- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Matydami išaugusias degalų ir elektros kainas vairuotojai Europoje ėmė abejoti, ar galės sau leisti sėsti prie vairo. Nors tvarūs automobiliai ir elektromobiliai apklausos respondentams rūpi vis labiau, jiems kur kas aktualesnės sunkiai įkandamos kainos.
„Continental“ bendrovės atliktos kasmetinės mobilumo studijos teigimu, daugiau kaip pusė apklaustųjų Vokietijoje pažymėjo, kad nebegalės sau leisti naudotis automobiliu, jei degalų kaina peržengs 2,80 euro už litrą ribą
Daugiau kaip pusė vokiečių nebegalės naudotis automobiliu, jei degalų kaina peržengs 2,80 euro už litrą ribą.
Ne mažiau kaina svarbi ir kalbant apie aplinkai draugišką mobilumą: pusė respondentų nepasirengę mokėti už netaršų automobilį daugiau nei už įprastą. Beveik pusė (43 proc.) apklaustųjų pažymėjo, kad neketina pirkti elektromobilio dėl didelės jų kainos. Be to, didžioji dalis mano, kad valdžia turi daryti daugiau, kad skatintų elektromobilumą – didinti jiems taikomas kompensacijas ir, svarbiausia, užtikrinti, kad mobilumas išliktų prieinamas.
Studija parodė, kad kainos ir vis dar nepakankamai išvystyta infrastruktūra yra pagrindiniai elektrinį mobilumą stabdantys veiksniai. Maždaug du trečdaliai respondentų Vokietijoje atsakė, kad yra nepakankamai informuojami apie tai, kiek kainuoja įsigyti elektromobilį ir jį eksploatuoti. Dėl itin sparčiai augančių elektros kainų 67 proc. apklaustųjų abejoja, ar pirks elektromobilį. Dar 62 proc. respondentų mano, kad artimiausioje ateityje negalės leisti sau tokio automobilio.
Didžioji dauguma respondentų (73 proc.) teigia, kad dėl augančių energijos kainų ateityje mobilumas jiems taps vis sunkiau prieinamas. Bet net keturi iš penkių (82 proc.) galvoja, kad tuo turi pasirūpinti valdžia. 77 proc. mano, kad vyriausybės turi užtikrinti, kad aplinkos neteršiantys ar ekologiškesni automobiliai taptų pigesni nei taršus transportas. Rezultatai Norvegijoje rodo, kad vyriausybė gali tapti lemiamu veiksniu, kadangi šioje šalyje įsigyti elektromobilių yra skatinama taikant daug mokestinių lengvatų ir rengiant tikslines informacines kampanijas.
Norvegijoje žymiai didesnė nei kitose penkiose apklausoje dalyvavusiose šalyse gyvenančių respondentų dalis (26 proc.) vairuoja elektrinį arba hibridinį automobilį. Tačiau šalies, kuri dažnai įvardijama kaip elektromobilumo lyderė, automobilių parką vis dar sudaro 41 proc. mašinų su dyzeliniais varikliais. Palyginkime: Prancūzijoje tokių automobilių dalis yra 46 proc.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams2
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...
-
Sostinės gatvėse testuojamas naujos kartos elektrinis autobusas3
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ bandymams perduotas „Fencer F1 Integral EV“ žemagrindis elektrinis autobusas. Naujas elektrinis autobusas gatvėmis važinėja balandžio 11–24 dienomis, 10-uoju maršrutu. ...
-
Orams sušilus – daugiau eismo įvykių1
Balandžio mėnesio pradžia vairuotojus įpareigojo keisti žiemines padangas į vasarines. Kas nutiks, jei nepasikeitę padangų pateksite į eismo įvykį, ir apie kitas sezonines vairuotojų problemas „Labas vakaras, Lietuva“ rubrikoje „A...
-
Retenybių medžiotojams – ypatingi ir brangūs taikiniai
Šį pavasarį aukcionuose kolekcininkams bus pasiūlyti keli ypatingi automobiliai, tarp jų – reti „Bugatti Type 57C“ ir „Lotus-Climax Type 12“. ...
-
„Land Cruiser 250“ – naujas karalius6
„Galiu teigti, kad gimė naujas kelio ir bekelės karalius“, – išbandęs naująjį visureigį „Toyota Land Cruiser 250“ sakė lenktynininkas Benediktas Vanagas. ...
-
Padirbės, kad eismas būtų saugesnis5
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ per šiuos metus yra suplanavusi eismo saugumą didinančius sprendimus įgyvendinti visuose šalyje užfiksuotuose vadinamųjų juodųjų dėmių kelių ruožuose ir sankryžose. ...
-
Paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso nugalėtojai2
Tarptautinėje Niujorko automobilių parodoje paskelbti Pasaulio metų automobilio konkurso („World Car of the Year“, WCOTY) nugalėtojai. ...
-
Techninės apžiūros barjeras: įtakos turi ir vairuotojo elgesys45
Lietuvos automobilių techninių apžiūrų statistika negailestinga. Pernai beveik pusė transporto priemonių pirmuoju bandymu neįveikė šio barjero ir negavo teisės dalyvauti eisme. Kas lemia tokius niūrius skaičius ir kaip juos pakeisti? ...