- „Kauno dienos“, ELTA inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nacionalinio saugumo komisijai (NSK) siūlant dar dviejuose pasienio su Baltarusija punktuose stabdyti prekių, transporto ir asmenų judėjimą, Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinis sekretorius Povilas Drižas teigia, kad tai turės minimalų poveikį lietuviškam verslui.
Tik perveža
P. Drižas pabrėžia, kad didžioji dalis verslų, kurie vis dar gabena prekes per Baltarusijos pasienį, yra iš kitų ES šalių, o ne Lietuvos.
„Supraskime, kad prekės, vežamos į Rusiją, Baltarusiją ar tranzitu į Vidurio Aziją, kitur, dažnai yra nelietuviškos, o ES įmonių, kurios vis dar vykdo prekybą su tomis šalimis. Mes esame tie, kurie suteikia paslaugą. Tai nereiškia, kad Lietuvos verslai vykdo prekybą“, – aiškino P. Drižas.
„Lietuvos verslui poveikis bus minimalus“, – pabrėžė jis.
Vis dėlto TTLA generalinis sekretorius paminėjo, kad net jeigu problemą kelia kitų Europos šalių verslas, sunku atsakyti, ar uždaryti punktus yra tinkamas sprendimas.
„Jeigu NSK turi kažkokių duomenų, jie pagal tai priima sprendimus. Mums tie duomenys neprieinami. Lietuvos vežėjų ten yra mažai, bet jeigu problema yra kitų Europos šalių vežėjai, gal reikia kažką daryti. Tačiau ar tai yra tinkama priemonė, sunku atsakyti“, – aiškino jis.
P. Drižas taip pat paminėjo, kad Lietuvos verslas, vykdantis prekybą su Vidurio Azija, šiuo metu tai daro per vidurinį koridorių – juo gabenant prekes, Rusija ir Baltarusija aplenkiamos. Tačiau šis maršrutas yra ilgesnis ir sudėtingesnis.
Esame pasiruošę konstruktyviai dirbti su Vyriausybe, bet matome, kad dažniausiai tariamasi rinkimų metais, paskui būna pauzė.
Kliūtis – pasenusi technika
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas pabrėžė, kad dėl tokio sprendimo nukentėtų lietuviškos pervežimo įmonės, kurios tiesiog negali perkelti veiklos į ES. Anot jo, daugelis bendrovių, gabenančių prekes tranzitu per Baltarusiją, tokią veiklą tęs ir toliau, bet bus priverstos mažinti reisų skaičių ir ilgiau laukti pasienyje
„Transportas uždirba, kai sukasi ratai. Kai stovima eilėse, prailgsta krovinių pervežimas, jis mažiau duoda naudos įmonėms, jos mažiau sumoka valstybei. Tų žmonių, kurie 2014 m. pasiliko Rytų rinkoje, technika yra prastesnė ir jiems perkelti savo verslą į ES yra nebeįmanoma, kadangi automobiliai neatitinka taršumo reikalavimų ir jie per kelių mokesčius sumokėtų daugiau, negu uždirbtų“, – aiškino Z. Buivydas.
„Suprantu, kad, pasakius, jog bus neigiamų padarinių, labai lengva kelti klausimą, koks mūsų patriotizmas. Suprantu, kad yra politiniai poreikiai, bet reikia prisiminti, kad ne visi verslo susitarimai nutraukti“, – pridūrė jis.
Padėti atsinaujinti
Z. Buivydas pabrėžė, kad Šumsko ir Tverečiaus pasienio postai per parą praleidžia apie 7,5 tūkst. transporto priemonių per mėnesį ir apie 250 – per parą.
„Linavos“ generalinis sekretorius teigė, kad prieš priimdama tokius sprendimus Vyriausybė ir kitos institucijos galėtų apgalvoti ir priemones, kurios padėtų per Baltarusiją prekes vis dar vežančioms įmonėms atsinaujinti. Jis paminėjo, kad, sprendžiant dėl dar dviejų punktų uždarymo, su vežėjais nebuvo tariamasi.
„Bent jau mūsų nelabai kas atsiklausė dėl tokių sprendimų. Nors, žinoma, suprantame geopolitinius lūžius. [...] Esame pasiruošę konstruktyviai dirbti su Vyriausybe, bet matome, kad dažniausiai tariamasi rinkimų metais, paskui būna pauzė“, – pridūrė jis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
S. Krėpšta: didindami įkainius ir uždarydami skyrius, bankai elgiasi socialiai neatsakingai17
Komerciniams bankams didinant paslaugų įkainius šalies gyventojams bei uždarant skyrius regionuose, Lietuvos banko valdybos narys Simonas Krėpšta tai vadina bankų socialinės atsakomybės stoka. ...
-
„NEO Finance“ įmonė Nyderlanduose investuos 2 mln. eurų2
Lietuvos finansų technologijų (fintech) startuolis „Neo Finance“ į veiklą Nyderlanduose per ateinančius metus investuos daugiau nei 2 mln. eurų. ...
-
LEA: mažiausias kelionės išlaidas ir toliau patiria važiuojantys elektromobiliu15
Palyginus kelionės kainą, važiuojant įvairių rūšių degalais varomomis transporto priemonėmis, mažiausios kelionės išlaidos ir toliau išlieka važiuojant elektromobiliu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Skaistė – apie Lietuvos ambicijas ir planus energetikos sektoriuje8
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad nacionalinėje klimato kaitos valdymo darbotvarkėje Lietuva yra nusimačiusi įvairius tikslus, iš kurių vienas pagrindinių – kad iki 2030 m. atsinaujinantys energijos šaltiniai sudarytų 10...
-
Dauguma didžiųjų miestų planuoja baigti šildymo sezoną
Vilniaus, Šiaulių, Kauno ir Panevėžio savivaldybės iki antradienio planuoja baigti šildymo sezoną. Klaipėdos savivaldybė sprendimą dėl šildymo sezono pabaigos ketina priimti kitos savaitės pradžioje. ...
-
NŽT perspėjo Kauno savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių3
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) perspėjo Kauno miesto savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių. ...
-
G. Nausėda: Sakartvelas tolsta nuo europinių idealų19
Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad Sakartvele šiuo metu svarstomas „užsienio įtakos“ įstatymas šaliai sudaro kliūčių toliau eiti eurointegracijos keliu. ...
-
Kaunas pirmadienį baigia šildymo sezoną4
Balandžio 29 d. Kauno mieste baigiamas šildymo sezonas, prasidėjęs praėjusių metų spalio 16 dieną. Kaip įprasta, kauniečiai už šilumą mokėjo vieną mažiausių kainų šalyje – visą šildymo sezoną ji buvo mažesn...
-
A. Širinskienė mano, kad Seimas pavasarį pritars pelno mokesčio didinimui gynybos tikslams2
Mišrios Seimo narių grupės atstovė Agnė Širinskienė mano, kad parlamentarai susitars dėl pelno mokesčio kėlimo gynybos reikmėms iki šios parlamento kadencijos pabaigos. ...
-
G. Landsbergis Pietų Korėją vadina esmine partnere Indijos ir Ramiojo vandenyno regione
Lietuva mato Pietų Korėją kaip esminę partnerę Indijos ir Ramiojo vandenyno regione, penktadienį pranešė Užsienio reikalų ministerija (URM). ...