- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kiekvienais metais Lietuvą užklumpa bent kelios galingos liūtys, po kurių gatvės primena Venecijos kanalus. Tokie incidentai neišvengiamai pridaro žalos ir vairuotojams – dėl per trumpą laiką iškritusio didelio kiekio kritulių automobiliai atsiduria po vandeniu, ir tai gali reikšti tūkstantinius nuostolius. Kaip pastebi draudimo bendrovės Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas, dėl patiriamos žalos kartais kalti ir patys vairuotojai, kurie prie vairo imasi neapgalvotų veiksmų.
Galvoja, kad vairuoja amfibiją
„Ypač pastarųjų metų patirtis rodo, kad staigios liūtys netikėtai užklumpa vairuotojus. Kai kuriais atvejais iš tiesų išsisukti nuo stichijos nėra galimybės, bet kitąkart patys vairuotojai rizikuoja savo turtu ir neretai yra priversti dėl to gailėtis“, – sako draudiko atstovas.
Kaip detalizuoja ekspertas, vairuotojai vis dar dažnai neįvertina rizikos ir bando įveikti apsemtas kelio atkarpas, o tai yra didžiulė klaida. „Automobiliai – tai ne amfibijos, jie nepritaikyti važiuoti po vandeniu. Bent kiek labiau apsemtoje vietoje automobilis gali patirti hidrosmūgį, po kurio jis balos viduryje gali ne tik užgesti, bet ir visiškai sugesti jo variklis“, – perspėja R. Bieliauskas.
Jis pabrėžia, kad, be grėsmės sugadinti variklį, važiuojant per gilią balą taip pat gali sugesti transporto priemonės elektronika ar vanduo patekti į salono vidų. Mažiau rimta grėsmė, pasak R. Bieliausko, yra vandenyje pamesti transporto priemonės valstybinius numerius.
Draudimas gelbsti ne visada
Matant, kad artinasi liūtis, ar šiai jau prasidėjus, draudimo bendrovės ekspertas vairuotojams rekomenduoja vengti kelio įdubų, kur didesnė tikimybė kauptis vandeniui. Taip pat derėtų vengti požeminių automobilių stovėjimo aikštelių ar garažų.
„Jeigu jau nutiko taip, kad liūtis užklupo jus važiuojantį, prilėtinkite, o jeigu yra galimybė kažkur sustoti, taip ir padarykite. Matydami priekyje didžiulę balą, nerizikuokite jos įveikti, ypač jei kelio atkarpa nėra žinoma ar tiesiog nesimato balos dugno ir nėra galimybių įvertinti jos gylio“, – pataria R. Bieliauskas.
Jis perspėja, jog net ir nedidelis kiekis vandens ant kelio dangos gali būti pavojingas – dėl vadinamojo akvaplaningo lengva prarasti automobilio kontrolę. Todėl važiuojant šlapiu keliu būtina vairą laikyti tvirtai, vengti staigių manevrų.
Draudimo bendrovės atstovo teigimu, užklupus liūčiai ir patyrus žalą transporto priemonių savininkai gali tikėtis draudimo išmokos. Vis dėlto ji išmokama ne visais atvejais. „Apsemtų automobilių savininkams nuostolius pagal kasko atlyginame tada, kai gamtos stichija užklumpa netikėtai ir žalos išvengti nėra galimybių. Tačiau išaiškėjus aplinkybėms, kad asmuo automobiliu neapgalvotai bandė įveikti apsemtą kelią ir dėl to patyrė žalą, jam draudimo išmoka nepriklauso. Taigi prie vairo visuomet reikia elgtis atsakingai“, – pabrėžia R. Bieliauskas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...