- „Kauno dienos, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vokietija ir ES susitarė, kad naujas transporto priemones su vidaus degimo varikliais bus leidžiama registruoti ir po 2035 m., jei jos naudos tik klimatui nekenksmingus degalus.
Numatė ir išimčių
Šiemet vasarį Europos Parlamentas (EP) balsavo už susitarimą, kad 2035 m. ES visi nauji lengvieji automobiliai ir lengvosios komercinės transporto priemonės neišmestų anglies dioksido.
Buvo nustatyti tarpiniai išmetamųjų teršalų kiekio mažinimo tikslai iki 2030 m.: automobiliams – 55 proc., o furgonams – 50 proc. mažesnė tarša, palyginti su 2021 m.
Be to, buvo numatyta, kad nedaug transporto priemonių (nuo 1 tūkst. iki 10 tūkst. naujų automobilių arba nuo 1 tūkst. iki 22 tūkst. naujų furgonų) per kalendorinius metus pagaminančioms įmonėms iki 2035 m. pabaigos bus taikoma išimtis. Užregistruojantiems mažiau nei 1 tūkst. naujų transporto priemonių per metus išimtis bus taikoma ir toliau.
Pagal dabartinę visai netaršių ir mažataršių transporto priemonių (NMTP) skatinimo sistemą gamintojams, parduodantiems daugiau transporto priemonių, kurių išmetamųjų teršalų kiekis yra nuo nulio iki 50 g CO2/km, kaip antai elektromobiliai ir didelio efektyvumo laidu įkraunamos hibridinės transporto priemonės, taikomi mažesni išmetamųjų teršalų tikslai.
Oponentai susivienijo
Tačiau ES sprendimo kritikai tvirtino: priemonės – per drastiškos, nes alternatyva – elektromobiliai – daugumai gyventojų kol kas tiesiog neįperkami.
Priemonės – per drastiškos, nes alternatyva – elektromobiliai – daugumai gyventojų kol kas tiesiog neįperkami.
Oponentų gretose buvo ne vien Vokietija, bet ir Italija, Čekija, Lenkija, Portugalija, Bulgarija, Rumunija, Slovakija.
Kontrargumentų pakete, be kita ko, buvo pasiūlymų iki 2035 m. naujų lengvųjų automobilių išmetamų teršalų kiekį sumažinti tik 90 proc., o 100 proc. sumažinimą atidėti iki 2040 m. Lengvųjų komercinių transporto priemonių atveju siūlyta iki 2035 m. išmetamųjų teršalų kiekį sumažinti 80 proc., o iki 2040 m. – 100 proc.
Italija įspėjo Europos Komisiją (EK), kad pritars sprendimui tik tuo atveju, jeigu bus padaryta išimtis automobiliams, galintiems naudoti biodegalus.
Vokietija reikalavo taikyti išimtį automobiliams, varomiems elektrodegalais, argumentuodama, kad tokie degalai gali būti gaminami naudojant atsinaujinančiąją energiją ir iš oro sugaunant anglies dioksidą, todėl jie neskleidžia į atmosferą daugiau klimato kaitą sukeliančių teršalų.
Užtikriname Europos galimybes, išsaugodami klimato kaitai neutralų ir įperkamą judumą.
Bus naujas reglamentas
Diskusijas ir derybas galiausiai vainikavo kompromisinis susitarimas, o tai patvirtino EK pirmininkės Ursulos von der Leyen pavaduotojas Fransas Timmermansas ir Vokietijos transporto ministras Volkeris Wissingas.
„Užtikriname Europos galimybes, išsaugodami klimato kaitai neutralų ir įperkamą judumą, – teigė V. Wissingas. – Susitarėme dėl procedūrinių veiksmų ir kad nustatytas konkretus tvarkaraštis bus privalomas laikytis. Norime, kad procesas būtų baigtas iki 2024 m. rudens.“
F. Timmermansas taip pat nurodė, kad EK stengsis kuo greičiau parengti reglamentą dėl automobilių išmetamo anglies dvideginio kiekio standartų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?7
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...