- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tarptautinė oro transporto asociacija (IATA), praėjusią savaitę pasiūliusi sumažinti rankinio bagažo, įnešamo į lėktuvo saloną, dydžio standartą, suskubo raminti keliautojus. Agentūra išplatino patikslinimą, jog pateiktas naujas standartas yra tik rekomendacinio pobūdžio ir atspindi „optimalų“, o ne „maksimalų“ rankinio bagažo dydį. Be to, kaip ir iki šiol, kiekviena aviakompanija yra laisva nustatyti savo ribas rankinio bagažo išmatavimams.
„Keliaujančiam oro transportu šis IATA sprendimas iš esmės yra nereikšmingas, nes kiekvieną kartą keliautojas bet kuriuo atveju turi žiūrėti į oro bendrovės nustatytą maksimalų bagažo dydį. Tad nemanau, kad artimiausiu metu sulauksime kokių nors realių pokyčių, – sakė kelionių agentūros „Makalius.lt“ vadovas Rimvydas Širvinskas. – Į Lietuvą skraidančios pigių bilietų aviakompanijos jau iki šiol turėjo nustačiusios visiškai kitus standartus, nei siūlė IATA: „Wizzair“ nemokamai leidžia su savimi į saloną pasiimti tik gerokai mažesnių išmatavimų bagažą, o „Ryanair“ kaip tik įvedė daugiau laisvės ir pradėjo leisti įsinešti du krepšius.“
R. Širvinskas taip pat atkreipia dėmesį, kad daugiausia skrydžių iš Lietuvos rengiančios „Ryanair“ ir „Wizzair“ kompanijos nėra IATA asociacijos narės, tačiau netgi IATA priklausančios SAS ar „Lufthansa“ bendrovės iki šiol turėjo nustačiusios didesnį leidžiamą rankinio bagažo dydį, nei rekomenduoja IATA.
„Vargu ar tos oro bendrovės, kurios iki šiol taikė pakankamai lanksčią bagažo politiką, pradės įvedinėti griežtus apribojimus. Todėl kol kas nematau jokio tikslo vartotojui rinktis mažesnius lagaminus. Apskritai, jeigu šiuo metu renkatės naują rankinį bagažą, siūlyčiau žiūrėti konkrečių Jums aktualių oro bendrovių dabartinius reikalavimus. Daugelis jų leidžia įsinešti 55 cm aukščio ir 40 cm pločio lagaminus, o labiau varijuoja maksimalus gylis – tarp 20-25 cm. Pavyzdžiui, Lietuvoje populiariausia „Ryanair“ aviakompanija leidžia į saloną įsinešti 20 cm gylio lagaminą“, – pridūrė „Makalius.lt“ vadovas.
IATA savo rekomendacijose pasiūlė 5 cm sumažinti rankinio bagažo dabartinį standartinį plotį. Asociacijos teigimu, jeigu visi keleiviai, lipdami į 120 ir daugiau sėdimų vietų turinčius lainerius turėtų siauresnius lagaminus, šie visi tilptų į orlaivyje esančias daiktų dėtuves. Tai, pasak asociacijos atstovų būtų patogu keliaujantiems ir taip pat padėtų paspartinti keleivių įlaipinimą bei išlaipinimą.
„Vis tik, keliaujantiems nereikėtų nerimauti – jeigu keliaujate su lagaminu, kuris tiko anksčiau, jis bus tinkamas ir toliau, tik išliks ta pati rizika, kad esant pilnam lėktuvui, lagaminui gali pritrūkti vietos viršutinėje dėtuvėje“, - aiškino IATA vyresnysis viceprezidentas Thomas Windmuller.
IATA teigimu, 9 aviakompanijos – Brazilijos „Azul“, Vokietijos „Lufthansa“, „Emirates“, „Avianca“, „Qatar Airways“, „Cathay Pacific Airways“, „China Eastern“, „China Southern“ ir „Caribbean Airlines“ – svarsto galimybes suteikti tam tikrą prioritetą keliaujantiems su siauresniais lagaminais, nors jokių konkrečių sprendimų dar nėra. „Lufthansa“ atstovė spaudai Christina Semmel užsienio žiniasklaidai tepasakė, kad bendrovė „šiuo metu vertina“ IATA pasiūlymą.
Taip pat kol kas nė viena aviakompanija nenumato įvesti pasiūlyto standarto kaip apribojimo rankiniam bagažui, o kai kurios jų netgi pareiškė, kad joms standarto mažinimas nereikalingas, nes naujuose lėktuvuose, pavyzdžiui, „Boeing 737-900“, dėtuvės daiktams yra 48 proc. erdvesnės ir pakankamai gilios, kad laisvai tilptų keliautojams įprastas rankinis bagažas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
S. Krėpšta: didindami įkainius ir uždarydami skyrius, bankai elgiasi socialiai neatsakingai1
Komerciniams bankams didinant paslaugų įkainius šalies gyventojams bei uždarant skyrius regionuose, Lietuvos banko valdybos narys Simonas Krėpšta tai vadina bankų socialinės atsakomybės stoka. ...
-
„NEO Finance“ įmonė Nyderlanduose investuos 2 mln. eurų2
Lietuvos finansų technologijų (fintech) startuolis „Neo Finance“ į veiklą Nyderlanduose per ateinančius metus investuos daugiau nei 2 mln. eurų. ...
-
LEA: mažiausias kelionės išlaidas ir toliau patiria važiuojantys elektromobiliu6
Palyginus kelionės kainą, važiuojant įvairių rūšių degalais varomomis transporto priemonėmis, mažiausios kelionės išlaidos ir toliau išlieka važiuojant elektromobiliu, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Skaistė – apie Lietuvos ambicijas ir planus energetikos sektoriuje6
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad nacionalinėje klimato kaitos valdymo darbotvarkėje Lietuva yra nusimačiusi įvairius tikslus, iš kurių vienas pagrindinių – kad iki 2030 m. atsinaujinantys energijos šaltiniai sudarytų 10...
-
Dauguma didžiųjų miestų planuoja baigti šildymo sezoną
Vilniaus, Šiaulių, Kauno ir Panevėžio savivaldybės iki antradienio planuoja baigti šildymo sezoną. Klaipėdos savivaldybė sprendimą dėl šildymo sezono pabaigos ketina priimti kitos savaitės pradžioje. ...
-
NŽT perspėjo Kauno savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių2
Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) perspėjo Kauno miesto savivaldybę laikytis nuosavybės teisių į žemę atkūrimo taisyklių. ...
-
G. Nausėda: Sakartvelas tolsta nuo europinių idealų19
Prezidentas Gitanas Nausėda teigia, kad Sakartvele šiuo metu svarstomas „užsienio įtakos“ įstatymas šaliai sudaro kliūčių toliau eiti eurointegracijos keliu. ...
-
Kaunas pirmadienį baigia šildymo sezoną3
Balandžio 29 d. Kauno mieste baigiamas šildymo sezonas, prasidėjęs praėjusių metų spalio 16 dieną. Kaip įprasta, kauniečiai už šilumą mokėjo vieną mažiausių kainų šalyje – visą šildymo sezoną ji buvo mažesn...
-
A. Širinskienė mano, kad Seimas pavasarį pritars pelno mokesčio didinimui gynybos tikslams1
Mišrios Seimo narių grupės atstovė Agnė Širinskienė mano, kad parlamentarai susitars dėl pelno mokesčio kėlimo gynybos reikmėms iki šios parlamento kadencijos pabaigos. ...
-
G. Landsbergis Pietų Korėją vadina esmine partnere Indijos ir Ramiojo vandenyno regione
Lietuva mato Pietų Korėją kaip esminę partnerę Indijos ir Ramiojo vandenyno regione, penktadienį pranešė Užsienio reikalų ministerija (URM). ...