Eksperimentas viršijo lūkesčius: elektromobilių įkrovos stotelė – nebūtina

Elektrinis vilkikas savo akumuliatorius įkrovė ne specialioje stotelėje, o tiesiog važiuodamas keliu. Švedijoje atliktas inovatyvus eksperimentas viršijo lūkesčius.

Sniegas nesutrukdė

Gotlando saloje buvo nutiesta speciali 1,65 km kelio atkarpa, kuria riedėdamas elektromobilis bekontakčiu būdu gali papildyti savo energijos atsargas.

Eksperimente dalyvavo magistralinis 40 t vilkikas su penkiomis baterijomis (kiekvienos galingumas po 20 kilovatvalandžių – kWh). Važiavęs vidutiniu 60 km/val. greičiu, jis per 200 m sukaupė 70 kWh naujos energijos, nors dalis kelio buvo padengta sniego arba ledo.

Išmaniąją atkarpą įrengė šios technologijos kūrėjai – Izraelio kompanijos "ElectReon Wireless" specialistai.

Elektromobilio įkrovą užtikrina jame įrengti energijos imtuvai, bevieliu būdu kontaktuojantys su po asfalto danga sumontuotomis varinėmis ritėmis, kurias valdo šalikelėje sumontuotų daviklių blokai.

Anot "ElectReon Wireless", tokie energijos imtuvai į serijinius automobilius kol kas nemontuojami, tačiau tai nėra itin brangi technologija, todėl netolimoje ateityje ji bus įprasta.

Gotlando saloje buvo nutiesta speciali 1,65 km kelio atkarpa, kuria riedėdamas elektromobilis bekontakčiu būdu gali papildyti savo energijos atsargas.

Universali įranga

Izraelio inžinieriai pabrėžė, kad jų siūloma kelio įranga – universali, ją galima prijungti ir suderinti su jau veikiančiais elektros tinklais.

Tokiais atvejais infrastruktūros reikmėms neprireiks ardyti seno asfalto ir kloti naujos dangos.

"ElectReon Wireless" inovacija pasiteisino ir Izraelyje, kur sparčią elektromobilių įkrovą užtikrina 700 m gatvės atkarpa Tel Avive.

"Tikimės, kad mūsų technologija svariai prisidės prie elektrinių transporto priemonių parko plėtros", – sakė "ElectReon Wireless" generalinis direktorius Orenas Ezeras.

2017-aisiais JAV bendrovė "Qualcomm Halo" testavo tokio pat specialaus kelio 100 m atkarpą Prancūzijoje ir konstatavo: įkrauti akumuliatorius (daugiausiai 20 kWh) vienu metu gali ir du automobiliai, važiuojantys skirtingomis eismo juostomis.

Kinai pasitelkė saulę

2018-aisiais Švedijoje buvo nutiestas kelias su kontaktine elektromobilių įkrovos įranga.

Bendrovė "eRoadArlanda" padalijo 2 km atkarpą į sekcijas po 50 m su integruotu bėgiu, kuriam elektros energija pradedama tiekti automatiškai tuomet, kai specialiu imtuvu prisijungia elektromobilis.

Tačiau tokio kelio 1 km sąnaudos – mažiausiai 1 mln. eurų.

Prieš trejus metus Kinijoje buvo atidarytas elektromobilių plentas su energiją kaupiančiais ir tiekiančiais saulės moduliais.

Kinų bendrovė "Qilu Transportation Development Group" planuoja nutiesti daugiau tokių kelių, tačiau modernesnių – skirtų autonominėms transporto priemonėms.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių