- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šalyje sparčiai augant akcizinių sandėlių bei tranzitinių paslaugų poreikiui, Vokietijos kapitalo bendrovė „Hegelmann Logistics“, įsikūrusi šalia Kauno, išplėtė savo paslaugų spektrą ir siūlo visų rūšių prekių sandėliavimą bei transportavimą.
Tokios paslaugos ypač reikalingos verslams, dirbantiems su Rusijos rinka, kur į akcizinių prekių kategoriją įeina ne tik alkoholis ar tabakas. Tikimasi, kad šis pokytis padės pritraukti papildomus finansinius srautus iš išorinių rinkų ir taip pasitarnaus visai šalies ekonomikai.
Paklausa didesnė už pasiūlą
„Šalyje šiuo metu jaučiamas akcizinių sandėlių trūkumas, tai ypač pastebima Kauno regione. Be to, auga tranzitinių paslaugų poreikis, nes daug prekių keliauja per Lietuvą į Rusiją. Todėl nusprendėme savo turimam sandėliui suteikti pridėtinę vertę ir įgijome akcizinio sandėlio statusą“, – argumentuoja Andrius Šumskis, „Hegelmann Logistics“ logistikos centro vadovas.
„Hegelmann Transporte“ logistikos paslaugų strategijos vadovas Vladislavas Cacarenko priduria, kad akcizinių sandėlių pasiūla Lietuvoje nedidelė, o įkainiai stagnavę. „Manome, kad tokias paslaugas teikiančių įmonių šalyje yra per mažai, tad pasinaudojome galimybe praplėsti savo teikiamų paslaugų spektrą, juolab kad turime išvystytą puikią infrastruktūrą ir matome didelį šios srities potencialą“, – teigia V.Cacarenko.
Jau šio sandėlio statymo pradžioje 2018-aisiais kilo mintis suteikti jam akcizinės paskirties statusą. Tai buvo įgyvendinta šį rugsėjį ir nuo šiol bendrovė siūlo visų rūšių prekių sandėliavimo bei transportavimo paslaugas.
Iššūkiai mums patinka, nes turime profesionalią komandą ir patirties.
Siūlo kompleksines paslaugas
Pasak V.Cacarenko, akcizinių prekių apskaita yra itin griežta, todėl tokio krovinio pervežimo procesas bei dokumentacija yra gerokai sudėtingesni nei įprastai. „Darbą su paprastu kroviniu gali atlikti bet kurios paskirties sandėlis, tam nereikalingas akcizinio sandėlio statusas ar mokestinis režimas, o akcizinių prekių krovinio paruošimas reikalauja daugiau žinių ir įrangos, be to, toks sandėlis turi atitikti daugybę saugumo reikalavimų. Vis dėlto iššūkiai mums patinka, nes turime profesionalią komandą ir patirties“, – teigia V.Cacarenko.
„Hegelmann Logistics“ šiuo metu atlieka visas reikiamas procedūras: atveža prekes į sandėlius, jas rūšiuoja, tarpininkauja su lipdukų gamintojais, ženklina prekes, paruošia reikalingus dokumentus ir pristato prekes į galutinį tašką.
Bendrovė užsiima įvairios paskirties prekių logistika, vis dėlto pastebima, kad, per tris mėnesius nuo akcizinių prekių sandėliavimo ir transportavimo paslaugos įdiegimo, akcizinių krovinių srautai padidėjo dvigubai. Šias tendencijas įžvelgia ir bendrovės transporto padalinys.
Pokyčiai Rusijoje praplečia galimybes Lietuvoje
Tokios paslaugos ypač reikalingos verslams, dirbantiems su Rusijos rinka, kur į akcizinių prekių kategoriją įeina ne tik alkoholis, tabakas, alyva ar žibalas. Kaip teigia V.Cacarenko, po Naujųjų metų į Rusiją įvežama avalynė ir apranga turės būti atitinkamai paženklintos. Todėl ateityje bus galima dar išplėsti paslaugų teikimo galimybes, nes jų prireiks šias prekes tiekiančioms įmonėms. „Apskritai bet kuri prekė, kuri yra importuojama į Lietuvą arba važiuoja tranzitu per Lietuvą, turi būti su tos šalies vertimu. Visos šios prekės gali atkeliauti pas mus ir mes jomis pasirūpinsime. Ribų šioje srityje nėra“, – teigia V.Cacarenko.
Logistikos paslaugų strategijos vadovas priduria, kad Rusijoje neseniai pasikeitė įstatymai ir pati alkoholio rinka, todėl didieji prekybos tinklai jau gali patys ten importuoti prekes, formuoti tiekėjų portfelį ir tam nebūtina bendradarbiauti su vietiniais platintojais. Tai atveria kelius akcizinių sandėlių plėtrai Lietuvoje.
Įžvelgia naudą visai šaliai
V.Cacarenko teigimu, pagal apimtis Lietuvos ir Rusijos rinkos smarkiai skiriasi, tad šiuo metu daugiausia dirbama su Rusijos rinka, o kartu labai vertinami ir lokalios rinkos žaidėjai. Šiuo metu bendrovė orientuojasi į nepriklausomus alkoholio importuotojus, tai pat didžiuosius prekybos tinklus, HORECA klientų dalį bei akcizinės produkcijos gamintojus. Netrukus ketinama dirbti ir su tabako gaminiais, taip pat su fasuotos automobilių alyvos tiekėjais.
