„Stumbro" pardavimai sumažėjo 15 procentų


2008-12-19
Diena Media inf.
„Stumbro

Didžiausios Lietuvoje stipriųjų gėrimų gamintojos „Stumbro" lapkričio mėnesio pardavimai sudarė 14,75 mln. litų, tai 15,2 proc. mažiau negu per tą patį praėjusių metų laikotarpį.

„Tam įtakos turi ir metų pradžioje 20 proc. (apie 1,5 Lt/but.) padidintas akcizo mokestis stipriesiems alkoholiniams gėrimams. Lyginant su praėjusiais metais, sumažėjo ir gyventojų perkamoji galia, todėl daugeliui kokybiški alkoholiniai gėrimai tapo nebeprieinami", - sako „Stumbro" marketingo direktorius Algirdas Čiburys. Pasak jo, pardavimų kritimui didelę įtaką padarė šešėlinės rinkos augimas.

Vyriausybė pateikė pasiūlymą nuo 2009 m. akcizo tarifą stipriam alkoholiui padidinti nuo 3840 litų iki 4140 litų už gryno etilo alkoholio hektolitrą. Priėmus šį pasiūlymą, pasak A.Čiburio, pusė litro stipraus gėrimo brangtų 71 centu, tuo tarpu Vyriausybės siūlomu procentu padidinus akcizo tarifą alui, pusė litro alaus pabrangtų tik 2 centais.  

A.Čiburio teigimu, jei būtų pritarta Vyriausybės siūlymui, nelygybė tarp stipraus ir silpno alkoholio apmokestinimo dar labiau padidėtų: per dvejus metus stipraus alkoholio kaina būtų padidinta 70 kartų daugiau nei alaus - atitinkamai 3,5 lito ir 0,05 lito.

Pasak A.Čiburio, stipriųjų gėrimų gamintojams rinkoje sudaromos netolygios konkurencijos sąlygos ir dabar akivaizdžiai pastebimos mokesčių sistemoje. „1 proc. alkoholio, esančio stipriuosiuose gėrimuose, apmokestinamas 5 kartus brangiau, nei esančio aluje. Todėl už butelį trauktinės sumokame 7,7 lito akcizo, tuo tarpu aludariai už butelį alaus sumoka tik 20 ct", - sako „Stumbro" marketingo direktorius.  

Kiek anksčiau bendrovė pranešė stabdysianti gamybą per švenčių laikotarpį. Pirmą kartą po įmonės privatizavimo nuo 2003 metų dėl sumažėjusių pardavimų „Stumbras" numatė sustabdyti savo gamybą gruodžio 25 - sausio 5 dienomis.