Į Maskvą - tik iš Vilniaus


2004-03-13
Gediminas STANIŠAUSKAS
Į Maskvą - tik iš Vilniaus

Geležinkelininkai savo nuostolius perkelia ant keleivių pečių ir tikina, kad iš Kauno vykstančiųjų į Rusijos sostinę yra nedaug 

Mažindami nuostolius “Lietuvos geležinkeliai” atsisako nepelningų maršrutų atkarpų, todėl nuo kovo 31-osios pasiekti Maskvą kauniečiams bus nepatogu. Įmonės atstovai skundžiasi mažėjančiais keleivių srautais, tačiau apie permainas keleivių neinformuoja.  

Rengiamasi paskutiniam reisui  

“Lietuvos geležinkelių” Keleivių vežimų valdybos komercijos skyriaus viršininkė Vilė Ladygienė patvirtino, kad kovo 30-ąją iš Kauno tiesiogiai nukakti į Maskvą bus galima paskutinį kartą. Iki šiol traukiniai maršrutu Kaunas-Maskva važinėjo kasdien. Bilietas iki Maskvos atskiroje kupė kainuoja 148,1 Lt. Važiuoti plackartiniame vagone kaina yra trečdaliu mažesnė - 93,2 Lt.

Kauno geležinkelio stoties informacijoje “Kauno diena” sužinojo, kad traukiniu Kaunas-Maskva iki šiol naudojosi nemažai keleivių. “Traukinys beveik visada būna užpildytas”, - telefono ragelyje išgirdome atsakymą. Tuo tarpu V.Ladygienė teigė, kad Kaune vidutiniškai išperkama tik maždaug 10 proc. bilietų. Tiesiogiai pasiekti Rusijos Federacijos sostinę per metus pageidaudavo apie 30 tūkst. žmonių. Minėtas reisas egzistavo kelis dešimtmečius.  

Tikina, jog patiria tik nuostolius 

V.Ladygienės teigimu, maršruto atkarpą nutarta sutrumpinti dėl joje patiriamų didelių nuostolių. Anot bendrovės, iš kauniečių, važiuojančių maršrutu Kaunas-Maskva, per metus gaunama apie 240 tūkst. litų pajamų, o metinės sąnaudos siekia apie 2,8 mln. litų.

Didžiausi nuostoliai patiriami dėl vagonų iš Kauno tempimo atskiru šilumvežiu iki Vilniaus geležinkelio stoties. “Čia jie vėliau nukabinami ir prijungiami prie Vilniaus grupės traukinio, kuris atvyksta iš Maskvos”, - detalizavo V.Ladygienė. Sąnaudas padidina infrastruktūros priežiūra, darbo užmokestis geležinkelininkams.

Po kovo 30-osios bilietus iki Maskvos bus galima ir toliau įsigyti Kauno geležinkelio stotyje. Tačiau nuo šiol kauniečiams teks iš pradžių nukakti iki sostinės, o tik po to sėsti į traukinį Vilnius-Maskva.  

Išpirkti beveik visi bilietai  

“Lietuvos geležinkeliams” atsisakius nuostolingos atkarpos, V.Ladygienė įžvelgė ir tam tikrų privalumų keleiviams. “Kelionė kainuos apie 20 litų pigiau”, - sakė ji. Tačiau Kauno geležinkelio stoties informacija skelbia ką kita. Nuo kovo 31 d. bilietas į Maskvą iš Vilniaus kainuos 137,8 Lt (važiuojant kupė). Pridėjus 9,8 Lt, kuriuos teks sumokėti už važiavimą traukiniu iki sostinės, kelionė pabrangs 50 centų. Įtarimą kelia ir paskaičiuoti nuostoliai bei pajamos, atsižvelgiant į metinį keleivių srautą.

Važiuojantieji į Maskvą sako pasirengę primokėti kad ir 30 litų už patogesnę kelionę iki Rusijos sostinės. “Koks čia patogumas, kai iš pradžių teks važiuoti į Vilnių”, - kalbėjo ponia Ramunė.

Vakar perone, prie paskutines dienas skaičiuojančio traukinio Kaunas-Maskva, buvo apie 20 keleivių. Palydovė Miroslava Perkova sakė, kad iš 54 vietų, esančių dviejuose vagonuose, išpirkti 48 bilietai. “Vasarą būna dar daugiau keleivių”, - tvirtino moteris. Ji sakė, kad žmonės klausinėja apie artėjančias permainas, bet ji keleiviams nieko negalinti pasakyti, nes nežino, kaip bus iš tikrųjų.

Pernai “Lietuvos geležinkeliai” uždirbo 25,3 mln. litų neaudituoto pelno, arba 18,2 proc. daugiau nei 2002 m. Bendrovės įstatinis kapitalas siekia 1,46 mlrd. litų. Įmonės visas akcijas valdo valstybė.