Pokalbių išklotinės atskleidžia apgaulę
Atidžiai pokalbių išklotines išstudijavę mobiliojo ryšio vartotojai jose randa apskaitos klaidų, už kurių aptikimą jiems pasiūloma kompensacija, o kiti klientai apgaudinėjami toliau.
Neišsiųstos SMS kainuoja
Į dienraščio redakciją su šūsnimi pokalbių išklotinių atskubėjęs vilnietis Renatas Rakauskas papasakojo, kaip jam pavyko įrodyti, kad jį apgavo išankstinio mokėjimo pokalbių paslaugas teikiantis mobiliojo ryšio operatorius "Tele2" ir mobiliojo ryšio paslaugas pagal sutartį teikianti "Bitė Lietuva". Tiek vienas, tiek kitas operatorius klientui pasiūlė kompensacijas, kurios buvo didesnės nei jo patirta žala. Tačiau R.Rakauskas pasiūlytų pinigų atsisakė vien dėl to, kad esą negavo aiškių atsakymų, dėl kokių priežasčių buvo apvogtas. "Aš jiems parodžiau jų padarytas klaidas, kurias jie bando dangstyti mėgindami mane užtildyti keliais litais, o patys nieko nekeičia ir toliau vagia iš savo klientų", – teigė pašnekovas, kuris prisipažino šiuo metu atliekantis išsamią operatoriaus "Omnitel" paslaugų teikimo analizę, kuri veikiausiai taip pat atskleis, kaip centas po cento iš žmonių neteisėtai nuskaičiuojami milijonai.
Naujausias R.Rakausko eksperimentas parodė, kad į užsienį siunčiamos, bet neišsisiunčiančios trumposios žinutės taip pat kainuoja. Atsitiktinai nepavykus išsiųsti kelių žinučių į Baltarusiją operatoriaus "Tele2" išankstinio mokėjimo paslauga "Pildyk" besinaudojantis Renatas nusprendė pasitikrinti sąskaitą ir negalėjo patikėti, kad už kiekvieną neišsiųstą SMS buvo nuskaičiuota po 57 centus. Nors SMS siuntimo į užsienį kaina buvo beveik penkis kartus mažesnė – 12 centų. Norėdamas tai užfiksuoti Renatas situaciją pakartojo ir nufilmavo, o filmuotą medžiagą įteikė operatoriui "Tele2". Po savaitės jam buvo pranešta, kad tai buvo techninė klaida, kurios esą "Tele2" negalėjo numatyti.
Nežinojo, kad vagia
"Jie pripažino, kad pinigai iš sąskaitos buvo neteisėtai nuskaičiuoti. Paskambino vadybininkė ir pasiūlė 50 litų kompensaciją, kuri siekė vienkartinio sąskaitos papildymo sumą, ir dar 50 litų už tai, kad patyriau nepatogumų. Kai pasakiau, kad jie mane tikriausiai blogai suprato, vietoj šimto litų iš karto buvo pasiūlyta 200 litų kompensacija. Tai mane įžeidė, nes su manimi dar buvo bandoma derėtis. Padėjau ragelį ir viskas tuo baigėsi", – pasakojo R.Rakauskas.
Dienraščiui susisiekus su "Tele2" atstovu spaudai Andriumi Baranausku buvo paaiškinta, kad dėl šios situacijos specialistai atliko tyrimą ir nustatė techninę klaidą, dėl kurios esą "siuntimo stotyje į eilę stojančios SMS žinutės, susikaupus tam tikram jų skaičiui, yra automatiškai ištrinamos". Tačiau ten jos jau būna apmokestinamos. Po šio atvejo "Tele2" padidino laukiančių SMS žinučių skaičių. Pasak A.Baranausko, ši klaida galėjo būti pastebėta tik klientų, todėl bendrovė prisiėmė atsakomybę už patirtą žalą. Manoma, kad daugiau klientų nenukentėjo, nes esą R.Rakauskas problemą pastebėjo vos jai atsiradus.
Tačiau klientui ši istorija neatrodo įtikinama ir jis mano kitaip. "Kiekvieną kartą operatoriai savo sistemose randa klaidų ir jeigu iš manęs vieno neteisėtai buvo nuskaičiuota 20 litų, o tokių vartotojų operatorius turi kelis šimtus tūkstančių, tai nesunku suskaičiuoti, kiek žmonių yra apgaunama ir kiek pinigų pavagiama", – dėstė R.Rakauskas. Besijaučiantis apvogtas vartotojas abejoja, ar operatorius pats būtų kreipęsis ir pranešęs, kad neteisėtai nuskaičiavo pinigus.
Pripažino, kad apgavo
Tai ne vienintelis atvejis, kai R.Rakauskui pavyksta įrodyti, kaip mobiliojo ryšio operatoriai neteisėtai nuskaičiuoja klientų pinigus. Kaip didžiausią rebusą kartu su artimaisiais ir draugais pašnekovas sprendė nagrinėdami operatoriaus "Bitė Lietuva" pokalbių išklotines, sutarties sąlygas ir jų neatitinkančius operatoriaus veiksmus.
"Šių metų sausio 15 d. su "Bite" pasirašiau paslaugų teikimo sutartį, pagal kurią įsipareigojau kas mėnesį sumokėti 87,16 lito abonementinį mokestį, o už tai operatorius man turėjo suteikti 1200 nemokamų minučių pokalbiams. Tačiau jau vasario 4 d. man buvo atjungtos paslaugos. Tada nuvažiavau į "Bitės" saloną pasiaiškinti. Man pasakė, kad prakalbėjau 162 litus. Tuomet paklausiau, kiek siekia mano kredito limitas, ir sužinojau, kad jo dydis – 150 litų. Tada paklausiau, kodėl iš manęs buvo pavogta 12 litų. Nes esu pasirašęs tiesioginio debeto sutartį ir ši suma buvo nuskaičiuota iš banko sąskaitos. Man už tai buvo pasiūlyta nueiti į saloną ir išsirinkti telefoną. Atkirtau, kad nesu kurjeris, kad bėgiočiau, o ir jų pasiūlymai manęs nedomina, nes pirmiausia – nėra iš ko rinktis. O kai man buvo pasakyta, kad jie neturi apie ką su manimi šnekėtis, pradėjau kapstyti visus duomenis ir bandžiau įrodyti, kur buvau apvogtas. Už tai skyrė 154 litų dydžio kompensaciją, kurios apskaičiavimo metodo man nepaaiškino, o mano turimi duomenys niekaip nesueina", – dėstė R.Rakauskas.
Nepatingėjo skaičiuoti
Pirmiausia savo tyrimą jis pradėjo nuo sutarties studijavimo ir atrado daug įmonių dalykų. Sutartyje nustatyta kredito limito suma – 70 litų, abonementinis mokestis – 87,16 lito, o tolesniuose sutarties punktuose rašoma, kad nustatytas kredito limitas negali būti didesnis nei abonementinis mokestis. "Tačiau kažkodėl kredito limitas buvo padidintas iki 150 litų, o to net neprašiau. Nors man aiškina, kad jis galėjo būti pakeltas telefoniniu skambučiu. Tada parašiau surasti pokalbio įrašą, kurio ieško dar iki šiol. Paskui paprašiau detalios pokalbių išklotinės. Joje kruopščiai suskaičiavau, kad man buvo suteikta ne 1200 nemokamų minučių pokalbiams, bet 960 minučių. Nuo 961 minutės pokalbiai jau buvo apmokestinami pagal galiojančius tarifus. Nors bendras prakalbėtų minučių skaičius siekė 1122. Į klausimą, kodėl vietoj 1200 nemokamų minučių buvo leista prakalbėti tik 960 minučių, man buvo atsakyta, kad aš naudojausi ne visą mėnesį, todėl nemokamų minučių skaičius buvo proporcingai sumažintas. Tačiau mano sutartyje nurodytas mėnuo yra nuo 15 iki 15 dienos. Įdomu ir tai, kad pagal atsiųstą detalią ataskaitą man turėjo išrašyti 238 litų dydžio sąskaitą, bet kažkodėl sąskaitoje buvo 306 litų suma, o nuskaičiavo 119 litų. Supratau, kad jeigu ateini ir pradedi kelti vėją, tai sąskaitos mažėja", – teigė R.Rakauskas.
"Bitės Lietuva" atsiųstame laiške, kuriame klientas informuojamas apie sutektą 154 litų ir 79 centų dydžio kompensaciją, yra įdomus sakinys, kad "pasikartojus situacijai kompensacija nebus taikoma". "Tai reiškia, kad jeigu dar kartą pagausiu juos vagiančius mano pinigus, jie nuostolio neatlygins ir mane išmes iš savo klientų, nes toks klientas jiems nereikalingas", – svarstė pašnekovas.
Kredito limitas neapsaugo
Dienraštis bendrovei "Bitė Lietuva" pateikė R.Rakausko klausimus, kuriuos ir jis pats išdėstė dar vienoje pretenzijoje. Bendrovės atstovė spaudai Raminta Rimkienė pripažino, kad šio kliento problemos žinomos, bet esą jas labai sunku spręsti, nes nežinoma, ko žmogus nori ir siekia iš tikrųjų. O pats klientas sako dabar tai darantis tiesiog "iš principo".
Pasiteiravus, kodėl R.Rakauskui buvo pateikta didesnė sąskaita nei jo kredito limitas, R.Rimkienė informavo, kad esą "į griežtą kredito limitą neįeina mėnesio mokesčiai, taip pat mokestis už pokalbius užsienyje gali būti įtrauktas į kito mėnesio sąskaitą. Dėl minėtų priežasčių sąskaita gali būti didesnė nei nustatytas kredito limitas".
"Būna, kad mūsų klientai nežino ar pamiršta šią informaciją, todėl p. Renatui patyrus nepatogumų ir siekdami išspręsti jo situaciją pritaikėme kompensaciją už viršytą kredito limitą šių metų vasario ir praėjusių metų lapkričio mėnesiais: 2010 11 14 – 25,29 lito (be PVM), 2011 02 14 – 129,50 lito (be PVM). Griežto kredito limito sistemą nuolat tobuliname ir tikimės, kad ateityje nesklandumų dėl kreditavimo nekils", – paaiškino ji. Pasak R.Rimkienės, apmokėjus pirmą sąskaitą, kredito limitas gali būti didinamas arba mažinamas, atsižvelgiant į kliento naudojimosi paslaugomis trukmę, įsipareigojimų vykdymą ir duomenis apie mokumą.
Pasak jos, "Bitė Lietuva" yra pasirengusi atnaujinti bendradarbiavimą su R.Rakausku, jei tik jis pats to norės. Mat šiuo metu operatorius klientui yra užblokavęs paslaugų teikimą vien dėl to, kad per vieną susitikimą klientas sulaužė SIM kortelę ir nors nepageidavo užblokuoti paslaugų teikimo, "Bitė Lietuva" tai padarė vienašališkai.
Vartotojų skundai dėl mobiliojo ryšio paslaugų apskaitos
Metai Iš viso gauta skundų Gauta skundų dėl apskaitos Ištirta vartotojo naudai Ištirta paslaugų teikėjo naudai Paslaugų teikėjas priėmė sprendimą vartotojo naudai
2008 m. 448 229 4 5 101
2009 m. 1513 318 3 21 295
2010 m. 590 181 32 23 158
Šaltinis: Ryšių reguliavimo tarnyba