Logistikos centro vadovo A.Šumskio teigimu, tokių paslaugų teikimas gali atnešti naudos visai šalies ekonomikai: „Iš išorinių rinkų tai gali pritraukti papildomus finansinius srautus, kurie, jei tokių paslaugų būtų nepakankamai, atsidurtų kaimyninėse šalyse. Šis paslaugos tipas – sandėliavimas – yra labiau lokalus verslas, kai prekių pervežimas geografinių ribų neturi. Ir vis dėlto radome būdą tokią paslaugą parduoti ne tik vietinei, bet ir užsienio rinkai. Tai atneš daugiau pajamų ne tik mums, bet ir prisidės prie ekonomikos augimo Lietuvoje.“
Pasak A.Šumskio, šiame versle svarbu būti lankstiems, operatyviems ir orientuotiems į klientą, nes auga ne tik paslaugų poreikis, bet ir klientų lūkesčiai paslaugoms. „Stengiamės panaudoti savo išmoktą gerąją praktiką, efektyviai valdyti srautus, planuoti darbo jėgos užimtumą, pritaikyti išmanius sprendimus. Darome visa tai, siekdami užtikrinti paslaugų kokybę ir didinti efektyvumą“, – argumentuoja logistikos centro vadovas.
Vykdo plėtrą šalia Kauno
„Hegelmann Logistics“ logistikos centras pradėjo veikti pernai rudenį prie Kauno, ties magistrale į Klaipėdą. Šis akcizinis sandėlis – tai antrasis logistikos centro statybos etapas. Šiuo metu bendrovės eksploatuojamų sandėlių plotas užima 6 000 kv. m, o ateityje ketinama išplėsti logistikos centrą iki 21 000 kv. m ploto. Bendros investicijos į logistikos centro ir administracinių pastatų kompleksą sieks apie 20 mln. eurų.
Statant šiuos sandėlius buvo įdiegti sprendimai, leidžiantys efektyviai sandėliuoti prekes, teikti kompleksines paslaugas ir sudaryti galimybes sandėliuojamas atsargas valdyti per nuotolį. Šio logistikos centro išskirtinumas – itin aukštos sandėlių lubos, kurios siekia 17 m. Sandėliai stebimi ir saugomi visą parą, juose įdiegta moderniausia įranga.
Šalia logistikos centro taip pat įsikūrė 4 tūkst. kv. m ploto biurų pastatas, kuriame dirba „Hegelmann Transporte“ darbuotojai. Šiuo metu bendrovėje jų yra 1 820.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
V. Matijošaitis: užtruko, bet duotas žodis – ištesėtas22
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis džiaugiasi, kad „Vičiūnų grupės“ pasitraukimo iš Rusijos rinkos istorijoje pagaliau padėtas taškas. Kelis pastaruosius metus kritikos dėl įmonės veikimo Kaliningrade susilauk...
-
„Amber Grid“ vadovas: GIPL detalių keitimas gali užtrukti mažiausiai metus2
Rinkos reguliuotojui įpareigojus dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias galimai rusiškas jungiamąsias detales, sumontuotas Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL), pasak bendrovės v...
-
D. Matijošaitis apie „Vičiūnų“ pasitraukimą iš Rusijos: akivaizdu, kad žaidėme ne savo žaidimą27
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ oficialiai patvirtino pardavusi Rusijos Kaliningrado srityje veikiantį fabriką ir dar 7-iose valstybėse ...
-
G. Nausėda apie parduotą „Vičiūnų grupės“ verslą Rusijoje: geriau vėliau negu niekada13
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio iš dalies valdomai žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupei“ po dvejus metus trukusio proceso pardavus verslą Rusijoje, prezidentas Gitanas Nausėda sako, jog jis par...
-
VERT įpareigojo „Amber Grid“ pakeisti GIPL detales su rusiškomis žymėmis4
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) įpareigojo dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) galimai rusiškas jungiamąsias detales. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą4
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
„Vičiūnų grupė“ pardavė gamyklą Kaliningrade60
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieraus valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ Rusijos valdymo grupei „Gruppa Okean“ pardavė visą verslą Rusijoje &nda...
-
„Maxima“ kviečia dirbti: apmokome, suteikiamas transportas, apgyvendinimas bei nemokamas maitinimas9
Šalia Lentvario netrukus pradės veikti naujas „Maxima LT“ logistikos centras. Jo vadovas Modestas Virvilas jau renka savo komandą – jo kolegomis gali tapti ir patirties logistikoje neturintys kandidatai. ...
-
Svarbiausi faktai apie Lietuvoje gamyklą planuojančią statyti „Rheinmetall“2
Vokietijos gynybos pramonės milžinei „Rheinmetall“ planuojant Lietuvoje statyti 155 mm artilerijos amunicijos gamyklą, BNS pateikia pagrindinius faktus apie dar 19-ojo amžiaus pabaigoje įkurtą Vokietijos koncerną, kuris taptų vienu didžiau...