- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nesvarbu, kiek metų vairuojate automobilį, rūkas net ir labiausiai patyrusį vairuotoją turėtų priversti įtempti visą dėmesį, kad saugiai pasiektų kelionės tikslą. Dažnai kelius apgaubia toks tirštas rūkas, kad matomumas tesiekia 30m ir mažiau, o kelio ženklų atrodo kaip nebūtų, nes juos sunku įžiūrėti.
Tvyrant rūkui 2018 m. eismo įvykiuose, kuriuos analizuoja Lietuvos transporto saugos administracija, nukentėjo 8 žmonės, tarp jų ir vaikai. 1 pėstysis, partrenktas sunkiasvorės transporto priemonės, žuvo.
Pasak LTSA pareigūno Vitalijaus Šufinsko, rūkas viena iš pavojingiausių oro sąlygų vairuotojams, keliuose sukelianti itin daug nepatogumų.
„Vairuotojui ne tik sunku matyti kelią, bet ir laiku pamatyti posūkį arba einantį žmogų. Ypatingai rūkas pavojingas važiuojantiems rudenį anksti ryte arba vakare, kai eismo sąlygas sunkina dar ir tamsa. Vadinasi vairuotojai turi būti labai dėmesingi, nes tokiame kelyje neapgalvotas elgesys ir priimtas netinkamas sprendimas gali baigtis tragiškai.“ – sako ekspertas.
Pasak eksperto, saugiai vairuoti rūke gali padėti keletas paprastų, bet vairuotojų dažnai neįvertinamų ar nuvertinamų priemonių.
Naudok rūko žibintus. Rūko žibintai automobilyje įrengti ne dėl grožio. Priekiniai turi kitokį šviesos sklidimo spindulį, todėl ženkliai pagerina matomumą rūko sąlygomis, o galiniai kur kas geriau pastebimi atvažiuojančių vairuotojų nei gabaritiniai.
„Visgi rūko žibintus reikia naudoti laiku ir vietoje. Rekomenduojama, jog galinis rūko žibintas turėtų būti naudojamas tik esant mažesniam nei 50 metrų matomumui. Kitu atveju, dėl ryškios šviesos, šis žibintas gali akinti iš paskos važiuojančių automobilių vairuotojus, o kai kuriais atvejais, gali būti palaikytas ir stop žibintu“ – sako ekspertas V. Šufinskas.
Priekiniai rūko žibintai taip pat turi būti tvarkingi, tinkamai sureguliuoti. Jie paprastai būna montuojami žemiau už pagrindinius, siekiant pakeisti šviesos, atsispindinčios nuo rūko lašelių kryptį taip, kad ji neakintų vairuotojo. Per žemai šviečiantys rūko žibintai negali maksimaliai apšviesti kelio, tuo tarpu per aukštai šviečiantys žibintai gali akinti tiek priešais atvažiuojantį transportą, tiek patį vairuotoją, kadangi padidėja nuo rūko atspindimos šviesos srautas vairuotojui.
„Mažiau patyrę vairuotojai kartais daro klaidą - naudoja tolimąsias šviesas. Kadangi jų skleidžiama šviesa yra labiausiai atspindima, toks sprendimas dar labiau pablogina matomumą ir sudaromas „aklinos sienos“ efektas.“ – atkreipia dėmesį vyras.
Jei priekyje jūsų važiuojantis automobilis kelis kartus sumirksi avarine šviesos signalizacija arba įjungia išjungia rūko žibintą – reiktų pagalvoti, ar šviesos neakina.
Laikykis saugaus atstumo. Tinkamas atstumas tarp automobilių yra svarbus nepriklausomai nuo oro sąlygų, tačiau esant rūkui jį dar labiau patariama padidinti.
Sumažink greitį. Vardan saugumo teks apsišarvuoti kantrybe – esant rūkui ir blogam matomumui didelis greitis gali būti labai pavojingas. Net ir važiuojant leistinu greičiu, esant rūkui atsiradusią kliūtį vairuotojas pastebi per vėlai ir nespėja jos išvengti. Todėl reikia įvertinti situaciją, matomumo kelio atstumą ir pasirinkti tokį greitį, kad būtų įmanoma automobilį sustabdyti per mažesnį atstumą, negu galima matyti.
Sutelk dėmesį. Esant rūkui, reikia vengti dėmesį blaškančios veiklos ir prietaisų, stengtis kuo labiau susikoncentruoti į kelią. Netgi patartina išjungti radiją, kad būtų galima girdėti, kas vyksta lauke. Tai itin padeda vairuojant pavojinguose ruožuose bei kelių susikirtimuose, geležinkelio pervažose. Šiuo atveju taip pat reikėtų stebėti ir priešais atvažiuojančius automobilius, kurie apie kliūtį priešais gali įspėti pamirksėdami šviesomis.
Nemanevruok. Važiuojant rūke, nedarykime pavojingų manevrų, tokių kaip neįvertintas lenkimas (kai neužtikrinti, kad pakankamai matome) ar staigus stabdymas. Esant itin tirštam rūkui apkritai patartina lenkimų vengti, kadangi vairuotojas gali nematyti priešais atvažiuojančio automobilio, arba jį pamatyti per vėlai. O kai staigiai stabdome – galima sulaukti smūgio į galą iš paskos važiuojančio automobilio.
Sustok šalikelėje tik esant būtinybei. Reiktų vengti sustojimo šalikelėje kai aplinkui tvyro rūkas. Didelė tikimybė, jog kažkas į jus atsitrenks. Jeigu vis dėl to prireikė sustoti, pasistenkite paieškoti nusukimo iš kelio (kiemai ar siauri šalutiniai keliukai, kuriuose itin mažas eismo srautas ir judėjimo greitis) arba neturint tokios galimybės sustoti kuo labiau į dešinę nuo važiuojamosios kelio dalies.
Iš paskos važiuojantys automobiliai esant blogam matomumui dažnai seka priešais važiuojančio automobilio šviesas. Todėl jeigu vis dėlto sustojote šalikelėje, būtinai įjunkite avarinę signalizaciją ir išjunkite šviesas, kad iš paskos važiuojantys vairuotojai nepasuktų jūsų kryptimi, manydami, jog ten kelias.
Ir nesvarbu, ar rūkas yra blogo matomumo priežastis, ar kitos oro sąlygos, svarbiausia eisme yra savitarpio pagarba bei vairuotojo tinkamai priimti sprendimai kelyje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...