- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didmiesčių vairuotojai rudens pradžią pradžią švelniai vadina pragaru keliuose. Eismo intensyvumas rugsėjį žymiai išauga – padidėja ir transporto priemonių, ir pėsčiųjų, o prasidedančios rudens darganos situacijos irgi nepagerina.
Įvertinti galimybes
Vairavimo specialistas, "BMW vairavimo akademijos" įkūrėjas Darius Jonušis sako, turi tris bazinius patarimus vairuotojams.
"Saugus vairavimas neatsiejamas nuo trijų elementų: eismo infrastruktūros, transporto priemonės ir žmonių – vairuotojų bei pėsčiųjų. Kai visi trys yra maksimaliai geros būklės ir sąmoningi, tada galime kalbėti apie visiškai ar beveik saugų eismą. Visais kitais atvejais susiduriame su tam tikrais kompromisais, kurių rezultatus pamatome žiniose", – aiškina D.Jonušis.
Žmogus, anot D.Jonušio, yra svarbiausias visoje jo anksčiau įvardytoje saugaus eismo lygtyje. Net jeigu kelio sąlygos yra prastos, o automobilis ne itin tinkamas joms įveikti, patyręs ir savo galimybes gebantis įvertinti vairuotojas priims teisingus sprendimus ir greičiausiai sugebės saugiai nukeliauti iš taško A į tašką B arba pasirinkti kitą keliavimo alternatyvą.
Jeigu kelio sąlygos idealios, automobilis naujas ir saugus, tačiau vairuotojas linkęs pervertinti savo jėgas, eismo įvykio tikimybė gerokai išauga. "Svarbiausias dalykas kelyje yra mokėti įvertinti savo galimybes. Blogas vairavimas dažniausiai yra nulemtas ne įgūdžių trūkumo, o per didelio pasitikėjimo savimi arba nepakankamų žinių", – tvirtina vairavimo specialistas.
Tą D.Jonušis pabrėžia paklaustas apie patarimus po atostogų į aktyvų miesto ritmą rugsėjį grįžusiems vairuotojams. Jeigu žmogus deramai vertina savo galimybes, suvokia, kad eismas mieste rugsėjį tapo intensyvesnis, o jo paties galvoje dar vyrauja atostogų režimas, jis elgsis atsargiau, gatvėje važiuos lėčiau ir išvažiuodamas iš šalutinio kelio galvą į vieną šoną pasuks dukart.
Analogišką patarimą specialistas turi ir į sostinę ar kitus didžiuosius miestus atvykstantiems studentams. Mažiau patyrusiems ir gatves menkai pažįstantiems vairuotojams su miestu susipažinti geriausia vakarais, kai eismas nėra intensyvus, o pirmąsias rugsėjo savaites piko metu naudotis kitais keliavimo būdais. "Taip pat svarbu suvokti ir įvertinti, kad nuo rugsėjo mėnesio į miestus sugrįžta studentai, mokiniai, kurie dažnai net per pėsčiųjų perėjas eina žiūrėdami į telefonus ir mes, vairuotojai, dėl to turime būti ypač budrūs", – pataria specialistas.
Saugus vairavimas neatsiejamas nuo trijų elementų: eismo infrastruktūros, transporto priemonės ir žmonių – vairuotojų bei pėsčiųjų.
Papildomos minutės
"BMW vairavimo akademijos" vadovas sako, kad rugsėjį vairuotojai turėtų kiekvienai kelionei didmiestyje numatyti papildomas keliasdešimt minučių. Pavyzdžiui, Vilniaus savivaldybės įmonės "Susisiekimo paslaugos" apskaičiavimais, pirmosiomis rugsėjo savaitėmis sostinės gatvėse automobilių skaičius išauga 30–60 proc., tad vietose, kuriose rugpjūčio mėnesį spūstys trukdavo pusvalandį, rugsėjį jos išsitęsia iki kelių valandų. "Jeigu pavėluoji į susitikimą, pasiteisinimas, kad užstrigai spūstyje, skamba nekaip. Reikėtų nepamiršti, kad intensyvesnis ne tik eismas gatvėse: stovėjimo vietos rudenį gali tekti ieškoti ilgiau nei vasaros sezono metu, tad numatyti papildomo laiko – būtina", – pataria D.Jonušis.
Ieškant geriausio kelio, galima pasitelkti ir išmaniąsias technologijas. Įvairios programėlės gali ne tik parodyti, kuriose vietose susidarė eismo spūsčių, bet ir apskaičiuoti optimalų kelionės maršrutą pagal esamas eismo sąlygas ar patarti, kurių kelio atkarpų vengti. Žinoma, programėles reikėtų naudoti dar prieš sėdant į automobilį, o ne spaudyti telefoną vairuojant. Prie aplinkos sąlygų galima priskirti ir kitus eismo dalyvius. Prasidėjus mokslo metams, prie mokymo įstaigų padaugėja pėsčiųjų, o kai kurie jų, ypač jaunesni, gali išbėgti į gatvę mažiausiai tikėtinu metu. "Sėdint prie vairo atsipalaiduoti negalima niekada, tačiau rugsėjį būtinas ypatingas atidumas prie mokymo įstaigų. Ne veltui prie mokyklų greitis yra ribojamas iki 40 km / val.", – teigia D.Jonušis.
