Kasdienybės duona ir druska


2004-01-30
Julius LENČIAUSKAS
Kasdienybės duona ir druska
Klientas visada neteisus?

Kaunietė Aldona Gedminienė iš Kovo 11-osios gatvės mums parašė, kad, jos nuomone, AB “Bankas SNORAS” klientus vilioja neteisinga reklama. Skaitytoja rodė metinio indėlio sutartį, kurią pernai lapkričio 17 dieną sudarė minėto banko filiale K.Donelaičio gatvėje. Klientei pažadėta 3,8 procento metinių palūkanų. Tačiau vėliau pamatė SNORO reklamą: “ESTUS nervinančios palūkanos - mūsų kalėdinė dovana Jums”. Ir didžiulis skaičius “4,1”. Suprask, kad mokės tokio dydžio palūkanas. Sutartimi nusivylusi indėlininkė - buvusi medikė, dabar - pensininkė, nuskubėjo į K.Donelaičio gatvės 76 name esantį SNORO banko skyrių, tiesiai pas sutartį sudariusią Rasą Ditkevičienę ir paprašė paaiškinimo. Ši banko tarnautoja pasakė, kad “nereikia klausyti, kas ką sako, o yra taip, kaip yra”. Tada banko klientė paprašė pagalbos redakcijoje.

Jūratė Vasiljevienė, šio banko Kauno skyriaus taupomųjų skyrių viršininkė, mums pareiškė, kad moteriškė verčiau su dokumentais būtų ėjusi pas banko atsakingus darbuotojus, o ne ieškotų teisybės per tarpininkus. Ši tarnautoja žurnalistui prasitarė, kad akcijos metu buvo keičiamos banko palūkanų normos. Nuo kada? Negali prisiminti, nes “reikia pakelti dokumentus”. Nepakėlė. Negana to, pareiškė, kad yra nekompetentinga aiškinti, ir pasiūlė banko atstovo ryšiams su visuomene Gintaro Jatkonio telefono numerį. Jo šeimininkas Vilniuje mandagiai paaiškino, kad procentų skaičiavimas - ne jo reikalas ir savo ruožtu padiktavo banko Kauno skyriaus direktoriaus Valdemaro Butėno darbo telefono numerį, bet jo telefonas tą dieną atkakliai tylėjo...

Valentinas Randis prisipažino esąs TELE-2 klientas ir tvirtina, kad yra nusivylęs aptarnavimu. Anot šio kauniečio, dar praėjusių metų gegužės mėnesį jis gavo sąskaitą, kurioje netikėtai išdygo skola. Nuėjęs į firmos atstovybę Kęstučio gatvėje, nustebo dėl klientų gausos. Dauguma grumdėsi eilėse su apmokėtais mokesčių kvitais rankose. Operatorius greitai išsiaiškino, kad skolos nėra, savo ranka ją nubraukė ir liepė mokėti tik už pokalbius. Tačiau pašte tokio subraukyto dokumento nepriėmė. Teko užpildyti kitą. Tačiau ir vėliau sąskaitose pasirodydavo skola, nors klientas ne kartą aiškino, kad viską apmokėjęs ir turi įrodančius dokumentus. O sausio mėnesį iš 117 numerio pasiųstos žinutės sužinojo, kad firma negavo pranešimo apie paslaugos apmokėjimą, nors V.Randis vėl tvirtina, kad turi gruodžio 16 dieną apmokėtą sąskaitą.

Kantrybės netekęs klientas pasiūlė TELE-2 įsivesti tvarką, nes ne jo galioje sužinoti, kur “plaukioja” sumokėti pinigai. Paslaugos teikėjai, anot skaitytojo, po to savaitei užblokavo jo telefoną... “Dėl to turėjau daug nepatogumų, tačiau per savaitę pavyko išsiaiškinti, kad telefonas išjungtas už praėjusių metų liepos mėnesio 18 litų skolą. Tada parodžiau apmokėtą kvitą ir aparatas vėl pradėjo veikti”, - rašo V.Randis.