„Omnitel 1000 km“ lenktynių čempionai – belgai (papildyta)

Palangoje vykusias „Omnitel 1000 km“ laimėjo Belgijos sportininkai su automobiliu „BMW Silhuette“.

Po permainingos kovos belgai pirmieji kirto finišo liniją. Antrieji liko lietuviai iš komandos „Oktanas Racing“.

Trečiąją vietą užėmė lenkų komanda „Fuchs“, kuri vairavo „Ferrari F430 Scuderia“.

Lenktynėse netrūko avarijų, degančių mašinų ir svylančių padangų kvapo.

Lietuviams ir vėl teks laukti

9 val. 3 min. – tiek laiko prireikė Belgijos „KS Motorsport” ekipos lenktynininkams Stevui Vanbellingenui, Wardui Sluy ir Benny Smetsui įveikti visą distanciją ir jų garbei skrodžiant dangų šventiniams saliutams pirmiesiems kirsti finišo liniją. 

Taigi, pirmąjį įrašą į prasidėjusio šių lenktynių antrojo dešimtmečio pirmąjį puslapį įrašė belgai, išsivežę iš Lietuvos sunkiai iškovotą, tačiau labai brangią jiems pergalę.

Trečiąsias paeiliui „Omnitel 1000 km lenktynes” laimi užsienio arba mišri lietuvių ir užsienio sportininkų komanda – vargu ar galima buvo tikėtis tokio scenarijaus ir šiemet. Nepaisant, kad išvakarėse vykusias šių lenktynių kvalifikacines varžybas laimėjo belgai, tačiau toks jų „akibrokštas” tik dar daugiau ugnies įpūtė į liepsnojantį aistrų laužą.

Kaip ir buvo tikėtasi, iššūkį belgams nuo pat lenktynių pradžios metė neslėpusi ambicijų siekti tik pergalės „Oktanas Racing“ komanda, kurios sportininkai broliai Nemunas ir Nerijus Dagiliai ir Robertas Kupčikas 1000 km trasoje tramdė „Porsche 997 GT3“.

Lyderio estafetę abi komandos ko gero vežė po lygiai. Gal net keliais ratais daugiau - lietuviai. Įpusėjus lenktynėms, kurias ženklino 167-asis ratas, pirmavo varžybų šeimininkai, svečius iš Belgijos lenkdami 2 ratais. Treti buvo RIMO komandos sportininkai, vairuojantys dyzelinę BMW ir nuo varžybų lyderių atsilikę 7 ratais, o ketvirtąją vietą užėmė „BMP Martin Sport“ lenktynininkai, vairavę „Honda Civic Type-R“ ir nuo trečiąją vietą užimančių varžovų atsilikę tik 17 sekundžių.

Tačiau didžiausia intriga kilo iki varžybų pabaigos likus kiek mažiau nei 100 ratų. Nepabūgę alinančio karščio žiūrovai sulaikę kvapą sekė lyderių dvikovą iki pat finišo. Paskutinis „Porsche“ vairavęs R. Kupčikas visą laiką 6-8 sek. ratą įveikdavo greičiau, nei varžovai. Tačiau tokios persvaros neužteko.

„Oktanas Racing“ lenktynių finišą kirto irgi nuvažiavusi 334 ratus, tačiau nuo nugalėtojų atsilikusi 1 min. 33,432 sek. ji liko antra. Taigi, revanšo prieš užsieniečius, apie kurį vis garsiau kalbama šių lenktynių užkulisiuose, lietuviams ir vėl teks laukti...

Ant trečiojo nugalėtojų pakylos laiptelio užkopusi Lenkijos „Fuchs MP Sport Star Moto“ komanda, kurios lenktynininkai Maciejus Marcinkewizcius, Maciejus Stanco ir Pawelas Potockis vairavo „Ferrari 430 GT3 Scuderia“, nuo nugalėtojų atsiliko net 15 ratų. Tačiau ir tokią poziciją ji atsikovojo tik lenktynėms artėjant prie finišo. O varžybų viduryje dėl automobilio aušinimo sistemos ir pavarų dėžės kaprizų lenkai buvo patekę į savotišką duobę, kai favoritais laikyti sportininkai balansavo ties penktąja pozicija.

Ketvirtąją vietą užėmė irgi viena iš favoričių laikyta „Bauer Racing“ komanda – Ramūnas Čapkauskas, Tomas Šipkauskas ir Konstantinas Calko - vairavę „AMG Kit Car“, tačiau nuo lyderių ši ekipa atsiliko 17 ratų.

18 ratų nugalėtojams pralaimėjo dyzelinę BMW vairavę RIMO komandos sportininkai Rimantas Blažulionis, Saulius Vitkauskas ir Vaidas Navickas, kuriems atiteko penktoji bendrosios įskaitos vieta, o šeštojoje liko „BMP-Martin Sport“ lenktynininkai Arūnas Granskas ir Martynas Samuitis, vairavę „Hoda Civic Type-R“ ir nuo nugalėtojų atsilikę 22 ratais.

Lenktynių klasifikaciją gavo 34 komandos iš 42 jas pradėjusių. Likusiems koją pakišo gedimai ir avarijos. Bene labiausiai visus išgąsdino „Cargo Vilnius“ ekipos narį Nerijų Mierkį ištikusi nesekmė, kai trasoje užsidegė jo vairuojamas „Porsche 944 Turbo“.

Tačiau ugnį greitai nuslopino budinti ugniagesių tarnyba, o sportininkas nenukentėjo.
Dar atkaklesnė kova vyko klasėse.

Ne visad laimi greičiausias

1000 km lenktynės – ne sprintas. Komandų vadovams reikia gerokai pasukti galvas parenkant ne tik ekipai, bet ir konkretiems jos nariams skirtingą strategiją ar taktiką. Tuo ir įdomios „Omnitel 1000 km lenktynės”, nes nugalėtoją jose lemia daugybės faktorių visuma.

Ką tik pasibaigusiose greičiausiai vieną ratą – per 1 min 21,032 sek. - įveikė „Oktanas Racing” narys R. Kupčikas. Geriausias belgų komandos „KS Motorsport” laikas – 1 min 23,568 sek, o lenkų „Fuchs MP Sport Star Moto“ – 1 min. 22,356 sek.

Regis, lietuviai čia turi apčiuopiamą pranašumą, o lenkų „Ferrari 430 GT3 Scuderia“ greitesnis nei belgų „BMW Silhouette“? Tad kodėl lietuviai su lenkais, turėdami greitesnį bolidą, nepranoko varžovų nei kvalifikacinėse, nei pagrindinėse lenktynėse?

Atsakymų begalė. Tačiau bene svarbiausia ilgų nuotolių varžybose, tokiose kaip „Omnitel 1000 km lenktynės“, ne tik greitas, bet ir patikimas, tolygiai paklūstantis bet kuriam ekipažo nariui automobilis. 

Didžiausias priešas – karštis

Į lenktynių spaudos centrą užsukęs „Autopiloto“ žurnalistas ir pirmosios „Varovo“ komandos lenktynininkas Renaldas Gabartas, beje, dalyvaujantis jau septintose maratoninėse lenktynėse Palangoje ir tik du kartus neužkopęs ant podiumo, gyrė renginį, kuriam, jo nuomone, negali likti abejingų.

„Lenktynių organizatoriams rašyčiau dešimt balų, jei jie sugebėtų varžyboms parinkti dieną, kai temperatūra dešimčia laipsnių žemesnė, - juokavo gerai nusiteikęs Renaldas. Pasak jo karštis apsunkino lenktynes ne vienai komandai. 

„Pirmąsias 40 minučių dar gali ištverti, o paskui nejučiom imi dirsčioti į laikrodį, kiek gi dar liko iki vairuotojų kaitos? Kartą ištroškęs siurbtelėjau vandens ir vos nenusvilau. Karštas kaip ką tik užplikyta arbata“, - įspūdžiais apie lenktynininko būseną bolide dalijosi Renaldas.

