Lietuvos įmonės suskubo mokytis dirbti efektyviai


2008-09-10
Diena Media inf.
Lietuvos įmonės suskubo mokytis dirbti efektyviai

Vėstanti šalies ekonomika ir atsivėrusi ES rinka Lietuvos įmones verčia perskirstyti darbuotojų mokymų prioritetus ir mokytis efektyvesnio darbo. Tokios tendencijos ryškėja įmonių paraiškose, teiktose ES paramai žmogiškųjų išteklių tobulinimui įmonėse 2007-2013 metais gauti.

„Paklausiausi Lietuvoje šiuo metu yra mokymai, turintys tiesioginės įtakos efektyvumui: efektyviam darbo organizavimui, asmeniniam ir organizacijos efektyvumui, darbuotojų kompetencijai dirbti tarptautinėje rinkoje, - sako mokymų ir konsultacijų bendrovės „Projekona" direktorė Kristina Kovaitė. - Lietuvos rinka yra didesnė nei geografinė šalies teritorija, todėl išsilaikyti tarptautinėje rinkoje pavyks tik toms bendrovėms, kurios dirbs efektyviau už kitas."

Pasak K.Kovaitės, paraiškos rodo, kad ypač aktualios Lietuvos įmonėms šiuo metu yra mokymų temos, susijusios su įmonių plėtra į naujas rinkas. „Vadovai kur kas labiau gilinasi į efektyvaus darbo užsienio rinkose sąlygas. Pasimokius iš klaidų daugiau dėmesio pradedama skirti ne tik specialybės žinioms, bet ir tarpkultūrinei kompetencijai, specialisto pasirengimui dirbti kitokioje kultūrinėje aplinkoje", - sako K.Kovaitė.

Analizuodama 80 įmonių paraiškų ES paramai žmogiškųjų išteklių tobulinimui įmonėse 2007-2013 m. gauti, bendrovės „Projekona" direktorė pastebi, kad net trečdalis jų yra susijusios su darbuotojų tarpkultūrinės kompetencijos kėlimu. Įmonės siekia gerinti specialistų tarptautinius derybų, produktų pristatymo užsienio rinkose įgūdžius, darbo užsienyje organizavimo gebėjimus, eksporto su konkrečiomis šalimis efektyvumą.

Tokie mokymai ypač aktualūs žmonėms, į užsienį vykstantiems dirbti vadovaujantį darbą, pavyzdžiui, atidaryti bendrovės filialą. Globalūs tyrimai rodo, kad 47 proc. žmonių iš darbo misijos užsienyje grįžta anksčiau laiko dėl kultūrinės kompetencijos stokos. Pasak mokymų specialistės, įmonių vadovai jau yra pasirengę investuoti į tarpkultūrinės kompetencijos svarbą, o tai yra gana naujas bruožas Lietuvos mokymų rinkoje.

80 paraiškų analizė rodo, kad aktualios mokymų temos Lietuvos įmonėms išlieka ir vadovavimas, rinkodara, derybų ir pardavimo sistemų sukūrimas, kvalifikacijos kėlimas. Aktualumo nepraranda mokymai, kaip naudotis diegiamomis verslo sistemomis, strateginio valdymo kvalifikacijos kėlimas, technologiniai ir specializuoti mokymai.

Iš viso 2008 m. Europos socialinio fondo agentūrai pateikta 576 paraiškos, t. y. 350 paraiškų daugiau nei 2006 metais.