- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vairuotojai, norintys pakeisti savo seną automobilį, vis dažniau pirmumą teikia apynaujams, mažai papildomų investicijų reikalaujantiems modeliams. Anot specialistų, pirkėjai ieško geru kokybės ir kainos santykiu grįstų variantų, kurie padėtų išvengti netikėtų gedimų.
Svarbu ir degalų sąnaudos
Sertifikuoto naudotų automobilių pardavėjo „Longo LT“ užsakymu atlikta Lietuvos gyventojų apklausa atskleidė jaunėjantį įsigyjamų automobilių amžių. 21 proc. vairuotojų domina transporto priemonės ne senesnės nei ketverių penkerių metų. Kiek mažiau, 17 proc., teigia ieškantys dvejų trejų metų senumo automobilių. Vos 5 proc. respondentų planuoja įsigyti senesnį nei trylikos metų automobilį.
Automobilių ekspertas Paulius Valiukėnas pritarė, kad pirkėjai yra linkę rinktis mažiau investicijų eksploatacijos metu reikalaujantį variantą.
„Ketverių penkerių metų senumo automobiliai turi daugiau saugumo ir komforto sistemų, yra technologiškai pažangesni, jų mažesnės degalų sąnaudos ir CO2 emisija. Tokius automobilius kelis kartus lengviau prižiūrėti, jie nereikalauja daug papildomų išlaidų netikėtiems gedimams tvarkyti. Nenuostabu, kad automobilio amžius būna vienas pagrindinių aspektų, lemiančių galutinį pasirinkimą. Tokio amžiaus transporto priemonių per metus parduodame 50 proc.“, – skaičiavo „Longo LT“ vadovas.
Atsiliepia neramumai
P.Valiukėnas atkreipė dėmesį, kad keleto metų senumo automobilių kaina, palyginti su naujais, būna gerokai žemesnė, tačiau jų būklė nedaug kuo skiriasi, o tai – puikus kainos ir kokybės santykis.
„Ne paslaptis, kad pastaruoju metu pasaulyje vykstantys neramumai lietuviams tapo svariu aspektu dairytis geresnės būklės automobilių, kurie užtikrintų,kad, neramumų atveju leidžiantis į ilgesnes keliones, netektų susidurti su techniniais trikdžiais. Gyventojai nori jausti saugiai ir komfortiškai“, – aiškino pašnekovas.
Pasak automobilių eksperto, vertinant apynaujo automobilio būklę, taikomos tos pačios taisyklės, kaip ir dairantis senesnių modelių. Svarbu įsitikinti ne tik ridos rodmenų tikrumu, bet ir esamų dokumentų ir išrašų patikimumu.
Gali slėpti defektus
„Automobiliai, kurių amžius siekia ketverius penkerius metus, dažniausiai visais atvejais turi saugomą visą serviso istoriją, kadangi jie yra aptarnaujami oficialiuose servisuose. Tad, jei automobilio pardavėjas išsisukinėja ir negali pirkėjui pateikti dokumentų, kyla didelė rizika, kad kažkas su preke negerai. Nuo pirkėjo gali būti slepiami avarijų padariniai, jų defektai ir kiti svarbūs aspektai. Jie dienos šviesą gali išvysti visai netikėtai, jau vėlesnės eksploatacijos metu, ir pareikalauti didelių sąnaudų“, – perspėjo P.Valiukėnas.
Padėti apsisaugoti nuo nemalonumų gali ir kitos priemonės, kurias dažniausiai raštu suteikia tik sertifikuoti automobilių pardavėjai.
„Įvertinkite galimybę gauti ne tik automobilio techninius duomenis ir ridą įrodančius sertifikatus, bet ir tvarkingą pirkimo–pardavimo sutartį, pirkimo kvitą“, – patarė P.Valiukėnas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?8
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...