- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Mada: nepaisant brangaus kuro, lietuviai vis dar mėgsta didelius visureigius.
-
Lyderis: „Lexus IS“, gamintas nuo 2005 iki 2013 m., – labiausiai vertinamas vidutinio segmento modelis.
-
Kontrastai: 5 serijos BMW yra gerai valdomas, bet nepasižymi patikimu varikliu.
-
Netobulas: 2008–2016 m. „Mercedes GLK“ turi vienintelę, bet esminę silpnybę.
Ieškant įperkamo, bet patvaraus naudoto automobilio lietuvių akys dažnai krypsta į Vokietijos gamintojus. Šios šalies modeliai jau seniai karaliauja mūsų rinkoje, konkuruodami su populiariais japonų ar prancūzų gamintojais. Kuri šių markių suteikia geriausią kainos ir kokybės santykį?
Vidurkis – keturiolika metų
Automobilių gamintojams užsitarnauti lietuvių pripažinimą nelengva. Taupūs tautiečiai neretai ieško sunkiai sugretinamų dalykų – solidžios išvaizdos, patikimo variklio, patogaus salono, turtingos komplektacijos ir, svarbiausia, įkandamos kainos.
Svetainės autoasas.lt specialistai pabandė išsiaiškinti, koks automobilis yra arčiausiai šių pageidavimų sąrašo. Tyrime dalyvavę transporto savininkai išsakė savo patirtį, kurie iš populiariausių modelių yra patikimiausi, kurių varikliais galima labiausiai pasitikėti. Remdamiesi Lietuvos vairuotojų patirtimi specialistai prestižinėje klasėje palygino šių trijų vokiškų markių „Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“ automobilius su kitu prabangios klasės japoniškuoju gamintoju „Lexus“.
Kadangi Lietuvoje registruojamų automobilių amžiaus vidurkis yra 9–10 metų, o savininką pakeitusių naudotų automobilių vidutinis amžius siekia apie keturiolika metų, tyrimui buvo pasitelkti panašaus senumo automobiliai. Vertinimai buvo pateikti penkiabalėje sistemoje, o automobiliai vertinti pagal keturis pagrindinius kriterijus: patikimumą, variklį, interjero kokybę ir valdymo savybes.
Mažas, bet mersedesas
Kompaktinių automobilių kategorijoje buvo vertinami trys modeliai. Pirmasis – „Audi A3“, gamintas nuo 2003 iki 2012 m. Iš viso įvertinimus pateikė devyniolika šio automobilio savininkų. 1-os serijos BMW (gamintą nuo 2004 iki 2012 m.), įvertino dvylika žmonių. A klasės „Mercedes-Benz“ (gamintą nuo 2004 iki 2012 m.) išsamiai panagrinėjo trys apklausos dalyviai.
Kontrastai: 5 serijos BMW yra gerai valdomas, bet nepasižymi patikimu varikliu. Gamintojų nuotr.
Netobulas: 2008–2016 m. „Mercedes GLK“ turi vienintelę, bet esminę silpnybę. Gamintojų nuotr.
Visų šių trijų automobilių patikimumas vertinamas labai panašiai: geriausiai – 4,3 balo – savininkai įvertino „Mercedes“ ratuotį. „Audi“ gavo 4 balus, o BMW – 3,9 balo. Varikliai taip pat geriau įvertinti „Mercedes“ modelio – 4,3 balo, palyginti su BMW 4 balais ir „Audi“ 3,8 balo.
Kalbant apie interjero kokybę, palankiausių atsiliepimų sulaukė „Audi A3“ – 4,4 balo. Tiesa, „Mercedes“ interjeras beveik prilygo – 4,3 balo. Ergonomiškumas yra šių dviejų gamintojų stiprioji pusė. BMW gavo tik 4 balus.
Įdomu, kad valdymo savybės geriausiai įvertintos ne greitį mėgstančių lietuvių dažniausio pasirinkimo – BMW bolido, o „Audi A3“ modelio – net 4,7 balo. BMW valdymas įvertintas tik 4,2 balo, o tai yra net žemiau nei klasės vidurkis.
Apskritai kompaktinėje klasėje tarp vokiškų automobilių geriausias yra A klasės „Mercedes-Benz“. „Audi A3“ atrodo taip pat neblogai, nors šiek tiek nusileidžia 1-os serijos BMW variklio rungtyje. Beje, tiek „Audi A3“, tiek 1-os serijos BMW nerekomenduoja pirkti apie 20 proc. apklaustųjų.
Ištikimybe nepasižymi
Nelengva BMW atlaikyti konkurenciją ir vidutinių automobilių kategorijoje. Šioje klasėje į tyrimą buvo įtrauktas „Lexus IS“, gamintas nuo 2005 iki 2013 m. Apie jį nuomonę pateikė penkiolika dalyvių.
Šis modelis triumfavo patikimumo eilutėje – pasiekė net 4,8 balo vidurkį. Jis geriausias tarp šių keturių modelių. Kiek prastesnis, bet irgi labai geras „Mercedes-Benz“ C klasės modelio (2005–2012 m.) patikimumas – 4,6 balo. Kiek mažiau įvertintas „Audi A4“ (2008–2015 m.) – 4,3 balo. 3-ios serijos BMW (2005–2012 m.) atrodo jau visa galva prasčiau – vos 3,7 balo. Tiesa, šis modelis vis tiek išsiskiria didžiuliu populiarumu Lietuvoje. Tai galima spręsti ir pagal tai, kad jį įvertino net 52 savininkai.
Kalbant apie variklius, šie skirtumai dar didesni. „Mercedes“ varikliai vertinami beveik idealiai – 4,8 balo ir tai vienas geriausių vertinimų tarp visų šios klasės automobilių. „Audi“ pažymys taip pat neblogas – 4,2 balo. Kiek netikėta, bet „Lexus“ surinko tik 4 balus, o BMW šioje srityje nusileidžia dar labiau – vos 3,5 balo. Tiesa, „Lexus“ pirmauja interjero srityje – net 4,6 balo, „Mercedes“ – 4,4 balo, o „Audi“ ir BMW sukrapštė gerokai mažiau – 4,1 ir 4 balus. Šioje klasėje visų keturių automobilių valdymo savybės gavo apie 4,5 balo.
Apibendrinus rezultatus, vidutiniame segmente geriausiai vertinamas „Lexus IS“ modelis, bet nuo jo visiškai nedaug atsilieka C klasės „Mercedes-Benz“.
Lietuvoje registruojamų automobilių amžiaus vidurkis yra 9–10 metų, o savininką pakeitusių naudotų automobilių vidutinis amžius siekia apie 14 metų.
„Mercedes“ varikliai vertinami daug geriau nei „Lexus“ – taip yra dėl ne itin gerų „Lexus“ / „Toyota“ dyzelinių variklių. Kol kas nėra nė vieno vertintojo, kuris būtų šių dviejų automobilių nerekomendavęs. Tai rodo, kokie ištikimi yra šių automobilių savininkai. „Audi A4“ markės savininkai, atvirkščiai, prieraišumu nepasižymi – „Audi A4“ nerekomenduoja 18 proc. vertintojų. O štai 3-ios serijos BMW šiems konkurentams nusileidžia visose srityse, išskyrus valdymo. Šio automobilio nerekomenduoja net trečdalis savininkų“, – aiškino svetainės autoasas.lt vadovas Nerijus Paketūras.
Pažeidžiamas ir „Lexus“
Didžiųjų automobilių kompanijoje patikimumu išsiskiria Lexus GS (2012–2020 metai). Visi dešimt šį galiūną įvertinusių žmonių davė jam aukščiausią balą. Tai pats patikimiausias milžinas savo klasėje. Kitų trijų modelių patikimumas įvertintas nuo 4 iki 4,3 balo.
Geriausiais varikliais šioje kategorijoje pasižymi „Audi A6“ (2011–2018 m.) – 4,5 balo ir E klasės „Mercedes“(2009–2017 m.) – 4,3 balo. „Lexus GS“ varikliai, kaip ir mažesniojo „Lexus IS“ modelio, vertinami prasčiau – 4 balais, o 5 serijos BMW (2010–2016 m.) – tik 3,8 balo.
Nenuostabu, kad visų šių didžiųjų automobilių interjero kokybė vertinama labai gerai. Iš ketvertuko palankiausių atsiliepimų sulaukė „Lexus“ interjeras – net 4,8 balo, prasčiausių „Mercedes“ – 4,3 balo. Kalbant apie valdymo savybes, staigmenų nematome. Geriausiai įvertintas BMW valdymas – 4,5 balo, vos prasčiau „Audi“ – 4,4 balo, laipteliu žemiau „Mercedes“ – 4,3 balo, o štai „Lexus“ valdymas įvertintas gerokai prasčiau – tik 3,8 balo.
Anot tyrimo rengėjų, išvados peršasi aiškios: šioje klasėje visos nagrinėtos transporto priemonės turi savo pranašumų. Jei norite didelio prestižinio, patikimo, komfortiško ratuočio, jūsų pasirinkimas turėtų būti „Lexus GS“. Jei pagrindinis kriterijus – geras valdymas, tuomet reikėtų rinktis BMW penktuką. Tačiau „Audi A6“ ir E klasės „Mercedes-Benz“ – automobiliai be žymesnių trūkumų.
„Audi“ – ne vien bėdos
Tarp vidutinių visureigių iškart į akis krinta itin prastas „Audi Q5“ (2008–2017 m.) patikimumas – tik 3 balai. Tai net 31 proc. prasčiau, palyginti su vidutiniu vertinimu šioje visureigių klasėje. BMW X3 (2011–2017 m.) patikimumas irgi prastesnis nei vidutinis – tik 3,7 balo, o štai GLK klasės „Mercedes“ (2008–2016 m.) – 4 balai.
Vertinant variklius, situacija keičiasi iš esmės – čia blogiausiu laikomas „Mercedes – tik 3,7 balo, „Audi“ – 4,1 balo, o BMW – net 4,7 balo. „Audi“ interjero kokybė beveik ideali – net 4,8 balo, per vidurį – „Mercedes“ su 4,2 balo. BMW interjeras atrodo prasčiau nei vidurkis klasėje – tik 3,7 balo. Pagal valdymo savybes visi trys modeliai gavo labai gerus pažymius – nuo 4,5 iki 4,7 balo.
Jeigu jūsų prioritetas yra interjero kokybė ir komfortas, pasirinkimas turėtų krypti į „Audi Q5“. Jei svarbiausia – variklis ir valdymo savybės, turėtumėte linkti link BMW X3. Reikia pažymėti, kad „Audi Q5“ nerekomenduoja net 43 proc. vairuotojų.
Mada: nepaisant brangaus kuro, lietuviai vis dar mėgsta didelius visureigius. Gamintojų nuotr.
Q7 ir X5 iššūkiai
Didelių visureigių patikimumas skiriasi labai smarkiai. „Lexus RX“ (2009–2015 m.) patikimumas įvertintas beveik idealiai – net 4,9 balo. Labai gerų atsiliepimų sulaukė ir M klasės „Mercedes“ (2005–2011 m.) – net 4,6 balo. „Audi Q7“ (2006–2015 m.) ir BMW X5 (2007–2013 m.) situacija šiame segmente labai prasta – 3,6 ir 3,1 balo.
Analogiška rikiuotė ir dėl variklių: „Lexus“ ir „Mercedes“ su 4,6 balo yra pirmūnai, o „Audi“ ir BMW – autsaideriai, atitinkamai 3,5 ir 3,6 balo. Interjero kokybės srityje „Audi“ susigrąžina pozicijas – jis įvertintas net 4,8 balo. „Mercedes“ – maksimaliai, 5 balai, o štai BMW ir „Lexus“ – 4,1 balo. Nenuostabu, kad šių didelių visureigių valdymo savybės įvertintos vidutiniškai ir labai panašiai – visų apie 4 balus.
„Geriausiai atrodo M klasės „Mercedes-Benz“ visureigis, tačiau dėl nedidelio įvertinimų skaičiaus jo balai gali būti ne itin tikslūs. Tikrai galima rekomenduoti „Lexus RX“ – tai visapusiškai geras automobilis. O štai „Audi Q7“ ir ypač BMW X5 atrodo prastai – nekelia pasitikėjimo nei jų patikimumas, nei varikliai. „Audi Q7“ nerekomenduoja 17 proc. vairuotojų, o BMW X5 – net 37 proc.“, – sakė N. Paketūras.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...
-
Į uostą elektromobiliais – lyg traktoriais6
Kadenciją baigianti valdžia ateinančiai projektuoja vieną iš „vinių“ – duobėtų kelių Lietuvoje pastatyti tūkstančius elektros įkrovimo stotelių. ...
-
Lietuvos žiemos pokyčiai verčia permąstyti taisykles: ar laikas didinti greitį?21
Kas pusmetį automagistralėse ir greitkeliuose keičiasi maksimalus leistinas greitis, tačiau šie reguliavimai nustatyti dar prieš 20 metų ir daugiau nekeisti. Klimatui šylant, lapkritį dažnai nebūna sniego, tad saugaus eismo ekspert...