Europos Teisingumo Teismas: Lietuva nevykdė įsipareigojimų

Europos Teisingumo Teismas (ETT) priėmė sprendimą, jog Lietuva neįvykdė savo įsipareigojimų ir pirmą kartą pripažino Lietuvą pažeidus Europos Sąjungos teisę.

Rugsėjo 11 dieną ETT priėmė sprendimą, kad Lietuva nesugebėjo praktiškai užtikrinti, jog pagalbos tarnyboms būtų teikiami duomenys apie visų skambinančiųjų bendruoju pagalbos telefono numeriu 112 buvimo vietą.

Teismas nustatė, kad tkiu būdu Lietuva neįvykdė savo įsipareigojimų pagal ES Universaliųjų paslaugų direktyvos 26 straipsnio 3 dalį.

Lietuvą dėl šio pažeidimo 2007 metų birželį Europos Teisingumo Teismui apskundė Europos Komisija (EK).

Kaip pranešė Europos teisės departamentas prie Teisingumo ministerijos, Universaliųjų paslaugų direktyva įpareigoja valstybes nares užtikrinti, jog įmonės, eksploatuojančios viešuosius telefonų ryšio tinklus, pasirūpintų, kad pagalbos tarnyboms būtų prieinama informacija apie tai, iš kur skambinama į bendrąjį pagalbos telefono numerį 112.

Šis pagalbos numeris 112 bendras visoje ES.

Lietuva šios direktyvos įpareigojimų turėjo pradėti laikytis jau nuo įstojimo į Europos Sąjungą, t. y. nuo 2004 metų gegužės 1 dienos.

Tačiau Lietuvos bendrasis pagalbos centras (BPC) iki šiol galėjo nustatyti tik skambinančiųjų iš fiksuotojo ryšio telefonų buvimo vietą. Tuo metu duomenys apie skambučius iš mobiliojo ryšio telefonų BPC buvo neprieinami.

Europos teisės departamento generalinio direktoriaus Deivido Kriaučiūno teigimu, dėl pažeidimo Lietuvai kol kas piniginės sankcijos negresia.

Direktorius ketvirtadienį sakė, jog Lietuva šiuo metu laikosi nuomonės, jog ji ETT sprendimą jau įvykdė, ir, anot jo, dabar Lietuva turėtų rengti raštą, kuriame išdėstytų, kaip yra vykdomas sprendimas.

 Bendrojo pagalbos centro atstovės spaudai Auksė Čibirienė portalui sakė, kad  rugsėjo 10 dieną BPC išplatino pranešimą (apie kurį jau buvo rašyta portale) ir informavo Europos Teisingumo Teismą, jog centras jau gali nustatyti visų trijų: UAB "Bitė Lietuva", UAB "Omnitel" ir UAB "Tele2", Lietuvoje veikiančių mobiliojo ryšio bendrovių paslaugų vartotojų, skambinančių numeriu 112, vietą, tačiau tik kitą dieną nutartį paskelbęs ETT atsisakė atsižvelgti į šias aplinkybes. Teismo atstovai motyvavo tuo, kad  šios direktyvos įsipareigojimų Lietuva turėjo laikytis nuo pat įstojimo į ES pirmosios dienos.

Paklausus, kodėl net ketverius metus užtruko  šios numerio atpažinimo funkcijos įdiegimas, A. Čibirienė sakė, kad iš tiesų delsė Vyriausybė, turėjusi tuo kuo greičiau pasirūpinti ir  skirti pinigų tokio pobūdžio įrangai įsigyti.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių