Senstanti „Facebook“ auditorija jaunimą stumia į kitus socialinius tinklus

  • Teksto dydis:

Per pastaruosius šešerius metus socialinio tinklo „Facebook“ auditorija Lietuvoje paseno net aštuoneriais metais. Šiandien vidutinis socialinio tinklo naudotojo amžius yra 33 metai, 2009 m. jis siekė vos 25 metus. „Facebook” auditorijai senstant silpsta ir vartotojų aktyvus įsitraukimas, kadangi didžiąją dalį turinio socialiniuose tinkluose kuria būtent jaunimo auditorija. Per pastaruosius metus „Facebook“ turinio kūrėjų skaičius sumažėjo nuo 56 proc. iki 50 proc. Tai parodė rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atliktas socialinių tinklų tyrimas.

Iki 2014 metų „Facebook“ socialinis tinklas sparčiausiai augo dėl įsitraukiančios 15-19 m. ir 20-29 m. auditorijos dalies. Todėl dabartiniu metu naudojimasis „Facebook“ šiose amžiaus grupėse yra maksimalus – šį socialinį tinklą naudoja daugiau nei 90 proc. 15-29 amžiaus žmonių. Tačiau tikėtina, kad ateityje, dėl aktyvaus vyresnio amžiaus interneto naudotojų įsitraukimo į „Facebook“, socialinio tinklo auditorija dar labiau bręs.

„Socialinio tinklo „Facebook“ auditorija Vakarų pasaulyje pradėjo senti dar prieš kelerius metus. Mus ši tendencija pasiekė kiek vėliau. Lietuvoje, kaip ir užsienyje, sparčiai besipildantis mamų, tėčių ar mokytojų žinutėmis „Facebook“ jaunų žmonių akyse praranda savo įvaizdį, o jo vietą užima nauji socialiniai tinklai: „Pinterest“, „Spotify“, „Tumblr“ ir kt.“, – teigia TNS LT Media departamento projektų vadovas Darius Rinkūnas.

Socialinių tinklų turinį daugiausiai kuria 20-29 m. amžiaus vartotojai, jie sugeneruoja daugiau nei trečdalį „Facebook“ turinio: dalinasi naujienomis, nuorodomis, komentuoja ir diskutuoja prie įvairių įrašų. Antroje vietoje aktyviausi 15-19 m. amžiaus vartotojai, tačiau nuo jų nedaug atsilieka 30-39 m. Abi minėtos grupės šiuo metu sukuria daugiau nei penktadalį „Facebook“ turinio. 

Palyginus su 2012 m. duomenimis, 15-19 m. turinio kūrėjų sumažėjo nuo 26 proc. iki 22,5 proc., o 20-29 m. – nuo 42 proc. iki 36 proc. Sparčiausiai daugėjo vyresnių, 30-39 m. amžiaus turinį generuojančių vartotojų skaičius – 2012 m. jie sudarė 17 proc., pernai – 22 proc.

„Prekės ženklai šiandien turėtų kuo daugiau dėmesio skirti unikaliam turiniui, nes laikai, kai vartotojus į „Facebook“ paskyrą buvo galima pritraukti tiesiog pasiūlius akciją, jau praėjo. Didžiausio socialinio tinklo politika šiuo metu atsigręžė į vartotoją ir stengiasi maksimaliai sumažinti reklaminio pobūdžio žinučių kiekį. Dabar norint pasiekti vartotoją, reikia kuo daugiau dėmesio sutelkti į kokybiško turinio kūrimą. Taip pat reikia atsižvelgti, kad tendencingai auga vyresnio amžiaus auditorija, kurie labiau linkę ne dalintis šmaikščiais vaizdeliais, bet socialiniuose tinkluose ieško daugiau patarimų, receptų, rekomendacijų ir kitos naudingos informacijos“, – teigia D. Rinkūnas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių