- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministerija Seimui pateikė siūlymus dėl Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo, numatant galimybę Lietuvoje registruoti dešiniavairius automobilius.
„Šiuo metu galima užregistruoti tik istorines dešiniavaires transporto priemones arba skirtas atlikti specialiems darbams, kaip vandens siurbimo mašina ir pan.“, - radijuje „Laisvoji banga“ kalbėjo Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.
„Europos Komisija Lietuvai pateikė siūlymų dėl dešiniavairių automobilių, tačiau kai kurie jų yra gana atgrasantys. Pavyzdžiui stacionari įranga, kurios pagalba būtų galima stebėti lenkiantį automobilį. Taip pat reikėtų pakeisti priekinius žibintus ir perkelti veidrodėlius. Tad jei Seimas pritars, dešiniavairių automobilių registravimas nebus toks paprastas“, - tikino pašnekovas.
Jo teigimu, kur kas sudėtingiau bus mikroautobusų vairuotojams. Mat keleiviams ir kroviniams skirtos durys turi būti tik automobilio dešinėje: „Tuo metu Anglijoje, tokių autobusiukų durys yra kairėje automobilio pusėje. Taigi tokių transporto priemonių įregistravimas jau negalimas. Europos Komisija su nerimu žiūrėjo į tai, kad vilkikai ir autobusai iš Didžiosios Britanijos gali lengvai atkeliauti į ES kelius. Ir noriu pažymėti, kad EK Lietuvą padavė į teismą tik dėl lengvųjų automobilių, nes pamatė kokia grėsmė gali kilti dėl autobusų ir krovininių priemonių“.
Būdas kontroliuoti – dideli mokesčiai
„Techniškai tvarkingi automobiliai Europoje yra labai brangūs. Anglijoje 10 metų automobilio savininkas turi mokėti didelius mokesčius, jei nori jį eksploatuoti. Tai gali susidaryti apie 10 tūkstančių Didžiosios Britanijos svarų draudimui, aplinkos taršai ir pan. Tad vairuotojas verčiau perka naują automobilį ir moka mažesnius mokesčius. Todėl senesnių automobilių ten yra ne vienas šimtas tūkstančių ir jie neardomi, nes laukia eilės antrinei rinkai. Tačiau visoje Europoje nėra tam tinkamų sąlygų“, - pasakojo Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas.
„Štai Bulgarijoje EK griežtai reikalavo, kad nebūtų jokių ribojimų dešiniavairiams automobiliams ir įstojus į ES per metus buvo importuota virš 100 tūkst. naudotų automobilių iš Jungtinės Karalystės, kurie vėliau tapo nepatrauklūs dėl to, kad daugiau jų pirkti niekas nenorėjo. Ir dėl automobilių dalių, ir todėl, kad pamatė, jog nėra taip patogu jais važinėti, nes dažnai vairuotojai susidariusias situacijas sprendžia ir akių kontaktu“, - pavyzdį pateikė V. Pumputis.
Anot jo, prognozuoti, kaip gali pasikeisti automobilių parkas Lietuvoje tikrai sudėtinga: „Žinant kai kurių jaunuolių lengvabūdiškumą, kai yra galimybė už 2000 litų nusipirkti pakankamai naują automobilį su vairu dešinėje pusėje, tai reikia pasižiūrėti kaip tai išplistų. Reikia panagrinėti ir kaimyninių valstybių pavyzdžius. Latvija ir Estija turi stiprius saugiklius, kad tokie automobiliai neišplistų. Manome, kad Lietuvoje taip pat bus pasirinkta tokia sistema“.
„Vakarų Europoje pagrindinis to saugiklis – ženkliai brangesnis civilinis atsakomybės draudimas. Latvijoje užregistruoti leidžiama, bet eksploatuoti draudžiama. Estija taip pat turi mokestinius svertus. Praktiškai visame regione šis klausimas sprendžiamas per mokesčius, nes čia yra rizika didesnė ir pasekmės skaudesnės. Lietuvoje civilinės atsakomybės draudimas yra vienas pigiausių iš visų ES šalių. Ir jei bus sprendžiama vos kelių šimtų litų skirtumu, tai žmonės gal ir norės važinėti“, - tikino specialistas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?45
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...