- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) sukūrė Nacionalinį prieigos punktą (NPP). Kas tai?
Naudinga informacija
NPP suteikia galimybę nemokamai ir vienoje vietoje gauti viešojo transporto, eismo intensyvumo, kelių oro sąlygų stotelių, eismo ribojimo, elektromobilių įkrovimo stotelių, taip pat kelio dangų, apmokestinamų kelių ruožų, eismo saugos, greičio kontrolės duomenis ir informaciją apie darbus keliuose.
Anot LAKD vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, atviri ir skirtingais formatais teikiami duomenys gali pasitarnauti įvairių sričių vystymui – kuriant mobiliąsias programėles, informacijos analizės priemones, virtualiuosius žemėlapius ar diegiant kitas paslaugas.
Siekiant sukurti bendrą Europos transporto duomenų erdvę, dauguma ES valstybių narių steigia savo nacionalinius prieigos punktus ("National Access Point"), kurie suteikia unifikuotų, su kelių infrastruktūra ir transportu susijusių, duomenų prieigą, lengvą keitimąsi jais su kitų šalių vartotojais.
Unifikuota sistema
Dar 2018-aisiais LAKD su Europos Komisija (EK) pasirašė susitarimą dėl paramos programai, kuriant bendras ES multimodalinių kelionių informacines paslaugas TEN-T tinkle.
Vadovaujantis šia programa, viešojo transporto duomenys būtų prieinami suderintu Europos duomenų formatu per NPP.
Įgyvendinus projektą buvo atliktas viešojo transporto duomenų konvertavimas į ES patvirtintą NeTEx standartą, kuris užtikrina unifikuotą viešojo transporto duomenų teikimą per NPP suinteresuotoms šalims ir galimybes šiuo formatu priimti viešojo transporto duomenis iš viešojo transporto paslaugas teikiančių subjektų.
Tai ne tik palengvina viešojo transporto kelionių duomenų informacinės sistemos VINTRA duomenų atidavimą trečiosioms šalims, bet ir suteikia galimybę į VINTRA sistemą integruoti vežėjų, turinčių NeTEx standartą, duomenis.
Atvers rinkinius
Be to, bendradarbiaudama su Informacinės visuomenės plėtros komitetu, įgyvendinant iš ES struktūrinių fondų lėšų finansuojamą projektą "Atvirų duomenų platformos, įgalinančios efektyvų viešojo sektoriaus informacijos pakartotinį panaudojimą verslui, ir jos valdymo įrankių sukūrimas", LKAD iki 2023 m. kovo 1 d. įsipareigojo atvirų duomenų portale teikti ir savo valdomus duomenis.
Lietuvos atvirų duomenų portale planuojama atverti jau NPP teikiamus ir papildomus duomenų rinkinius, tokius kaip kelių priežiūros sąmatų, kelių turto vertės, nusidėvėjimų finansiniai ir kelių naudotojo mokesčio sumokėjimo duomenys.
Atvirais formatais pateikti duomenys be papildomo apdorojimo bus nuskaitomi informacinių technologijų priemonėmis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti57
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart4
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...