72-asis Berlyno tarptautinis kino festivalis ketvirtadienį prasideda pasauline premjera – prancūzų režisieriaus François Ozono filmu „Peter von Kant“, kurio veiksmas vyksta karantino metu.
„Paruostuke_Berlinalei.docx“ – buvo mano nelabai pavyzdingų namų darbų failo pavadinimas, vėliau virtęs į trumpą Berlyno kino festivalio konspektą. Dalijuosi pagražinta jo versija.
Artėjant 69-ajam Berlyno kino festivaliui, prisimenu susitikimą su jaunosios vokiečių kartos aktoriumi Franzu Rogowskiu, praėjusioje Berlinalėje atrinktu tarp 10-ies geriausių Europos kylančių žvaigždžių („European Shooting Stars“). Jis taip pat suvaidino du pagrindinius vaidmenis prieš Kalėdas pasirodžiusiame Thomo Stuberio „Krautuvų valse“ (In den Gängen, 2018) ir Christiano Petzoldo „Tranzite“ (Transit, 2018), kuris Lietuvos kino teatruose rodomas šį sausį.
Vokietijos sostinėje ketvirtadienį prasideda Berlinalė, pirmasis didelis šių metų Europos kino festivalis; jame šiemet dalyvauja rekordiškai daug moterų režisierių.
Vykti į Berlyno kino festivalį, arba tiesiog Berlinalę, jau tapo kasmečiu ritualu, iš dalies netgi neatsiejama metų ciklo dalimi. Tai ne tik galimybė daugiau kaip savaitei pabėgti į kino pasaulį, bet ir iš lietuviškos žvarbios žiemos – į trapią pavasario pradžią, kai po saulėtas Berlyno gatves gali lakstyti atsisagstęs paltą, bet ir vėl pasigauni slogą...
Savaitgalį tarptautiniame Berlyno filmų festivalyje įvyko Lietuvoje sukurto filmo “Sangailė” premjera. Į seansą “Berlinale Palast” susirinko pilna salė kino industrijos atstovų, festivalio lankytojų. Jie užliejo kūrėjus šiltais aplodismentais. Filmas dalyvauja festivalio „Panorama“ programoje.
“Po filmo prie mūsų ėjo žiūrovai ir sakė, kad jis – labai vizualus ir sukelia daug emocijų, labai daug ovacijų sulaukė filmo aktorės, režisierė. Džiaugiuosi, kad režisierės Alantės Kavaitės ir operatoriaus Dominique Colin bendras darbas išties pavyko. Tai