„Alaus aristokratų" - mažiau nei 1 proc.
Lietuvoje tamsaus ir tiršto porterio alaus mėgėjai sudaro mažiau nei 1 proc. alaus vartotojų, rodo rinkos tyrimų kompanijos „AC Nielsen" duomenys.
Porterį perkantys „alaus aristokratai" - skoniui ir aromatui itin išrankūs pirkėjai ir vieni lojaliausių alaus mėgėjų - šiuo metu gali rinktis iš poros gėrimo rūšių.
Siekdamas praplėsti pasirinkimą ir stiprinti kultūringo alaus vartojimo tradicijas „Ragutis" lietuvių „alaus aristokratų" ratui 2008 - 2009 m. žiemos sezono metu pateiks ribotą kiekį „Imperial Porteris" alaus.
„Porterio tipo alus, gimęs Didžiojoje Britanijoje, šiandien vartojamas tik, palyginti, labai nedidelio kiekio prisiekusių tikrojo tamsaus alaus entuziastų. Pavyzdžiui, Latvijoje, „Cesu Alus" duomenimis, tamsų alų taip pat mėgsta vos 2 - 4 proc. vartotojų. Tačiau ši nedidelė mėgėjų grupė yra itin svarbi, nes tai tikrieji alaus entuziastai, dažnai puoselėjantys subtilią gurmaniško alaus vartojimo kultūrą", - sako „Ragučio" generalinis direktorius Vytautas Meištas.
Vadovo teigimu, šie žmonės dažniausiai yra 25 - 39 m., jie gauna aukštesnes pajamas, gėrimą jie pirmiausia renkasi pagal jo kokybę, mažiau dėmesio kreipdami į kainą.
Unikalus porterio skonis ir aromatas gaunamas dėl išskirtinio gamybos proceso. „Pirmiausia porteris gaminamas maišant įvairias salyklo rūšis. Pavyzdžiui, „Imperial Porteris" verdamas maišant įprastinį salyklą su karameliniu, skrudintu ir Miuncheno salyklu. Šis suteikia gėrimui ypatingą aromatą ir spalvą", - pasakoja V.Meištas. Išgauti, aludarių žodžiais tariant, „tirštesnį" aromatą padeda ir aukštesnėje temperatūroje vykdoma šio alaus fermentacija, skirtingas misos paruošimas.
Pirmą kartą istorijoje porteris buvo paminėtas 1721 m. Šis alus buvo verdamas didžiosiose Londono alaus daryklose, gamybos pradžioje jis lengvai nukonkuravo kitas to meto alaus rūšis. Vėliau porterį ėmė gaminti ir tokios garsios daryklos kaip „Guiness", o ilgainiui šis alus tapo išimtinai aukštuomenės gėrimu.