- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, vidutiniškai per mėnesį fiksuojama apie 1700 eismo įvykių. Didžioji jų dalis nutinka dėl to, kad automobilyje vairuotojas užsiima pašaliniais veiksmais: kalba mobiliu telefonu, užkandžiauja, aktyviai bendrauja su keleiviu ar dažosi lūpas.
Lietuvos kelių policijos duomenimis, kalbėjimas mobiliuoju telefonu vairuojant automobilį – vienas dažniausių kelių eismo taisyklių pažeidimų.
„Pašalinė veikla blaško vairuotojo dėmesį. Mums geriausiai žinoma tokia veikla, oficialiai įvardijama kaip nusižengimas, yra mobiliojo telefono naudojimas. Tačiau yra begalė kitų užsiėmimų, už kuriuos kelių policija nebaudžia, bet jų derėtų vengti. Vis dažniau kyla diskusijos, kas pavojingiau kelyje – mobilusis ar kebabas rankoje? Grėsmę kelia ir karštųjų gėrimų gurkšnojimas - kavai ar arbatai užtiškus ant kūno, vairuotojas gali atlikti itin staigų manevrą ir sukelti kritinę situaciją kelyje. Žmonės yra linkę labai skubėti, dėl to daugelį dalykų, taupydami laiką, atlieka vairuodami. Tačiau jie retai pagalvoja apie kitus eismo dalyvius. Vairuotojas dažnai nesuvokia, jog naudodamasis mobiliuoju telefonu jis gali nepastebėti staiga priešais sustojusio automobilio, gerdamas kavą apsiplikyti ir iš netikėtumo sukurti avarinę situaciją, o valydamas užtiškusį sumuštinio padažą nepastebėti pėsčiojo“, - teigia ne gyvybės draudimo bendrovės BTA Transporto skyriaus vadovas Gediminas Radavičius.
Moterys dažnai užsiima papildoma veikla, kuri kelia pavojų kitiems eismo dalyviams. Gražiosios lyties atstovės „Spinter tyrimai“ atskleidė, kad vairuodamos dažnai atsinaujina ar pasidaro kasdienį makiažą (daugiau nei 10 proc. apklaustųjų). Dažniausiai moterys už vairo dažosi lūpas bei tušu paryškina blakstienas. Kai kurios prisipažino, kad vairuodamos net nusilakuoja rankų nagus. Nors kalbama, kad moterys, priešingai nei vyrai, gali atlikti kelis darbus vienu metu, rizikuoti nederėtų.
Rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų kompanijos „Spinter tyrimai“ atliktoje apklausoje net 45 proc. respondentų prisipažino, kad vairuodami automobilį dažnai kalba mobiliuoju telefonu. Trečdalis jų teigė, kad mėgsta itin garsiai klausytis muzikos, tai ypač populiaru 18-25 m. jaunimo tarpe, 29 proc. dažnai aktyviai bendrauja su keleiviu, penktadalis – rūko. Rūkyti už vairo labiau linkę 26-55 m. mažesnių miestų ar rajonų centrų bei kaimo vietovių gyventojai.
Pasak specialisto, nors dauguma prisipažino telefonu kalbantys už vairo, neretas mobilųjį įrenginį naudoja ir kitais tikslais: apie 16 proc. rašo trumpąsias žinutes, beveik 10 proc. naršo internete. Vairuotojai-interneto vartotojai dažniausiai tikrina savo elektroninį paštą arba naršo socialiniame tinkle „Facebook“.
Pasak G. Radavičiaus., šios problemos sprendimų – daug. Pirmiausia vairuotojui, kuriam labai svarbu neprarasti ryšio, teikiamos alternatyvos: laisvų rankų įranga, ausinės ar „Bluetooth“ įranga, neretai naujuose automobiliuose įmontuota gamykliškai. Na, o nepaklusniesiems skiriamos vis didesnės baudos. Naudojimasis mobiliuoju telefonu (be laisvų rankų įrangos) vairuotojui šiandien gali kainuoti 300 litų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?46
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...