Tūkstantinė žala – dėl aplaidumo ar netyčia?

  • Teksto dydis:

Plovykloje į šepetį įsisukęs prieš tai plauto automobilio valytuvas subraižo kėbulą, servise atliekant suvirinimo darbus dėl neišpilto kuro kyla gaisras. Retai, tačiau panašūs įvykiai nutinka tiek dėl žmogiškų klaidų, tiek dėl technikos gedimų.

Rizikuoja visi

"Transporto priemonės apgadinimo rizikos neišvengia ir sertifikuoti servisai bei plovyklos. Incidentai kyla ir dėl netyčia atliktų darbuotojų veiksmų ar jų neatidumo, ir dėl netinkamo įrangos naudojimo ar jos gedimo. Žalos paprastai siekia nuo kelių šimtų iki poros tūkstančių eurų, tačiau yra ir didesnių. Pavyzdžiui, buvo atvejis, kai dėl nekokybiško remonto sugedus automobiliui asmuo pareiškė servisui pretenziją dėl 43 tūkst. eurų. Šią sumą išmokėjo draudimo bendrovė, nes servisas buvo apsidraudęs Bendruoju civilinės atsakomybės draudimu (BCAD)", – sakė BTA draudimo bendrovės Bendrosios civilinės atsakomybės draudimo produkto vadovas Eugenijus Bulavas.

Pasak draudimo eksperto, automobilių apgadinimo aplinkybės būna įvairios.

Servisuose lūžta keltuvai, netyčia sudaužomi žibintai, suplėšomas salonas, apgadinama išorės apdaila, montuojant signalizaciją įvyksta trumpasis jungimasis ir sudega valdymo blokas, automobilis apgadinamas per bandymų važiavimus. Tokie atvejai nedažni, greičiau – retai pasitaikantys, tačiau jų neišvengiama.

Neatidūs darbuotojai

Plovyklose kyla rizika, kad įtrūks ar suduš stiklai, bus išlaužti valstybinio numerio rėmeliai, nulaužti valytuvai, veidrodėliai, apibraižytas ar apdaužytas variklio dangtis, durelės, sparnai.

Automobiliai apgadinami ir dėl netvarkingai ar ne vietoje padėtos įrangos: vienu atveju į šepetį įsisukusi plovimo žarna subraižė ir apdaužė visą automobilį, kitu atveju transporto priemonę apgadino krisdamos ne vietoje pastatytos kopėtėlės.

Pasitaiko atvejų, kai automobiliai yra subraižyti ar kitaip apgadinti seniau, tačiau jų savininkai ima kaltinti plovyklą ar autoservisą ir reikalauja atlyginti žalą.

Nemažai atvejų nutinka ir dėl plovyklų personalo žmogiškų klaidų.

"Pasitaiko, kad darbuotojai, išvažiuodami automobiliu iš plovyklos, statydami automobilį kur nors atsitrenkia. Kartą bandė išvažiuoti pro ne iki galo atsidariusius plovyklos vartus – buvo sudaužytas kliento automobilio galinis stiklas ir bagažinės dangtis, o plovyklai tai kainavo 2,6 tūkst. eurų", – pasakojo E.Bulavas.

Dėmesio: seni defektai

Kai automobilis apgadinamas dėl plovyklos ar serviso kaltės, šios įstaigos turi atlyginti ir visą žalą, ir jos administravimo kaštus. Draudimas tuo pasirūpina tada, jei įmonė yra apsidraudusi BCAD.

"Tačiau dažni atvejai, kai tunelinėse plovyklose dėl pakeltos rankinio stabdžio svirties transporto priemonė laiku neišrieda iš plovyklos ir į jį atsitrenkia kiti. Tai – jau pirmojo automobilio vairuotojo atsakomybė", – aiškino E.Bulavas. – Pasitaiko atvejų, kai automobiliai yra subraižyti ar kitaip apgadinti seniau, tačiau jų savininkai ima kaltinti plovyklą ar autoservisą ir reikalauja atlyginti žalą. Todėl paslaugų teikėjams rekomenduojama iš anksto atidžiai apžiūrėti automobilį ir fiksuoti visus defektus, surašyti aktą ir pasirašyti jį kartu su transporto priemonės savininku. Pretenzijų dėl automobilio subraižymo dažniau sulaukia plovyklos. Tokiais atvejais pirmiausia reikia fiksuoti įvykį ir nustatyti priežastinį ryšį tarp padarytos žalos bei veiksmų. Ryšį turi įrodyti nukentėjęs asmuo. Buvo įvykis, kai klientas tikino, kad žala jo automobiliui padaryta dėl plovyklos šepečio, tačiau nepriklausomi ekspertai išsiaiškino, kad kaltas visai ne šepetys ir ne plovykla."



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių