- „Kauno dienos, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vokietija ir ES susitarė, kad naujas transporto priemones su vidaus degimo varikliais bus leidžiama registruoti ir po 2035 m., jei jos naudos tik klimatui nekenksmingus degalus.
Numatė ir išimčių
Šiemet vasarį Europos Parlamentas (EP) balsavo už susitarimą, kad 2035 m. ES visi nauji lengvieji automobiliai ir lengvosios komercinės transporto priemonės neišmestų anglies dioksido.
Buvo nustatyti tarpiniai išmetamųjų teršalų kiekio mažinimo tikslai iki 2030 m.: automobiliams – 55 proc., o furgonams – 50 proc. mažesnė tarša, palyginti su 2021 m.
Be to, buvo numatyta, kad nedaug transporto priemonių (nuo 1 tūkst. iki 10 tūkst. naujų automobilių arba nuo 1 tūkst. iki 22 tūkst. naujų furgonų) per kalendorinius metus pagaminančioms įmonėms iki 2035 m. pabaigos bus taikoma išimtis. Užregistruojantiems mažiau nei 1 tūkst. naujų transporto priemonių per metus išimtis bus taikoma ir toliau.
Pagal dabartinę visai netaršių ir mažataršių transporto priemonių (NMTP) skatinimo sistemą gamintojams, parduodantiems daugiau transporto priemonių, kurių išmetamųjų teršalų kiekis yra nuo nulio iki 50 g CO2/km, kaip antai elektromobiliai ir didelio efektyvumo laidu įkraunamos hibridinės transporto priemonės, taikomi mažesni išmetamųjų teršalų tikslai.
Oponentai susivienijo
Tačiau ES sprendimo kritikai tvirtino: priemonės – per drastiškos, nes alternatyva – elektromobiliai – daugumai gyventojų kol kas tiesiog neįperkami.
Priemonės – per drastiškos, nes alternatyva – elektromobiliai – daugumai gyventojų kol kas tiesiog neįperkami.
Oponentų gretose buvo ne vien Vokietija, bet ir Italija, Čekija, Lenkija, Portugalija, Bulgarija, Rumunija, Slovakija.
Kontrargumentų pakete, be kita ko, buvo pasiūlymų iki 2035 m. naujų lengvųjų automobilių išmetamų teršalų kiekį sumažinti tik 90 proc., o 100 proc. sumažinimą atidėti iki 2040 m. Lengvųjų komercinių transporto priemonių atveju siūlyta iki 2035 m. išmetamųjų teršalų kiekį sumažinti 80 proc., o iki 2040 m. – 100 proc.
Italija įspėjo Europos Komisiją (EK), kad pritars sprendimui tik tuo atveju, jeigu bus padaryta išimtis automobiliams, galintiems naudoti biodegalus.
Vokietija reikalavo taikyti išimtį automobiliams, varomiems elektrodegalais, argumentuodama, kad tokie degalai gali būti gaminami naudojant atsinaujinančiąją energiją ir iš oro sugaunant anglies dioksidą, todėl jie neskleidžia į atmosferą daugiau klimato kaitą sukeliančių teršalų.
Užtikriname Europos galimybes, išsaugodami klimato kaitai neutralų ir įperkamą judumą.
Bus naujas reglamentas
Diskusijas ir derybas galiausiai vainikavo kompromisinis susitarimas, o tai patvirtino EK pirmininkės Ursulos von der Leyen pavaduotojas Fransas Timmermansas ir Vokietijos transporto ministras Volkeris Wissingas.
„Užtikriname Europos galimybes, išsaugodami klimato kaitai neutralų ir įperkamą judumą, – teigė V. Wissingas. – Susitarėme dėl procedūrinių veiksmų ir kad nustatytas konkretus tvarkaraštis bus privalomas laikytis. Norime, kad procesas būtų baigtas iki 2024 m. rudens.“
F. Timmermansas taip pat nurodė, kad EK stengsis kuo greičiau parengti reglamentą dėl automobilių išmetamo anglies dvideginio kiekio standartų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Savivaldybės siektų griežtesnių taisyklių paspirtukams, bet nenorėtų jų išstumti į gatves7
Seimui siekiant sugriežtinti taisykles elektriniams paspirtukams, savivaldybės sutinka, kad ribojimai reikalingi, tačiau skeptiškai vertina parlamento idėją paspirtukams neleisti važiuoti šaligatviu. ...
-
Ar greičio matuokliai pakeis situaciją keliuose?44
Lietuvoje per parą fiksuojama apie 2,5 tūkst. greičio pažeidimų. Štai pernai greičio viršijimo baudų Lietuvoje skirta už daugiau nei 11 mln. eurų, o per keturis šių metų mėnesius – už 5 mln. eurų. Lietuvos automobilių ...
-
Magistraliniame kelyje – nauja greičio mėgėjų tramdymo priemonė31
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) dėl eismo saugos įrengė momentinius greičio matuoklius prie Krunos tilto, esančio magistraliniame kelyje A1 netoli Kauno marių. ...
-
Le Mano trasa laukia legendinio „Bentley“2
Kabrioletas „Bentley 3 Litre Sport“, dalyvavęs pirmose 24 valandų Le Mano lenktynėse, turi naują šeimininką. ...
-
Žinovai – apie laureatą: brangus, bet labai geras7
Pirmąkart Lietuvoje surengtą „Metų motociklo“ konkursą laimėjo itališkas motociklas „Ducati Multistrada V4S“, pelnęs iš viso net keturis prizus. ...
-
Auklės paspirtukininkus: miestai įveda draudimus9
Sparčiai išpopuliarėję elektriniai paspirtukai Lietuvoje – jau ne laisvalaikio atributas, o visavertė transporto priemonė. Nors yra patogūs trumpose kelionėse ir ekologiški, paspirtukai sulaukia daug kritikos dėl rizikingo vairavimo...
-
Už atkimštų alkoholio butelių gabenimą automobiliuose – 10 kartų didesnės baudos11
Nuo birželio 1-osios pradeda galioti beveik 10 kartų didesnės baudos už atkimštų alkoholio butelių gabenimą automobiliuose – už tai grės baudos iki 140 eurų. ...
-
Visoje Lietuvoje sutriko techninės apžiūros centrų darbas3
Visoje Lietuvoje trečiadienį sutriko techninės apžiūros centrų darbas, skelbia LRT portalas. ...
-
Keliuose planuojant daugiau greičio matuoklių, Seime abejojama jų efektyvumu3
Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) per artimiausius metus valstybinės reikšmės keliuose ruošiantis įrengti dar daugiau nei 60 greičio matuoklių ir taip apsisaugoti eismo dalyvius, kai kurie Seimo nariai mano, kad šie įren...
-
Apie naują tvarką ir gresiančias baudas keleiviams: automobilis – ne pokylių salė87
Nuo šiandien, laikydami ar gabendami atsuktą alkoholio butelį automobilyje, rizikuosite būti nubausti. Piniginės baudos neišvengs ir keleivis. Baudos gresia iki 100 eurų. Iki šiol už alkoholio vartojimą automobilio salone grėsė ga...