- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybė per kelerius metus ketina konsoliduoti valstybės institucijų buhalterinę apskaitą ir personalo administravimą. Tokiu būdu būtų sutaupoma apie 40-50 mln. eurų per metus.
Numatoma, kad procesai bus standartizuoti ir iš dalies automatizuoti, naudojama vieninga informacinė sistema, pranešė Vyriausybės spaudos tarnyba.
„Iš esmės tai yra dabartinio spartėjančio, modernėjančio pasaulio kryptis – kuomet viešasis sektorius ima pavyzdį iš verslo ir kitų pažangių šalių viešojo sektoriaus bei pritaiko geriausius jo metodus savo reikmėms. (....) Mes šiuo metu būtent tai ir darome“, – pranešime sakė Vyriausybės kanclerė Milda Dargužaitė.
Pirmąjį konsolidavimo etapą planuojama pradėti 2018 metų birželį, jame dalyvaus 160 biudžetinių įstaigų, antrąjį etapą - 2019 metų viduryje, jame dalyvaus visų ministerijų, išskyrus Krašto apsaugos ir Užsienio reikalų ministerijų, įstaigos, o trečiąjį, kuris apims dvi pastarąsias ministerijas, - nuo 2020 metų sausio.
Siekia efektyvesnės veiklos
Konsoliduojant valstybės institucijų bendrąsias funkcijas, siekiama efektyvesnės jų veiklos. Dalies funkcijų konsolidavimas taip pat padės taupyti valstybės lėšas arba gerinti paslaugų kokybę, teigia Vyriausybės kanclerė M. Dargužaitė.
Vyriausybė kitąmet ketina pradėti kelerius metus truksiantį valstybės institucijų buhalterinės apskaitos ir personalo administravimo konsolidavimą - teigiama, kad jį užbaigus per metus būtų sutaupoma apie 40-50 mln. eurų.
„Tai yra pirmasis žingsnis, nes konsoliduoti planuojama ir kitas sritis, pavyzdžiui, IT infrastruktūros ir kompiuterinių darbo vietų priežiūrą. Taip pat pradėsime dirbti ties valstybinio sektoriaus viešųjų pirkimų konsolidavimu, šiuo metu vertiname skirtingus modelius, ieškodami efektyviausio ir geriausio būdo tai daryti“, - BNS sakė M.Dargužaitė.
Pasak Vyriausybės kanceliarijos Strateginių pokyčių grupės projektų vadovo Antano Matusos, valstybiniame sektoriuje išskirta dešimt bendrųjų funkcijų, kurias būtų galima konsoliduoti.
„Šešias funkcijas mes įvardiname kaip pagrindines - be buhalterinės apskaitos ir personalo administravimo, šiai grupei priskiriama kompiuterinių darbo vietų priežiūra, viešieji pirkimai, dokumentų valdymas, turto valdymas ir ūkio priežiūra. Dėl šių funkcijų konsolidavimo diskusijų nekyla, tik klausimas, kaip tą daryti“, - BNS teigė A.Matusa.
Anot jo, likusiai grupei priskiriamos teisinės paslaugos, komunikacija, protokolas ir vizitų organizavimas, vidaus auditas - šiuo atveju pirmiausiai yra vertinama, kokia apimtimi šias funkcijas reikėtų konsoliduoti.
„Šešių pagrindinių funkcijų konsolidavimo tikslas yra efektyvinimas, optimizavimas ir kaštų taupymas. Likusių keturių funkcijų konsolidavimo tikslai yra kiek kitokie - jas centralizuojant siekiama ne taupyti lėšas, o kelti kokybę, peržiūrėti procesus ir taip toliau“, - tvirtino M.Dargužaitė.
A.Matusa pabrėžė, kad funkcijų sąrašas nėra baigtinis ir bet kuriuo metu gali būti papildytas.
