10 tūkst. litų per metus nebūtų brangu. Prieš kurį laiką Savivaldybėje jis domėjęsis stovėjimo vietų nuomos galimybe.

“Tačiau konkurso metu nuoma gali padidėti ir iki 20 tūkst. litų”, - pastebėjo K.Ivankevičius. “Dializės centro” vadovas sakė, jog įmonė dar neapsisprendė, ar dalyvaus konkurse, nes centro darbuotojų ir klientų poreikiams pakaktų 8 vietų.

Verslininkai savo galimybėmis abejoja

Kai kurie užkalbinti verslininkai abejojo, ar jiems pavyktų viešajame konkurse nurungti mieste automobilių stovėjimo aikšteles eksploatuojančią bei Savivaldybės valdomą uždarąją akcinę bendrovę “Automobilių stovėjimo aikštelės”. Pastaroji įmonė Kaune eksploatuoja aikšteles, kuriose įrengta 2020 stovėjimo vietų. Per dieną šios įmonės darbuotojai užblokuoja apie 80 automobilių ratų. Šiemet įmonė tikisi gauti 2,2 mln. litų pajamų.

Bendrovės direktoriaus Algimanto Puidoko teigimu, jis abejoja, ar įmonė dalyvaus konkurse. “Jeigu Savivaldybė būtų norėjusi aikšteles eksploatuoti perduoti mums, tai buvo galima padaryti neskelbiant viešojo konkurso”, - sakė A.Puidokas.