- Marius Ringaudas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Elektrinis vilkikas savo akumuliatorius įkrovė ne specialioje stotelėje, o tiesiog važiuodamas keliu. Švedijoje atliktas inovatyvus eksperimentas viršijo lūkesčius.
Sniegas nesutrukdė
Gotlando saloje buvo nutiesta speciali 1,65 km kelio atkarpa, kuria riedėdamas elektromobilis bekontakčiu būdu gali papildyti savo energijos atsargas.
Eksperimente dalyvavo magistralinis 40 t vilkikas su penkiomis baterijomis (kiekvienos galingumas po 20 kilovatvalandžių – kWh). Važiavęs vidutiniu 60 km/val. greičiu, jis per 200 m sukaupė 70 kWh naujos energijos, nors dalis kelio buvo padengta sniego arba ledo.
Išmaniąją atkarpą įrengė šios technologijos kūrėjai – Izraelio kompanijos "ElectReon Wireless" specialistai.
Elektromobilio įkrovą užtikrina jame įrengti energijos imtuvai, bevieliu būdu kontaktuojantys su po asfalto danga sumontuotomis varinėmis ritėmis, kurias valdo šalikelėje sumontuotų daviklių blokai.
Anot "ElectReon Wireless", tokie energijos imtuvai į serijinius automobilius kol kas nemontuojami, tačiau tai nėra itin brangi technologija, todėl netolimoje ateityje ji bus įprasta.
Gotlando saloje buvo nutiesta speciali 1,65 km kelio atkarpa, kuria riedėdamas elektromobilis bekontakčiu būdu gali papildyti savo energijos atsargas.
Universali įranga
Izraelio inžinieriai pabrėžė, kad jų siūloma kelio įranga – universali, ją galima prijungti ir suderinti su jau veikiančiais elektros tinklais.
Tokiais atvejais infrastruktūros reikmėms neprireiks ardyti seno asfalto ir kloti naujos dangos.
"ElectReon Wireless" inovacija pasiteisino ir Izraelyje, kur sparčią elektromobilių įkrovą užtikrina 700 m gatvės atkarpa Tel Avive.
"Tikimės, kad mūsų technologija svariai prisidės prie elektrinių transporto priemonių parko plėtros", – sakė "ElectReon Wireless" generalinis direktorius Orenas Ezeras.
2017-aisiais JAV bendrovė "Qualcomm Halo" testavo tokio pat specialaus kelio 100 m atkarpą Prancūzijoje ir konstatavo: įkrauti akumuliatorius (daugiausiai 20 kWh) vienu metu gali ir du automobiliai, važiuojantys skirtingomis eismo juostomis.
Kinai pasitelkė saulę
2018-aisiais Švedijoje buvo nutiestas kelias su kontaktine elektromobilių įkrovos įranga.
Bendrovė "eRoadArlanda" padalijo 2 km atkarpą į sekcijas po 50 m su integruotu bėgiu, kuriam elektros energija pradedama tiekti automatiškai tuomet, kai specialiu imtuvu prisijungia elektromobilis.
Tačiau tokio kelio 1 km sąnaudos – mažiausiai 1 mln. eurų.
Prieš trejus metus Kinijoje buvo atidarytas elektromobilių plentas su energiją kaupiančiais ir tiekiančiais saulės moduliais.
Kinų bendrovė "Qilu Transportation Development Group" planuoja nutiesti daugiau tokių kelių, tačiau modernesnių – skirtų autonominėms transporto priemonėms.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vasarą – su žieminėmis padangomis: kur čia slypi pavojai?2
Automobilių servisai jau rikiuoja eiles vairuotojų, besiruošiančių keisti automobilių padangas. Meistrai sako, kad pavasarinis keitimas mažiau aktyvus, nei lapkričio mėnesį. Yra vairuotojų, kurie ir vasarą važinėja su žieminėmis padangomi...
-
Seimas svarstys iniciatyvą įpareigoti visus paspirtukų vairuotojus dėvėti šalmus2
Parlamentarai imasi svarstyti iniciatyvą, kuria būtų nustatyta visiems paspirtukų vairuotojams dėvėti šalmus, nepaisant jų amžiaus. ...
-
Pasipiktino dėl automobilių taršos patikrinimų: ar nepermokėjo už aparatus?23
Aplinkosaugininkų planuojami automobilių taršos patikrinimai šiurpą kelia ne vienam vairuotojui. Socialiniuose tinkluose dėl to kilo pasipiktinimo bangos. Kokią teisę aplinkosaugininkai turi tikrinti taršą? O jie turi įstatym...
-
Aplinkosaugininkai pradeda tikrinti automobilių taršą: vairuotojai kai kurių bėdų gali net neįtarti56
Aplinkosaugininkai parodomojoje akcijoje pademonstravo, kaip stabdys automobilius ir tikrins jų taršą. Oficialiai tikrinti automobilius aplinkosaugininkai pradės pavasario viduryje. Kaip viskas vyks ir ką apie tai mano gyventojai, pasakota LNK repor...
-
Perspėja: minti dviratį paskui autobusą – labai pavojinga9
Norėdami išvengti vėjo pasipriešinimo, dviratininkai kartais važiuoja iš paskos didesnių gabaritų transporto priemonėms ar autobusams, tačiau net nenutuokia, kaip arti nelaimės jie atsiduria. Tokie veiksmai kelia pavojų ne tik dvi...
-
Už variklio plovimą – bauda28
Prieš parduodant automobilį pardavėjai neretai stengiasi iššvarinti ne tik mašinos išorę bei vidų, bet ir nuplauti variklį. Tačiau tai daryti autoplovyklose draudžiama, apie tai reikėtų pranešti plovyklos oper...
-
Automobilių vairuotojai turėtų suklusti: techninę apžiūrą gali naikinti iškart3
Aplinkos apsaugos departamento pareigūnai pademonstravo, kaip atrodys vairuotojų stabdymas ir jų turto – automobilių, tikrinimas dėl taršos. Nuo sausio tikrinti taršius automobilius aplinkosaugininkai gali tiesiog kelyje. Jie turi teis...
-
Pervežimai 2023-iaisiais: daugiau keleivių ir krovinių
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 m. išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai 7 proc. išaugo keleivių vežimas visų rūšių transportu. ...
-
Dėl taršos panaikinus automobilio techninę apžiūrą, ji dar galios dvi paras14
Aplinkosaugininkams be kitų institucijų pareigūnams panaikinus automobilio techninę apžiūrą dėl viršytos išmetamųjų dujų normos, ji nuo šiol galios dar dvi paras. ...
-
Pakaitinis automobilis: papildomos išlaidos ar nemokama paslauga?
Atsitikus eismo įvykiui, kurio kaltininkas – ne jūs, jūsų automobilis buvo taip apgadintas, kad jį teks palikti autoservise ir tai sutrikdys kasdienį gyvenimą. Tačiau ar žinojote, kad turite galimybę to išvengti? ...