- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dakaro karštinė turi kelis etapus – vienas jų, antrasis, prasideda sausio mėnesį, o pirmasis jau prasidėjo – komandos pradėjo savo automobilių pristatymus. Pirmieji – Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno "Agrorodeo" komanda, pristačiusi savo "Mini John Cooper Works Rally".
Vienintelis Lietuvoje
Dvyliktą vietą 2019-ųjų Dakaro ralio maratone toli gražu ne pirmos jaunystės "Toyota Hilux Overdrive" automobiliu pasiekusios "Agrorodeo" ekipos lenktynininkas Vaidotas Žala sako, kad su senuoju automobiliu kilti aukščiau galimybės buvo tik teorinės, tad jau nuo kovo pradėjo ieškoti naujos technikos. Po pusės metų paieškų, derybinių ir derinimo klausimų komanda pagaliau pristatė naująjį ginklą penktam savo startui sunkiausiame pasaulio bekelės maratone – "Mini John Cooper Works Rally" automobilį.
Į lietuvių rankas pateko moderniausias variantas, kokį jie tik galėjo gauti: tai 2018-ųjų gamybos modelis. Identišką automobilį šių metų Dakaro ralyje vairavęs lenkas Jakubas Przygonskis finišo liniją kirto ketvirtas, liko tik per plauką nuo podiumo, tad mašina potencialo turi daug.
Turėjome įvairių variantų, bet griebėme šį "Mini" dėl to, kad tai yra pastarųjų metų patikimiausias automobilis Dakare.
V.Žala pripažino, kad paslaptį stengėsi išlaikyti kuo ilgiau, tačiau visi jau puse lūpų kalbėjo, kad ekipažas persės būtent į šį automobilį, o kalčiausiais dėl tokių pokyčių vadino savo rėmėjus.
"Viską derinome nuo kovo, o atvyko automobilis pas mus tik prieš mėnesį. Pagrindiniai kaltininkai – "Agrorodeo", iš tikrųjų, kai su pasiūlymu nukeliavome pas juos, nesitikėjome, kad apčiuopsime tokį kąsnį. Net vakarietiškais masteliais tai yra labai rimtas reikalas. Pagrindinė priežastis, kodėl griebėmės šio projekto, mes su Sauliumi pamatėme, kad vidutinio greičio rezultatas, kokį pasiekiame su senuoju automobiliu, nepasiekia tokio, kokio norėtume. Tai yra tikriausiai greičiausia technika, kurią šiuo metu galima įsigyti privačiai komandai Dakare. Šis automobilis radikaliai skiriasi nuo to, ką mes turėjome iki šiol", – sako lenktynininkas ir pripažįsta, kad su automobiliu kol kas nuvažiavo vos keliasdešimt metrų, o dideji testai, kurių tikisi daug nereikės, dar laukia priešakyje.
"Anksčiau dėl savo vidutinio tempo galėjome pasiteisinti tuo, kad mūsų technika – morališkai pasenusi, dabar viskas bus mūsų rankose", – sakė Vaidotas Žala.
Pasirinko dėl patikimumo
Lenktynininkas sako, kad po šių metų finišo Dakare kalbėjosi su visais didžiaisiais lenktyninių automobilių gamintojais, tačiau prie "Mini" apsistojo dėl jo patikimumo. Jis – itin svarbus sudėtingose ilgą laiką trunkančiose bekelės lenktynėse, o vokiečių "X-Raid" komandos kuriami sportiniai "Mini" automobiliai pasižymi ištverme. Gamintojas pateikia štai tokią statistiką – per aštuonerius metus iš 306 startų lenktynėse "X-Raid" technika vos keturis kartus varžybų nebaigė dėl techninių problemų. Tad patikimumo reitingas – net 98,7 proc.
"Nuvažiavę į gamyklą iš karto pamatėme, kodėl tas patikimumas toks aukštas. Visi žinome, kad vokiečiai mėgsta tvarką, yra kruopštūs ir skiria didelį dėmesį detalėms. "X-Raid" bazėje vokiška tvarka – pakelta kvadratu, visas mechanizmas veikia įspūdingai. Nustebino, koks tai protingas automobilis. Jie yra apgalvoję netgi tai, kaip mašina turi važiuoti, jei kai kurie mechanizmai atsisakytų funkcionuoti", – įspūdžius pasakojo V.Žala.
Apie pusę milijonų eurų kainuojantis "Mini" ne tik patikimas, bet ir greitas, turi pranašumų smėlio trasose. Tai sukimo momentas. 3 l darbo tūrio dviejų turbinų BMW variklis išvysto net 800 niutonmetrų. Beveik dvigubai daugiau nei buvusi "Agrorodeo" komandos "Toyota". Sukimo momentas leidžia lengviau ropoti kopomis.
"Svoris yra gerokai mažesnis, bent 200 kg. Tai yra modernus 2018 m. automobilis su puikiai išdėliotu svorio balansu, viskas yra žemai, svoris beveik minimalus pagal FIA reikalavimus. Turėjome įvairių variantų, bet griebėme šį "Mini" dėl to, kad tai yra pastarųjų metų patikimiausias automobilis Dakare", – sakė V.Žala.
Padės ir "X-Raid" gamykla
Du "Agrorodeo" komandos inžinieriai jau buvo išvykę mokytis automobilio priežiūros niuansų į Vokietiją, prieš Dakarą ekipos laukia dar ne viena testų sesija, kurios metu mašiną greičiau pažinti ir perprasti padės į Lietuvą atvyksiantys "X-Raid" komandos inžinieriai.
"Didžiausią įspūdį padarė "X-Raid" priėmimas, draugiškumas ir nusiteikimas bendradarbiauti. Mes vis dar jaučiamės labai smulkūs "Dakaro" mastais, bet buvome labai šiltai priimti, visus klausimus susiderinome paprastai, nustebino geranoriškumas", – pasakojo V.Žala.
Lietuviška "Agrorodeo" komanda kitų metų Dakare glausis prie gamyklinės "X-Raid" ekipos, kuri jiems pažadėjo padėti.
Apie tikslus V.Žala, kaip ir prieš kiekvieną Dakarą, nekalba. Kaip pats sako, nors nėra prietaringas, vis dėlto vieną prietarą, kurio visada laikosi, turi – niekada nekalbėti apie tikslus ir lūkesčius iki lenktynių. Juo labiau – Dakaro, kuriame viskas gali labai greitai apsiversti aukštyn kojomis. O vartyti dalykus aukštyn kojomis Vaidotas šių metų Dakare nori mažiausiai. Naujas automobilis – didžiulė investicija, kurios priežiūros išlaidos yra didesnės nei bet kurio iš ankstesnių automobilių, tad juo finišuoti sieks atsargiai.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...