- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Be to, ne visos kasko draudimą teikiančios įmonės priklauso LRTPDB ir jam teikia duomenis. Taigi tai, kokios būklės kasko draustas automobilis buvo po avarijos, žino tik draudimo kompanija ir automobilio savininkas.
Policijos atsakomybė
Parlamentaras Stasys Brundza pripažįsta ne kartą bandęs kelti diskusijas šia tema, tačiau pastangos buvo bevaisės. "Įstatyme aiškiai parašyta, kada automobilis negali judėti sava eiga – jeigu pažeisti lonžeronai, statramsčiai ar kitos konstrukcinės mašinos dalys, tačiau šito dabar niekas nekontroliuoja", – piktinosi buvęs lenktynininkas.
Pasak jo, policija turėtų tirti daug daugiau eismo įvykių nei dabar. "Jeigu žmogui kyla įtarimų, kad bent vieno avarijos dalyvio automobiliui yra pažeisti konstrukciniai elementai, dėl kurių jis negali važiuoti, turėtų būti kviečiama policija, o toks automobilis nedelsiant siunčiamas į TA stotį", – mintis dėliojo pašnekovas.
Jo nuomone, suremontuotas toks automobilis turėtų būti pristatytas ne tik į TA stotį, bet ir techninei ekspertizei atlikti, ir tik tuomet jam būtų suteiktas leidimas vėl dalyvauti eisme. Parlamentaras neatmetė galimybės, kad tokie griežtesni reikalavimai galėtų padidinti ir draudimo kainą, tačiau, jo manymu, visų tikslas turėtų būti didesnis saugumas keliuose.
"Dabar avarijos kaltininko automobilio remonto iš esmės nereglamentuoja jokia įstaiga, tad po tokių pasikeitimų keliuose sumažėtų "karstų ant ratų", – žodžių per daug nešvelnino parlamentaras.
Neleisti rinktis
Dar viena problema, į kurią dėmesį atkreipia eismo saugumo ekspertai – galimybė nukentėjusiam per eismo įvykį pasirinkti piniginę išmoką vietoje automobilio remonto. Draudimo kompanijų atstovai tvirtina, kad tokių atvejų pasitaiko ne taip jau retai, tikintis, kad automobilį pavyks suremontuoti pigiau ir pinigų dar liks.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą6
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi48
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...