„Bus ruošiama ir daroma pakankamai gili visų funkcijų analizė. Kitų metų viduryje mes tikimės turėti konkrečius planų projektus dėl kiekvienos funkcijos, kokiais etapais, kokiomis apimtimis jas konsoliduoti turėtume (...) Dar yra ir smulkesnių funkcijų, klausimas, ar apskritai verta jas konsoliduoti“, - sakė A.Matusa.
Pirmąjį buhalterinės apskaitos ir personalo administravimo konsolidavimo etapą planuojama pradėti 2018 metų birželį, jame dalyvaus 160 biudžetinių įstaigų, antrąjį etapą - 2019 metų viduryje, jame dalyvaus visų ministerijų, išskyrus Krašto apsaugos ir Užsienio reikalų ministerijų, įstaigos, o trečiąjį, kuris apims dvi pastarąsias ministerijas, - nuo 2020 metų sausio.
Steigs Nacionalinį paslaugų centrą
Šias funkcijos bus perduotos naujai įsteigtam Nacionaliniam paslaugų centrui, kariame dirbtų pirmajame etape dalyvaujančiose įstaigose šias funkcijas atliekantys žmonės, todėl papildomo finansavimo centro veiklai skirti neplanuojama.
„Šiuo metu mes skaičiuojame ir ruošiame tos įstaigos biudžetą (...) Esame susirinkę informaciją iš 160 įstaigų, kuriuos pakliūna į pirmą etapą, turime duomenis, kiek dabar šioje įstaigose kainuoja tas funkcijas atlikti. Įstaigos biudžetas bus dėliojamas atsižvelgiat būtent į šiuos skaičius, į tas funkcijas, kurios turėtų būti perkeltos į Nacionalinį paslaugų centrą, yra suskaičiuota, kiek maždaug žmonių galėtų tas funkcijas vykdyti nekeičiant pačių procesų“, - aiškino A.Matusa.
M.Dargužaitė pripažino, kad papildomų lėšų gali prireikti apie 10 žmonių centro vadovų komandos darbo užmokesčiui, tačiau teigė tikinti, kad tam pakaks dabar šioms funkcijoms skiriamų lėšų.
„Tikrai bus žmonių, kurie dėl asmeninių priežasčių tikriausiai atsisakys pereiti į naująjį centrą (...) Mes tikimės, kad tai leis sutaupyti dalį biudžeto ir mes turėsime pinigų vadovams mokėti (....), tai yra papildomai mes kažkokių lėšų neprašysime“, - sakė A.Matusa.
Kiek konkrečiai lėšų reikėtų skirti Nacionalinio paslaugų centro vadovų algoms, M.Dargužaitė neatsakė.
„Mes galime paskaičiuoti, kiek tokio lygio vadovai kainuoja ir kiek valstybiniame sektoriuje yra galimybės mokėti (....) Bet mes tikimės, kad didžioji dauguma bus jau iš esamų žmonių, vadinasi, tai bus ne naujas poreikis lėšų, o būtent iš tų, kiek jau dabar leidžiama“, - aiškino Vyriausybės kanclerė.
Anot jos, naujojo centro vadovų bus ieškoma kitų metų pradžioje.
„Aktyviai pradėsime ieškoti nuo kitų metų pradžios, kuo greičiau suformuosime, tuo greičiau tiek procesai pradės vykti (...) Bus tikrai konkursai ir labai tikimės, kad tiek iš vidinių žmonių, tiek iš išorinių žmonių parodys interesą, nes čia yra labai atsakingas darbas ir tikrai reikalingi aukštos kompetencijos žmonės“, - sakė M.Dargužaitė.
Tuo metu buhalterinės apskaitos ir personalo administravimo efektyvinimo priemonių įgyvendinimui tikimasi panaudoti Europos Sąjungos (ES) lėšas.
„Kadangi bus vykdomas valstybinio sektoriaus efektyvinimas, būtent Europos Sąjungos lėšomis bus galima finansuoti tą pereinamąjį laikotarpį“, - teigė M.Dargužaitė.
Pasak A.Matusos, ES lėšos būtų skirtos pokyčiams įgyvendinti - procesų išgryninimui, automatizavimui, standartizavimui, naujų IT įrankių kūrimui.
„Pokyčiui būtinos lėšos bus aiškios maždaug gegužės mėnesį. Vadovų komanda, kuri ateis dirbti, turės ne tik suformuoti pirmines procedūras, bet ir įvertinti bei pasiūlyti sekantiems konsolidavimo etapams reikalingus sprendimus, pasiūlyti, į kurią pusę judėti dėl IT sistemų tobulinimo. Tuo metu iš tikrųjų ir bus nustatytas (lėšų -“ BNS) poreikis“, - aiškino A.Matusa.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Atskleista, kiek per metus papilnėjo turtuolių piniginė: sąraše – ir V. Germanas10
Lietuvoje – šeši milijardieriai. Žurnalas „Top“ paskelbė 500 turtingiausių Lietuvos žmonių sąrašą. O šiųmečio reitingo netikėtumas – už finansinius nusikaltimus teistas ir dabar už grotų dėl &bd...
-
R. Pocius: dujų kainos kitą pusmetį turėtų išlikti stabilios
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) vadovas sako, kad dujų kainos kitų metų sausį–birželį turėtų išlikti stabilios, o priešingą tendenciją lemtų geopolitiniai veiksniai. ...
-
Lietuva neįgyvendina elektronikos atliekų tvarkymo tikslų: tai lemia ne tik sąmoningumo trūkumas?
Lietuvoje elektros ir elektronikos įrangos atliekų surenkama per mažai, sako elektronikos atliekų tvarkymo ekspertai ir pažymi, kad tokią situaciją iš esmės lemia dvi priežastys – gyventojų sąmoningumo trūkumas ir nelegali tokių atlie...
-
Verslo bendruomenė steigia komisiją prieš biurokratizmą4
Šalies verslui kalbant apie biurokratines kliūtis įvairiems projektams Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) iniciatyva steigiama visuomeninė Efektyvios valstybės komisija. Jos iniciatoriai, be to, kviečia naują Vyriausybę steigti Dvišalę ...
-
Maisto produktų importui augant, pirkėjas renkasi lietuvišką kokybę2
Periodiškai atliekamos apklausos rodo, kad šalies pirkėjai pirmenybę teikia lietuviškiems populiariausiems maisto produktams ir vertina jų kokybę. Tačiau statistiniai duomenys byloja, kad daugelio panašių gaminių vis daugiau ...
-
Kandidantas į susisiekimo ministrus E. Sabutis: vienas svarbiausių darbų – kelių fondas3
Naujiems valdantiesiems žadant įkurti naują kelių fondą ir taip didinti investicijas į kelius, kandidatas į susisiekimo ministrus Eugenijus Sabutis sako, kad tai bus vienas svarbiausių jo darbų. ...
-
VERT: gruodį didėja ir vidutinė šilumos kaina
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
L. Savickas dėl deportuojamų vietnamiečių: reikės išsiaiškinti, kaip dirba Migracijos departamentas5
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministrus Lukas Savickas sako, kad svarbu turėti lanksčią migracijos politiką, kuri siektų išlaikyti verslą kuriančius užsieniečius Lietuvoje, o ne taikytų griežčiausias sankcijas remdamasi formalumais....
-
Prezidentas iš I. Ruginienės tikisi sprendimų dėl antros pensijų pakopos1
Prezidentas iš būsimos socialinės apsaugos ir darbo ministrės Ingos Ruginienės pirmiausia tikisi sprendimų dėl galimybės anksčau laiko pasitraukti iš antros pakopos pensijų sistemos, sako šalies vadovo patarėja. ...
-
VERT patvirtino kainas: kai kuriems vartotojams nuo sausio už dujas ir elektrą teks mokėti brangiau
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį patvirtino maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...