Kaip Kaune jaučiasi neįgalieji?

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

"Kauno diena" pasidomėjo, kaip mieste jaučiasi judantieji neįgaliųjų vežimėliais. Situacija gerėja, tačiau dar yra nemažai vietų, kur durys ne tik neįgaliesiems, bet ir mamoms su vežimėliais iki šiol užtrenktos.

Nedraugiški vairuotojai

"Kauno dieną" pasiekė kaunietės Zitos Valterienės skundas, kad viešuoju transportu fizinę negalią turintiems asmenims važiuoti yra labai nepatogu. Moteris pasakojo, kad dažnai autobusai sustoja toliau nuo stotelės, vairuotojai nenuleidžia rampos, todėl neretai tenka laukti kito autobuso ar troleibuso.

"Visą gyvenimą naudojuosi viešuoju transportu, tačiau tokio košmaro ir nepakantumo, kai atsisėdau į vežimėlį, nesu patyrusi. Dabar keliaujant iškyla galybė problemų. Aš dar galiu judėti, bet ką daryti tiems žmonėms, kurie iš viso yra prikaustyti? Jie turi namuose sėdėti? Aš noriu gyventi, noriu džiaugtis Kaunu, bet vairuotojai labai pikti, nieko nepadeda", – piktinosi Zita.

Moteris pasakojo, kad norisi nusilenkti vairuotojui, kuris tinkamai sustoja prie stotelės, išlipa ir neniurzgėdamas padeda, tačiau tokių ji retai sutinka. Dažniau viešojo transporto keleiviai ištiesia ranką ar padeda įvažiuoti į vidų, todėl kelionės į miesto centrą dažnai apkarsta. Z.Valterienė džiaugėsi, kad bent jos vyras yra sveikas, tad jam nereikia klausytis vairuotojų burbėjimų ir maldauti pagalbos.

Žada rengti mokymus

Bendrovės "Kauno autobusai" atstovas Kamilis Doveika tikino, kad konfliktai tarp autobusų ar troleibusų vairuotojų ir žmonių turinčių judėjimo negalią kyla retai. Jo duomenimis, per šiuos metus buvo užregistruotas tik vienas skundas. Žinoma, neatmetama tikimybė, kad keleiviai patenka į nepatogią situaciją, tačiau bendrovės atstovams apie tai nepraneša.

"Pakalbinus vairuotojus, šie sakė, kad didesnių konfliktų nėra buvę. Jie minėjo, jei kažkas paprašo pagelbėti, tai visada padeda. Mes net nerekomenduojame pačiam žmogui ar jį lydinčiam asmeniui kilnoti rampą, nes reikia mokėti, kaip ją užfiksuoti ir atverti. Be to, vairuotojai sakė, kad sudėtinga kartais suvokti, kuriuo autobusu neįgalus keleivis ketina važiuoti, todėl reikėtų paprašyti kito keleivio ar patiems prie priekinių durų informuoti, kad važiuos būtent tuo autobusu ar troleibusu. Tuomet vairuotojas tikrai  padės", – teigė "Kauno autobusų" atstovas.

K.Doveika įvardijo kitą problemą, kodėl  kartais kylą rūpesčių, įlaipinant keleivius, turinčius negalią – viešojo transporto stotelės yra per mažos, todėl į jas autobusas negali visiškai įvažiuoti. Siekiant įlaipinti keleivius, vairuotojas į vadinamąją kišenę įtalpina tik autobuso priekį, o vidurinės durys, prie kurių yra nuleidžiama rampa, lieka toliau nuo šaligatvio krašto.

"Vairuotojai vienbalsiai sakė, kad dauguma stotelių turi nekokybiškas įvažas. Ji yra 12 metrų, autobusas taip pat tokio ilgio, tad ir idealiomis sąlygomis tiksliai įvažiuoti nelabai įmanoma. Galų gale mes turime ir 18, ir trigubus 26 metrų ilgio autobusus. Tad jiems stotelės išvis nėra pritaikytos. Dėl to gali nukentėti neįgalus asmuo", – pasakojo pašnekovas.

"Kauno autobusų" atstovas užsiminė, kad kalbinti vairuotojai pageidauja, jog būtų rengiami mokymai kartu su judėjimo negalią turinčiais asmenimis, todėl bendrovės vadovybė tai ketina padaryti dar šiais metais. K.Doveika pažymėjo, kad mokymuose ir patys neįgalieji galės išmokti, kaip patogiai naudotis viešuoju transportu, ir vairuotojams taps aiškiau, kada pagalba reikalinga, o kada ne.

"Kilo klausimas, ar vairuotojai turi padėti įvažiuoti ir išvažiuoti iš autobuso, ar ir užsegti jam diržą, ar jis tai sugeba padaryti pats. Mes nenorime nuvertinti žmogaus, todėl rengsime bendradarbiavimo mokymus", – patikino bendrovės atstovas.

Probleminės vietos

Neįgaliųjų atstovai pastebi, kad problemų kyla ne tik keliaujant viešuoju transportu – net ir į pagrindinius miesto objektus durys dažnai būna užtrenktos. Lietuvos žmonių, turinčių negalią, sąjungos (LŽNS) Kauno skyriaus atstovas Audrius Kalvėnas pasakojo, kad itin sudėtinga važiuoti net centrine miesto dalimi. Čia kelionę apsunkina išsikišęs grindinys bei nepritaikytos įvažos į pastatus.

"Laisvės alėja kol kas yra mažiausiai pritaikyta, tačiau dabar rekonstruojama, todėl tikėkimės, kad į mūsų išsakytas pastabas atsižvelgs. Senamiestis – vienareikšmė problema. Fiziškai neįmanoma beveik niekur patekti. Suprantu, kad grindinio prie rotušės neišlygins, bet galėtų investuoti ir padaryti normalią įvažą. Kai tuoksiuosi, tikrai nesirinksiu Kauno rotušės, nes negaliu ten patekti", – pastebėjo septynerius metus neįgaliojo vežimėlyje sėdintis Audrius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Eg Ch

Eg Ch portretas
jeigu neįgalusis sugeba pats be kito pagalbos įvažiuoti į autobusą neturi turėt lydinčio asmens nes vairuotojui draudžiama padėti įvažiuoti pastumti vežimėlį ar kaip kitaip padėti. Vairuotojo darbas yra tik atidaryti rampą skirtą įvažiuoti neįgaliajam ir laukti kol įvažiuos. Jokio fizinio darbo vairuotojui nepriklauso dirbti tam yra skirti lydintieji asmenys.

Silkinis ryklys

Silkinis ryklys portretas
Vienas invalidas Krabas sėdi miesto burmistro vietoje...

Sonata Keibienė

Sonata Keibienė portretas
Kaip tik vakar mano sūnus vėl turėjo išklausyti autobuso vairuotojo bambėjimo bei grasinimų nebevežti, nes, atseit, reikalingas palydovas. Pagal taisykles,kaip straipsnyje ir rašoma, įvažiavimą turi paruošti vairuotojas ir jokie palydovai nereikalingi. Kadangi panašaus pobūdžio iškalbėjimai vyksta gana dažnai,kiekvieną kartą skambinu Kvt administracijai nurodydama autobuso nr. ir t.t.Bet straipsnyje vadovas aiškina,kad būta tik vieno skundo. Tai jeigu pats vadovas dangsto darbuotojus ir neadekvačiai vertina situacijas, tai gal pradėti keisti padėti kaip tik ir reikėtų nuo vadovaujančių?
VISI KOMENTARAI 14

Galerijos

Daugiau straipsnių