Iš tiesų taip jau sutampa, kad būtent lenktynių dieną Palangoje fiksuojami metų karščio rekordai. Pernai kepino 32 laipsnių, šiemet varžybų starte termometro gyvsidabrio stulpelis pakilo iki 33,2, o po pietų – ir iki rekordinių 35 laipsnių Celsijaus.

Dėl karščio kentėjo ir favoritai. Įpusėjus varžyboms į penktąją vietą smuktelėjo lenkai. Ir ne dėl žioplos klaidos, o todėl, kad garažuose teko ilgai vėsinti perkaitusius jų bolido agregatus.

„Padvaiskas ir Ko“ ekipa irgi bandė gelbėti dėl karščio milžiniškus krūvius patiriančią „Toyota Supra“ aušinimo sistemą, tačiau visgi buvo priversti sudėti ginklus įveikę 249 ratus.

Ne vieną perkaitusį lenktynininką teko tiesiog traukti už pažastų jį keičiančiam ir komandos draugams. Tačiau sąlygos – visiems vienodos, o jas nugalėti ir anksčiau varžovų kirsti finišo liniją – dviguba garbė ir pelnytas džiaugsmas.

Renginio puošmena - naujovės

Didžiausias automobilių sporto renginys ne tik Baltijos šalyse – vienuoliktosios „Omnitel 1000 km lenktynės“ – į savo istoriją neabejotinai įeis ir renginių gausa.

Mielą sau užsiėmimą čia galėjo rasti ir jaunas, ir jau pagyvenęs, ir net nelabai besidomintis automobilių sportu. 

Net atvykusius svečius iš užsienio sužavėjo sumaniai organizuotas ir ne tik mažųjų lankytojų simpatijų nusipelnęs saugaus eismo skatinimo kompleksas, šiemet pasipildęs nauju turiniu, pirmą kartą surengtos istorinių automobilių lenktynės, pirmą kartą ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse „Omnitel 1000 km lenktynių“ rėmuose vykusios naktinės išvermės ir ekonomiškumo varžybos, kuriose varžėsi naujausių technologijų „Volkswagen Tiguan“, gausybės žiūrovų susilaukusios „drag“ varžybos ir dar daugelis kitų įdomių ir prasmingų renginių, praturtinusių „Omnitel 1000 km lenktynes“.

Prieš lenktynių atidarymą jų dalyvius ir žiūrovus pirmą kartą renginio istorijoje sveikino ir šalies karinės oro pajėgos, pateikusios dar vieną siurprizą, privertusį visus užversti galvas aukštyn. Virš trasos kelis kartus dangų perskrodė karinis naikintuvas-daugiafunkcinis lengvasis atakos lėktuvas L-39ZA, kurį pilotavo Marius Matulaitis, parodomąjį skridimą dedikavęs Lietuvos legendinių lakūnų Stepono Dariaus ir Stasio Girėno transatlantinio skrydžio 77-osioms metinėms.

O kvalifikacines lenktynes laimėjusi belgų komanda buvo nustebinta ir spaudos konferencijoje prisipažino nesitikėjusi tokio pagerbimo, kai juos savo taure apdovanojo Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

„Vienuoliktosios „Omnitel 1000 km. lenktynės“,kuriomis mes gyvenome ištisus metus, šiandien jau tampa istorija. Nuo rytdienos pradedame galvoti apie naują, kitais metais čia vyksiantį renginį“, - dėkodamas lenktynių rėmėjams ir dalyviams, sportininkams ir žiūrovams, renginį transliavusioms televizijoms, jį nušvietusiems žurnalistams, susirinkusius linksminusiam būriui estrados žvaigždžių varžybų uždaryme kalbėjo jas rengiančios UAB „Promo Sportas“ direktorius Darius Jonušis. 

Retai tenka girdėti, kad minia garsiai skanduotų sutartinį „ačiū“. Tačiau renginio pabaigoje  tokia padėka daugiatūkstantinės publikos lūpomis nuskambėjo renginio organizacinio komiteto pirmininkui, „Omnitel“ prezidentui Antanui Zabuliui, daug prisidėjusiam, kad šios lenktynės garsintų mūsų didžiausią kurortą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Tikro pavasario teks palaukti
    Tikro pavasario teks palaukti

    Nors kalendorinis pavasaris jau visai šalia, tačiau oras uostamiestyje artimiausiomis dienomis kartkartėmis bus panašesnis į žiemą. ...

  • Legendai nelemta grįžti
    Legendai nelemta grįžti

    Lygiai prieš 70 metų šalies patriotai ir užsienio lietuviai surinko įspūdingą sumą pinigų legendinės Lietuvos kunigaikščių poros Birutės ir Kęstučio paminklo statybai. Kelių aukštų namo dydžio skulptūra su pjedestal...

  • Reprezentaciniams festivaliams – daugiau lėšų
    Reprezentaciniams festivaliams – daugiau lėšų

    Nuo šiol reprezentaciniai miesto festivaliai galės pretenduoti į pastebimai didesnį finansavimą. Tikimasi, kad tai padės gerinti festivalių kokybę ir jų žinomumą. ...

    1
  • Medžiai vėl kėlė aistras
    Medžiai vėl kėlė aistras

    Diskusijos dėl miesto gatvėse, viešose erdvėse augančių medžių, jų priežiūros, šalinimo nesibaigia. Pabrėžiama, kad Klaipėdai reikia vieningos programos, kurioje būtų numatyta, kaip reikia rūpintis želdiniais. ...

    5
  • Nakvynės namams sieks europinių pinigų
    Nakvynės namams sieks europinių pinigų

    Uostamiesčio nakvynės namų laukia atsinaujinimas. Nuspręsta siekti Europos Sąjungos finansavimo ir už gautus pinigus iš Šilutės pl. esančios įstaigos iškelti laikino apnakvindinimo paslaugas. Iškart po to Nakvynės namai su...

  • Tarnybos nerado gamtos teršėjų
    Tarnybos nerado gamtos teršėjų

    Žolynų gatvės gyventojai sunerimo ant dviračių tako šlapios dangos aptikę teršalų dėmes. Tačiau ant kojų sukeltos įvairios tarnybos nerado gamtos niokotojų. ...

    1
  • „Dragūnui“ – Klaipėdos mero padėka
    „Dragūnui“ – Klaipėdos mero padėka

    Lietuvos rankinio taurę iškovoję uostamiesčio „Dragūno“ klubo žaidėjai ir treneriai penktadienį buvo pagerbti merijoje. ...

    1
  • Uostamiesčio planuose – nauja poliklinika
    Uostamiesčio planuose – nauja poliklinika

    Klaipėdos stomatologijos poliklinikos laukia reorganizavimas. Ji bus prijungta prie Jūrininkų sveikatos priežiūros centro. Svarstoma, ar po pertvarkų įstaigai nereikėtų statyti naujo pastato, kur ši galėtų įsikurti. ...

    7
  • L. Vitkevičienė: vaikai – mūsų viltys
    L. Vitkevičienė: vaikai – mūsų viltys

    Loreta Vitkevičienė – laisvalaikio klubo "Aerobikos uostas" direktorė ir trenerė. Pašnekovė neslepia, kad idėja įkurti tokį klubą buvo sena jos svajonė ir tikslas. Be to, moteris organizuoja nemokamus renginius vaikams: Mero &s...

    8
  • Mirė karikatūristas A. Deltuva
    Mirė karikatūristas A. Deltuva

    Vėlų ketvirtadienio vakarą pribloškė netikėtas karikatūristo Andriaus Deltuvos sūnaus Lino skambutis. "Nebėra tėvuko, prieš valandą mirė", – liūdną žinią pranešė sūnus. ...

    1
Daugiau straipsnių