„Žalvaris Dakar Team“: lenktynėms esame pasiruošę

Pirmadienį į Argentinos sostinę Buenos Aires išskrido "Žalvaris Dakar Team" komanda, vadovaujama Antano Juknevičiaus. Ten sausio 4 d. bus duotas startas jau 36 kartą vyksiančioms legendinėms Dakaro ralio lenktynėms. Viduržiemį iš Lietuvos išskridę A. Junknevčius kartu su šturmanu Edvardu Duoba Argentinos, Bolivijos ir Čilės dykumomis turės įveikti 9000 km trasą ir ištverti iki 60 laipsnių automobilyje pakylantį karštį.

"Dykumoje labiausiai pasiilgstame lietuviškos žiemos ir sniego", - šypsosi "Žalvaris Dakar team" lyderis, į Dakaro ralio lenktynes vykstantis jau aštuntą kartą. Nors Kalėdas A. Juknevičius visuomet sutinka Lietuvoje, su šeima, Naujuosius metus jau švenčia šalyje, kurioje prasideda lenktynės.

Trylika dienų truksiančiame reide lenktynininkams reikės ištverti ne tik karštį - milžiniškų fizinių ir psichinių pastangų reikalaujančiame ralyje kartais nuvilia ir technika. Šiemet sportininkai varžybas bandys įveikti kiek mažiau nei 80 tūkst. eurų vertės "Mebar" visureigio prototipu. Lietuvių inžinierių Dakaro ralyje populiaraus "Toyota Hilux" pagrindu sukurtas automobilis buvo konstruojamas Lietuvoje ir Jungtiniuose Arabų Emyratuose. "Mebar" varomas 4,3 litrų darbinio tūrio 320 arklio galių "Lexus" varikliu.

"Automobilis - patikimesnis, galingesnis ir greitesnis nei pernai. Tad nuotaikos - optimistinės, tikimės pagerinti savo geriausią rezultatą. Tačiau jei aš ar Edvardas galime garantuoti, kad įdėsime visas pastangas tikslui pasiekti, už tai, kad technika veiks nepriekaištingai, atsakyti negalime. Tad išvykstant didžiausias noras - kad lydėtų sėkmė", - sakė A. Juknevičius, 2009 m. finišavęs 25-je vietoje. Tai iki šiol geriausias lietuvių rezultatas Dakaro ralyje.

Paklaustas, kaip vertina savo varžovus šiemet, "Žalvaris Dakar Team" vadovas atsakė, kad šiame ralyje galima kasmet stebėti technikos progresą, tad šiuo požiūriu lietuviai nėra lyderiai. Lietuvių komandos varžovai į ralį vyksta ne tik su keliskart brangesniais automobiliais, gerokai didesne aptarnaujančio personalo komanda, bet ir su asmeniniais virėjais, kurie jiems sudaro specialų meniu ir gamina maistą visų lenktynių metu.

"Varžovai kiekvienais metais stebina techninėmis galimybės. Kita vertus, nors mus riboja finansai, turime tai, ko gali pritrūkti net pažangiausių technologinių naujovių "prikimštais" automobiliais važiuojantiems varžovams - užsispyrimą, valią ir ryžtą. Mūsų negąsdina sudėtingos sąlygos", - sako A. Juknevičius.

"Žalvaris Dakar team" automobilis į lenktynių starto vietą buvo išgabentas lapkričio 17 d., tad prieš išvykdamas į varžybas A. Juknevičius sėdėjo tik už savo įprasto automobilio vairo: "Pagrindinės treniruotės iki išvykimo - fizinio pasirengimo. Taip pat stengiamės ilsėtis, saugomės traumų - norą "prasilėkti" malšina atsakomybė".

2015 m. sausio 4-17 dienomis vyksiančiame Dakaro ralyje Antaną Juknevičių ir Edvardą Duobą lydės 6 žmonių komanda, kurią sudarys mechanikai bei palaikymo ekipažas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių