- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Dvejus metus iš eilės mažėjusi automobilių vagysčių statistika vėl kelia nerimą. Daugėja atvejų, kai ilgapirščiai nusitaiko ne tik į detales, bet ir į transporto priemonės salone paliktus daiktus.
Prireikė net numerių
Draudikų duomenimis, pastaruoju metu dažniau apvagiami naujesni automobiliai, kurių detalės ir elektroninė įranga kainuoja brangiau. Bendrovės „Gjensidige“ teigimu, dažniausiai vagiami žibintai, katalizatoriai ir vairai.
Žibintai jau ne vienus metus išlaiko pirmaujančią poziciją – šių detalių vagystės sudaro beveik penktadalį visų atvejų. Katalizatorių vagystės šiais metais užima antrąją vietą – apie tai praneša kas dešimtas klientas, registruodamas vagystės žalą. Draudimo bendrovė yra registravusi kelis atvejus, kai klientai neteko net automobilio valstybinių numerių.
„Vagysčių metų automobiliai nukenčia labiau, nes jų dalys nėra gražiai ir tvarkingai numontuojamos, kaip automobilių remonto dirbtuvėse. Vagys skuba, vengia būti užklupti, todėl, norėdami išplėšti tam tikras detales, apgadina ir kitas. Vagiant multimediją ar vairą, išdaužomas langas ar net keli, išpjaunant žibintus sugadinamas kapotas ir sparnai“, – pasakojo draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.
Lyderis – BMW
„Gjensidige“ duomenimis, nuo 2019 m. dažniausiai apvagiami BMW markės automobiliai. Šiemet pirmajame nukentėjusiųjų trejetuke – BMW, „Volvo“ ir „Lexus“ automobiliai.
Didžiausia šiemet atlyginta žala po vagystės iš automobilio siekė 16 tūkst. eurų.
„Statistika rodo, kad, bėgant metams, ilgapirščių poreikiai ir markių pasirinkimas kinta minimaliai. Keičiasi automobilių vagysčių tendencijos – keletą pastarųjų metų jų mažėjo, tačiau šiemet skaičius vėl pradėjo augti. Nors šie metai dar nesibaigė, lygindami įvykių skaičių su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, matome 13 proc. augimą. Tiesa, pernai, palyginti su 2019 ir 2020 m., fiksavome bemaž trečdaliu sumažėjusį vagysčių skaičių“, – tvirtino V.Katilienė.
Draudimo bendrovės atstovė atkreipia dėmesį į dažnėjančius atvejus, kai ilgapirščiai neapsiriboja keliomis detalėmis, o pasirinktą transporto priemonę apšvarina labiau.
„Labai dažnai nusitaikoma ne tik į automobilio dalis, bet ir į transporto priemonės salone paliktus daiktus – telefonus, pinigines, rankines, kuprines, kuriose tikimasi rasti vertingų daiktų. Jų jokiu būdu nepalikite automobilio salone“, – patarė draudikė.
Vilioja ir daiktai
Pasak V.Katilienės, geriausia vagysčių prevencija yra transporto priemonėje sumontuotos tinkamos saugos priemonės, saugi kaimynystė ir rūpestingumas.
„Automobilio salone nederėtų palikti ne tik vertingų, bet ir bet kokių daiktų. Pavyzdžiui, švarkas ar sportinis krepšys taip pat tampa masalu ilgapirščiams. Pranešdami apie vagystę, klientai dažnai pamini, kad salone palikti daiktai galėjo privilioti piktadarius“, – pasakojo draudikė.
Vagystės dažnai įvykdomos nakties metu, todėl reikėtų vengti menkai apšviestų, nuošalių vietų, kur nusikaltėliams darbuotis atrodo saugu.
„Dauguma daugiabučių kiemų didmiesčiuose yra ankšti, tačiau paliekant automobilį nakčiai reikėtų vengti tamsių užkampių, stengtis rasti vietą, kurią gerai apšviečia gatvių žibintai“, – patarė V.Katilienė.
Anot jos, nuo vagysčių nesame apsaugotas nė vienas, tačiau nuo nuostolių gali apsaugoti kasko draudimas. „Gjensidige“ duomenimis, vidutinė automobilio detalių vagystės žalos išmoka sudaro apie 2 tūkst. eurų. Ji priklauso ir nuo automobilio markės ir amžiaus. Pavyzdžiui, apvogto „Porsche“ automobilio žala vidutiniškai siekia 10 tūkst. eurų. Didžiausia šiemet atlyginta žala po vagystės iš automobilio siekė 16 tūkst. eurų. Kliento automobilis buvo apvogtas ir dar gerokai apgadintas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paradoksas: kodėl šiuolaikiniai žibintai patvarumu neprilygsta senoviniams?10
Rudenį vis trumpėjant dienoms ir ilgėjant naktims, eismo dalyviams itin svarbūs tampa automobilio žibintai. Tamsiuoju paros metu tai vienintelė transporto priemonės dalis, padedanti pamatyti kliūtis ir iškylantį pavojų kelyje. Ką daryti, kad ...
-
Pirkti automobilį turguje pigiau, bet salone – patikimiau2
Anksčiau klientų gausa nesiskundę automobilių prekeiviai turguose šiandien sulaukia vis daugiau konkurencijos. Jiems iššūkį meta naujų automobilių prekybos atstovai, vienas po kito atidarantys naudotų modelių salonus ir plečiant...
-
Ralio trasoje dominavo patyręs Dakaro lenktynininkas2
Elektrėnuose vykusiame penktajame, priešpaskutiniame, Lietuvos ralio čempionato etape „Alburnus Rally Elektrėnai 2023“ netrūko nei incidentų, nei įspūdingo meistriškumo epizodų. ...
-
Vairuotojams teks saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų4
Vairuotojams šalies keliuose netrukus reikės saugotis ne tik greičio matuoklių, bet ir dviratininkų radarų, praneša LNK. ...
-
Pataria tikrinti saugos diržus: avarijos atveju tai tikrai nėra smulkmena
Yra trys žingsniai tikrinant saugos diržus įsigijus dėvėtą automobilį, praneša LNK. ...
-
Techninių apžiūrų centre – netikėtumas: kokiame amžiuje gyvename?97
Klaipėdietės patirtis techninių apžiūrų (TA) centre privertė susimąstyti – kokiame amžiuje gyvename? Tvarkingas, jokių gedimų neturėjęs 2015 metais pagamintas automobilis nebuvo pripažintas tinkamu naudoti dėl absurdiškos priežasti...
-
Vaikų saugumas gatvėse – tėvų atsakomybė3
Prasidėjus naujiems mokslo metams, vienas didžiausių rūpesčių tėvams yra saugi vaikų kelionė į mokyklą. Norint suformuoti saugaus elgesio gatvėje įpročius, suaugusiesiems svarbu apie tai kalbėtis su vaikais. Psichologė-psichoterapeutė Viktorij...
-
Naujovių atspirties taškas – laikui atsparios vertybės1
Sukako 30 metų, kai „Volvo Trucks“ pristatė „Volvo FH“ – visų laikų geriausiai parduodamą bendrovės sunkvežimį. Nuo pat pradžių šis „Volvo“ flagmanas pasižymėjo išskirtiniu išorės ir i...
-
Įdarbinimo procedūros efektas: darbdaviams pabosta laukti4
Europos šalyse smarkiai trūkstant tarptautinių krovinių vežimo vairuotojų, dėl jų ES konkuruojančios Lietuvos transporto įmonės valdžios institucijoms siūlo peržiūrėti užsieniečių įdarbinimo tvarką. ...
-
Kolonoje – karaliaus Karolio III ir dainininko Stingo favoritai1
Tradicinis ralis „Vilduja“ istorinių automobilių įvairove nustebino ne tik paprastus žiūrovus, bet ir daug ko mačiusius žinovus ir kolekcininkus. Tarp dalyvių buvo ir keletas eksponatų, pelniusių pasaulinių garsenybių simpatijas. ...