Patikrinkite automobilį
Trečias saugaus, ekonomiško ir ekologiško vairavimo lygties dėmuo – automobilis. D.Jonušis teigia, kad po ilgesnių atostogų grįžę žmonės turėtų skirti laiko savo automobiliui ir bent jau patikrinti padangų slėgį. Jeigu automobilis ilgą laiką stovėjo nenaudojamas, slėgis galėjo sumažėti, o tada prastėja padangų sukibimas su kelio danga ir stabilumas. "Norime, kad kiekvienoje srityje dirbtų geriausi specialistai, tad ir vairuoti turėtume automobilius, kurie yra maksimaliai tvarkingi ir bet kurią akimirką gautų techninės apžiūros kortelę. Jie nebūtinai turi būti nauji – dešimties metų ar dar senesnis automobilis, jeigu tik yra gerai prižiūrimas, gali būti saugus ir ekonomiškas", – sako "BMW vairavimo akademijos" vadovas.
Artėjant tamsiajam metų periodui vertėtų patikrinti ir automobilio žibintus, ar šie šviečia tvarkingai, ar nėra perdegusių lempučių. Verta patikrinti automobilio padangas, ar jos dar nepasiekė 3 mm žymos. Pasak eismo specialisto, Lietuvoje įstatymai leidžia naudoti vasarines padangas iki tol, kol jos nudils iki 1,6 mm, tačiau tai nėra saugu: minimali jų riba turėtų būti 3 mm.
"Žemiau 3 mm protektoriaus gylio padangos savybės prastėja labai sparčiai, tad nereikėtų rizikuoti ir jomis apautu automobiliu važinėti su mintimi "dar du mėnesius ištempsiu". Tokia mintis ant šlapios kelio dangos ar nukritusių medžių lapų, kurie yra labai slidūs, gali kainuoti brangiai. Tik techniškai tvarkingas ir geromis padangomis apautas automobilis gali būti saugus eismo dalyvis", – tvirtina D.Jonušis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Susidėvėję amortizatoriai – ne tik pavojingos atliekos
Susidėvėję amortizatoriai yra pavojingos atliekos dėl juose esančio tepalo. Negana to, seni amortizatoriai tiesiogiai kenkia kitiems automobilio pakabos elementams. Visgi dar yra vairuotojų, kurie neskiria amortizatoriams pakankamai dėmesio ir dėl to v...
-
Į Lietuvą veržiasi automobiliai iš Kinijos: randa ir landų2
Lietuvoje jau nieko nebestebina Kinijos gamintojų mobilieji telefonai, pamažu, bet nuosekliai atsiriekiantys savo rinkos dalį iš žinomiausių pasaulio prekės ženklų. O kiniški automobiliai mūsų šalyje itin reti, visi ligšio...
-
Automobilis – finansinė našta? Yra alternatyvų3
Maždaug 20 proc. Lietuvos gyventojų gyventojų savo transporto priemonei išlaikyti per mėnesį yra pasirengę išleisti tik iki 50 eurų. ...
-
Studenčių vizija Šiauliams: kompleksas ne vien lenktynėms
Kaip padaryti, kad automobilių sporto centrai būtų patogūs ne tik dalyviams, bet ir žiūrovams? Kokių sprendimų imtis, kad pramoniniame miesto rajone kylanti varžybų trasa nesulauktų aplinkinių gyventojų nepasitenkinimo dėl triukšmo ir tar&...
-
Žiema priminė, kada reikia ruošti roges
2021-ųjų sausis nebuvo šaltesnis nei 2019-aisiais, tačiau techninės pagalbos lietuvių automobiliams šiemet prireikė gerokai dažniau. ...
-
Artėja motociklų sezonas: kuo svarbu pasirūpinti, kad pirma kelionė nesibaigtų nelaime1
Vis ilgiau šviečiant saulei motociklininkai su nekantrumu laukia kovo mėnesio ir pirmųjų šiltų dienų, kai po žiemos pertraukos vėl galės į gatves išvažiuoti su „plieniniais žirgais“. ...
-
Lietuviai snieguotoje Estijoje – be nuostolių
"Pradžia buvo sunki, bet įsibėgėjome. Pasaulio čempionato etapui Laplandijoje esame pasiruošę!" – po automobilių ralio Estijoje pareiškė Lietuvos lenktynininkas Vladas Jurkevičius. ...
-
Paskui bėglius – su kino kamera
Holivudo technikos arsenale yra automobilių, kurie patys neatlieka kvapą gniaužiančių triukų, tačiau prisideda prie režisierių, operatorių ir aktorių pastangų, kad vėliau žiūrovai aikčiotų iš nuostabos. ...
-
Televizijos operatoriui elektromobilis – ir nauda, ir rūpesčiai5
Naujas automobilis – užprogramuotas džiaugsmas. O jei tai dar ir elektromobilis, savininkui pasisekė dvigubai, nes greta ramios galvos dėl variklio bei kitų sistemų aptarnavimo ir remontų, gausite ir krūvą technologinių inovacijų bei neįtik...
-
„Jaguar Land Rover“ atleis 2 000 darbuotojų visame pasaulyje1
„Jaguar Land Rover“, didžiausia automobilių gamintoja Jungtinėje Karalystėje (JK), priklausanti Indijos milžinei „Tata Motors“, per ateinančius fiskalinius metus ketina atleisti apie 2 000 darbuotojų. ...