- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Atlaisvinus karantino ribojimus, nelaimingų atsitikimų skaičius gali šoktelėti. Dėl pertraukos nelavinti vairavimo įgūdžiai pradeda silpti, o tai augina avaringumo riziką", – pabrėžė draudimo bendrovės ERGO specialistas Rimvydas Pocius.
Vienas trikdžių – stresas
Karantinas ir judėjimo apribojimai lėmė sumažėjusį automobilių srautą keliuose. Atlaisvinus suvaržymus, vėl išvažiavę į kelią eismo dalyviai gali būti praradę dėmesingumą, atidumą ir mažiau saugotis, o toks vairavimas – tik žingsnis iki nelaimės.
"Miestų gatvėse ir tarpmiestiniuose keliuose sumažėjus transporto srautų, nelaimingų atsitikimų įvyko mažiau, tačiau patirtos žalos buvo didesnės. Visgi nelaimingų atsitikimų skaičius gali šoktelėti, kai eismas suintensyvės", – sakė ERGO verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas R.Pocius.
Jis atkreipė dėmesį, kad prie sudėtingesnių vairavimo sąlygų gali prisidėti padidėjęs streso lygis, taip pat tai, kad keliuose bus daugiau ne automobilių, bet ir motociklų, dviratininkų. Pėstieji, per karantiną pripratę prie tuštesnių gatvių, gali būti mažiau budrūs.
Šios aplinkybės sukels nemažai įtampos vairuotojams. "Tai kartu su suprastėjusiais įgūdžiais ir mažesniu pasitikėjimu savo jėgomis gali tapti nelaimingų įvykių priežastimi", – svarstė draudimo ekspertas.
Šiuo metu jau pastebėjome, kad padarę vairavimo pertrauką eismo dalyviai važiuodami neišvengia net elementarių klaidų: nepastebi kelio ženklų, nepaiso pirmumo teisės.
Jau pastebėjo klaidų
R.Pocius įsitikinęs: tam tikri sunkumai iš naujo grįžtant prie vairo lydi ir patyrusius vairuotojus, bet ilgesnė pertrauka ypač nepalanki tiems, kurių trumpas vairavimo stažas.
Anot specialisto, iššūkių kelyje gali patirti ir biurų darbuotojai, kurie automobiliu važiuodavo tik į darbą, o per karantiną dirbo namuose.
"Taip pat tikėtina, kad vairuotojai, kurių nuosavas automobilis yra lengvasis, o tarnybinis – didesnių gabaritų, prie pastarųjų po karantino pratinsis ilgiau. Šiuo metu jau pastebėjome, kad padarę vairavimo pertrauką eismo dalyviai važiuodami neišvengia net elementarių klaidų: nepastebi kelio ženklų, nepaiso pirmumo teisės", – teigė ERGO atstovas.
Atgaivinkime įgūdžius
Kad po pertraukos saugiai sugrįžtume į kelius, R.Pocius pataria pirmiausia pasirūpinti savo automobiliu – juk visos kelionės prasideda nuo tinkamai paruoštos transporto priemonės.
"Būtina įsitikinti, ar pakankamas visų būtinųjų skysčių – stabdžių, aušinimo, langų plovimo, transmisijos alyvos – kiekis. Reikia patikrinti ir padangas, akumuliatorių, žibintus. Jei visi svarbiausi automobilio komponentai veikia tvarkingai, į kelią išvažiuoti bus saugiau ir ramiau. Vis dėlto vairuotojai, kurie dėl savo automobilio būklės nesijaučia užtikrinti, turėtų kreiptis į autoservisą. Čia transporto priemonę įvertins profesionalai ir kvalifikuotai paruoš ją kelionėms", – siūlė draudimo ekspertas.
Pasirūpinus automobiliu, vertėtų dėmesį skirti ir asmeniniams įgūdžiams – laisvu laiku pasivažinėti gerai pažįstamais ir mažesnio eismo intensyvumo maršrutais. Vairuotojams, nesijaučiantiems užtikrintai kelyje, R.Pocius pataria kreiptis į profesionalius vairavimo instruktorius. Kelios pamokos leistų po pertraukos prie vairo sėsti labiau pasitikint savimi.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus20
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams3
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...