Intensyvus eismas rugsėjį: patarimai vairuotojams

Didmiesčių vairuotojai rudens pradžią pradžią švelniai vadina pragaru keliuose. Eismo intensyvumas rugsėjį žymiai išauga – padidėja ir transporto priemonių, ir pėsčiųjų, o prasidedančios rudens darganos situacijos irgi nepagerina.

Įvertinti galimybes

Vairavimo specialistas, "BMW vairavimo akademijos" įkūrėjas Darius Jonušis sako, turi tris bazinius patarimus vairuotojams.

"Saugus vairavimas neatsiejamas nuo trijų elementų: eismo infrastruktūros, transporto priemonės ir žmonių – vairuotojų bei pėsčiųjų. Kai visi trys yra maksimaliai geros būklės ir sąmoningi, tada galime kalbėti apie visiškai ar beveik saugų eismą. Visais kitais atvejais susiduriame su tam tikrais kompromisais, kurių rezultatus pamatome žiniose", – aiškina D.Jonušis.

Žmogus, anot D.Jonušio, yra svarbiausias visoje jo anksčiau įvardytoje saugaus eismo lygtyje. Net jeigu kelio sąlygos yra prastos, o automobilis ne itin tinkamas joms įveikti, patyręs ir savo galimybes gebantis įvertinti vairuotojas priims teisingus sprendimus ir greičiausiai sugebės saugiai nukeliauti iš taško A į tašką B arba pasirinkti kitą keliavimo alternatyvą.

Jeigu kelio sąlygos idealios, automobilis naujas ir saugus, tačiau vairuotojas linkęs pervertinti savo jėgas, eismo įvykio tikimybė gerokai išauga. "Svarbiausias dalykas kelyje yra mokėti įvertinti savo galimybes. Blogas vairavimas dažniausiai yra nulemtas ne įgūdžių trūkumo, o per didelio pasitikėjimo savimi arba nepakankamų žinių", – tvirtina vairavimo specialistas.

Tą D.Jonušis pabrėžia paklaustas apie patarimus po atostogų į aktyvų miesto ritmą rugsėjį grįžusiems vairuotojams. Jeigu žmogus deramai vertina savo galimybes, suvokia, kad eismas mieste rugsėjį tapo intensyvesnis, o jo paties galvoje dar vyrauja atostogų režimas, jis elgsis atsargiau, gatvėje važiuos lėčiau ir išvažiuodamas iš šalutinio kelio galvą į vieną šoną pasuks dukart.

Analogišką patarimą specialistas turi ir į sostinę ar kitus didžiuosius miestus atvykstantiems studentams. Mažiau patyrusiems ir gatves menkai pažįstantiems vairuotojams su miestu susipažinti geriausia vakarais, kai eismas nėra intensyvus, o pirmąsias rugsėjo savaites piko metu naudotis kitais keliavimo būdais. "Taip pat svarbu suvokti ir įvertinti, kad nuo rugsėjo mėnesio į miestus sugrįžta studentai, mokiniai, kurie dažnai net per pėsčiųjų perėjas eina žiūrėdami į telefonus ir mes, vairuotojai, dėl to turime būti ypač budrūs", – pataria specialistas.

Saugus vairavimas neatsiejamas nuo trijų elementų: eismo infrastruktūros, transporto priemonės ir žmonių – vairuotojų bei pėsčiųjų.

Papildomos minutės

"BMW vairavimo akademijos" vadovas sako, kad rugsėjį vairuotojai turėtų kiekvienai kelionei didmiestyje numatyti papildomas keliasdešimt minučių. Pavyzdžiui, Vilniaus savivaldybės įmonės "Susisiekimo paslaugos" apskaičiavimais, pirmosiomis rugsėjo savaitėmis sostinės gatvėse automobilių skaičius išauga 30–60 proc., tad vietose, kuriose rugpjūčio mėnesį spūstys trukdavo pusvalandį, rugsėjį jos išsitęsia iki kelių valandų. "Jeigu pavėluoji į susitikimą, pasiteisinimas, kad užstrigai spūstyje, skamba nekaip. Reikėtų nepamiršti, kad intensyvesnis ne tik eismas gatvėse: stovėjimo vietos rudenį gali tekti ieškoti ilgiau nei vasaros sezono metu, tad numatyti papildomo laiko – būtina", – pataria D.Jonušis.

Ieškant geriausio kelio, galima pasitelkti ir išmaniąsias technologijas. Įvairios programėlės gali ne tik parodyti, kuriose vietose susidarė eismo spūsčių, bet ir apskaičiuoti optimalų kelionės maršrutą pagal esamas eismo sąlygas ar patarti, kurių kelio atkarpų vengti. Žinoma, programėles reikėtų naudoti dar prieš sėdant į automobilį, o ne spaudyti telefoną vairuojant. Prie aplinkos sąlygų galima priskirti ir kitus eismo dalyvius. Prasidėjus mokslo metams, prie mokymo įstaigų padaugėja pėsčiųjų, o kai kurie jų, ypač jaunesni, gali išbėgti į gatvę mažiausiai tikėtinu metu. "Sėdint prie vairo atsipalaiduoti negalima niekada, tačiau rugsėjį būtinas ypatingas atidumas prie mokymo įstaigų. Ne veltui prie mokyklų greitis yra ribojamas iki 40 km / val.", – teigia D.Jonušis.

Patikrinkite automobilį

Trečias saugaus, ekonomiško ir ekologiško vairavimo lygties dėmuo – automobilis. D.Jonušis teigia, kad po ilgesnių atostogų grįžę žmonės turėtų skirti laiko savo automobiliui ir bent jau patikrinti padangų slėgį. Jeigu automobilis ilgą laiką stovėjo nenaudojamas, slėgis galėjo sumažėti, o tada prastėja padangų sukibimas su kelio danga ir stabilumas. "Norime, kad kiekvienoje srityje dirbtų geriausi specialistai, tad ir vairuoti turėtume automobilius, kurie yra maksimaliai tvarkingi ir bet kurią akimirką gautų techninės apžiūros kortelę. Jie nebūtinai turi būti nauji – dešimties metų ar dar senesnis automobilis, jeigu tik yra gerai prižiūrimas, gali būti saugus ir ekonomiškas", – sako "BMW vairavimo akademijos" vadovas.

Artėjant tamsiajam metų periodui vertėtų patikrinti ir automobilio žibintus, ar šie šviečia tvarkingai, ar nėra perdegusių lempučių. Verta patikrinti automobilio padangas, ar jos dar nepasiekė 3 mm žymos. Pasak eismo specialisto, Lietuvoje įstatymai leidžia naudoti vasarines padangas iki tol, kol jos nudils iki 1,6 mm, tačiau tai nėra saugu: minimali jų riba turėtų būti 3 mm.

"Žemiau 3 mm protektoriaus gylio padangos savybės prastėja labai sparčiai, tad nereikėtų rizikuoti ir jomis apautu automobiliu važinėti su mintimi "dar du mėnesius ištempsiu". Tokia mintis ant šlapios kelio dangos ar nukritusių medžių lapų, kurie yra labai slidūs, gali kainuoti brangiai. Tik techniškai tvarkingas ir geromis padangomis apautas automobilis gali būti saugus eismo dalyvis", – tvirtina D.Jonušis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Orai
  • TV
    programa
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Facebook
  • Twitter
  • RSS

Galerijos

  • Vilniuje startavo šeštasis „Moterų ralis“
    Vilniuje startavo šeštasis „Moterų ralis“

    Šeštadienio rytą prasidėjo didžiausias Lietuvoje automobilių sporto renginys, skirtas tik moterims, „Moterų ralis“. Į Vilniaus gatves išvažiavo per 260 ekipažų. Laikantis Vyriausybės nustatyto atvirose erdvėse vyksta...

    3
  • Naujasis vadovas: federacijai reikia sportininkų, o ne jiems federacijos
    Naujasis vadovas: federacijai reikia sportininkų, o ne jiems federacijos

    Paskutinę liepos savaitę įvyko neeilinis Lietuvos automobilių sporto federacijos (LASF) suvažiavimas, kuriame buvo išrinktas naujas prezidentas. Juo tapo Egidjus Janavičius. "Kauno dienos" pokalbis su juo apie tai, kokią federaciją jis...

  • Rinks geriausią automobilį verslui
    Rinks geriausią automobilį verslui

    2020-aisiais jau ketvirtąjį kartą renkamas geriausias Lietuvos komercinis automobilis. Lietuvos Žurnalistų Autoklubo kas antrus metus organizuojami rinkimai yra vienas geriausių orientyrų, norintiems atnaujinti savo įmonių transporto parkus. ...

  • Mokslininkai tyrė lenktynininkų fizinę būklę
    Mokslininkai tyrė lenktynininkų fizinę būklę

    "Per lenktynes daugiausia dėmesio skiriama automobiliui, jo variklio ir kitoms techninėms galimybėms, važiavimo strategijai, o kokius fizinius krūvius patiria lenktynininkas ir kokią įtaką tai turi jo rezultatams – ligi šiol nėra i&s...

  • Su šeima – ant dviejų ratų
    Su šeima – ant dviejų ratų

    Lietuviai vis labiau pamėgsta keliauti ir laisvalaikį leisti mindami pedalus. Plintant važinėjimo dviračiais kultūrai, neberetas vaizdas – dviračiais su savimi specialiose kėdutėse ar vežimėliuose vaikus vežantys tėvai. Keliauti dviračiais ...

  • Gali keistis automobilių techninių apžiūrų kainos
    Gali keistis automobilių techninių apžiūrų kainos

    Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) liepos 31 d. patvirtino Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros maksimalių kainų nustatymo metodiką. ...

    5
  • Ką reikėtų žinoti, susiruošus keliauti
    Ką reikėtų žinoti, susiruošus keliauti

    Išsiruošus į kelionę kartais ne visi daiktai telpa į automobilio saloną ir bagažinę. O jei dar esate dviračių mėgėjas ir juos norite pasiimti vykdami atostogauti, niekaip neišsiversite be specialių laikiklių ar stogo bagažini...

  • Automobilių rinka išsivaduoja iš karantino gniaužtų
    Automobilių rinka išsivaduoja iš karantino gniaužtų

    Po lėto šių metų starto Lietuvos automobilių rinka pagaliau įsibėgėjo. Tiek automobilių pirkėjų, tiek pardavėjų planus sujaukęs karantinas pridarė ir trumpalaikių, ir ilgalaikių pokyčių, tačiau gegužės pabaigoje buvo pastebimi ry&sc...

  • Jubiliejinė visureigių kelionė aplink Lietuvą
    Jubiliejinė visureigių kelionė aplink Lietuvą

    Per devynerius metus sunkiausią bekelės maratoną Lietuvoje išbandė 265 asmenys. Ir kasmet jų daugėja. Į jubiliejinį dešimtąjį "Perimetrą", kuris vyks liepos 30–rugpjūčio 1 d. dalyvio paraiškas jau pateikė beve...

    1
  • Naujas siūlymas: taršių automobilių mokestį skirs miestų želdynams?
    Naujas siūlymas: taršių automobilių mokestį skirs miestų želdynams?

    Aplinkos ministerija siūlo liepą pradėtą rinkti taršių automobilių mokestį skirti miestų želdynų priežiūrai, o ne naujų miškų sodinimui, kaip numatyta įstatyme. ...

    6
Daugiau straipsnių