- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kiekvienas darbdavys norėtų savo komandoje matyti darbuotojus, pasiryžusius iš visos širdies stengtis net tuomet, kai nestebi vadovų akys. Tačiau kaip įsitikinti, kuriems darbuotojams visuomet nuoširdžiai rūpės padaryti daugiau, negu būtina? Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ rado sprendimą – darbuotojus vertinti kviečia klientus, kurių geri žodžiai virsta apdovanojimais.
Pastebi smulkias detales
Prekybos tinklo personalo vadovė Margarita Plešakienė teigia, jog skatinant darbuotojų įsitraukimą šiemet sukurta speciali pirkėjų įvertinimo sistema, kurioje klientai gali internetu, mobiliąją programėle ar telefonu palikti atsiliepimą apie įvertinimo vertą „Maximos“ darbuotoją. Kiekvieną mėnesį iš geriausiai įvertintųjų speciali komisija išrenka devynis, labiausiai vertus įvertinimo.
Laukiame tikrų pirkėjų atsiliepimų – būtent jie gali įvertinti mandagiausią, paslaugiausią ar stropiausią mūsų darbuotoją.
„Jau ilgai renkame geriausias mėnesio parduotuves bei darbuotojus, šiemet pradėjome rinkti ir geriausius konditerijos, kulinarijos ir mėsos cechus, skiriame įvairias premijas individualiems darbuotojams ar komandoms. Tačiau supratome, jog to nepakanka – nei statistikos grafos, nei pastabiausi vadovai niekuomet visiškai tiksliai neįvertins klientų patirčių bei tų darbuotojų, dėl kurių klientai nori į mūsų tinklą sugrįžti vėl ir vėl. Todėl laukiame tikrų pirkėjų atsiliepimų – būtent jie gali įvertinti mandagiausią, paslaugiausią ar stropiausią mūsų darbuotoją“, – teigia M. Plešakienė.
Anot jos, jau per pirmuosius tris iniciatyvos mėnesius pastebėta, kad kartais didžiausią įspūdį klientams palieka mažiausios detalės. Tarp klientų atsiliepimų – padėkos už tai, jog darbuotojai padeda perskaityti etiketes sunkiau matantiems, paneša pirkinių maišus, paduoda aukštai esančias prekes ar tiesiog bendrauja nuoširdžiai ir su šypsena.
„Bet kurio mūsų darbo kokybė labai priklauso ne vien nuo patirties ar kompetencijos, bet ir nuo emocinės savijautos – tai galioja visoms specialybėms ir kiekvienam individualiai. Todėl jei darbuotojas rodo iniciatyvą bei jaučiasi gerai, vadinasi, jis ne tik ateina į darbą, bet iš tiesų yra įsitraukęs į kompanijos veiklą. Tuomet jau darbdavio atsakomybė yra rasti kelius, kaip šias komandos dalis laiku pastebėti ir atitinkamai įvertinti“, – svarsto personalo vadovė.
Vertybes atsineša iš namų
Tarp birželio mėnesį apdovanotų 10 tinklo darbuotojų – įvertintieji už draugiškus patarimus, nuramintą bei pasūpuotą vaiką vežimėlyje ir visuomet puikią nuotaiką bei nuoširdų paslaugumą, dėl kurio klientai prisipažįsta vis grįžtantys į parduotuves, kuriose dirba šie darbuotojai. Vienos Kauno parduotuvių salės darbuotojas Povilas, įvertintas už gražų elgesį su vyresnio amžiaus pirkėja, teigia, jog paslaugumas yra jo natūralus bruožas.
„Maximos“ nuotr.
„Mane gražiais žodžiais pagyrė moteris, pamačiusi, kad prieš ją eilėje stovinčiai senjorei sukroviau į maišą prekes. Senyvo amžiaus žmonėms visuomet tai padarau, nes žinau, kad jiems sunkiau. Tėvai mane išauklėjo, kai galiu, visuomet padėti aplinkiniams ir prekes vyresniems pirkėjams susikrauti pagelbėju nuo pat tada, kai prieš ketverius metus įsidarbinau parduotuvėje“, – savo požiūriu dalinasi vyras.
Anot jo, įvertinimas nustebino, kadangi gerą atsiliepimą paliko moteris, stebėjusi situaciją iš šalies – pats Povilas panašiai elgėsi jau daugybę kartų, todėl šios situacijos tuomet nesureikšmino.
„Labai džiaugiuosi, kad buvau įvertintas. Visas mūsų parduotuvės kolektyvas visuomet stengiasi būti draugiškas, todėl smagu būti dėl to pastebėtam. Gyvenime pats visuomet raginu žmones, kurie pastebi gerus kolegų, aptarnaujančio personalo ar tiesiog praeivių poelgius, tai įvertinti ir pagirti, nes taip juk elgiasi ne visi“, – pagiriamo žodžio svarbą pabrėžia Povilas.
Įvaizdį kuria ir darbuotojai
M. Plešakienė teigia, jog įvertinimas už klientų atsiliepimus – tik dalis platesnės viso prekybos tinklo strategijos, paremtos dažnai girdimu, bet retai iki galo pritaikomu šūkiu „laimingas darbuotojas – laimingas klientas“.
„Be abejo, kiekvienas darbdavys nori jausti, kad jo darbuotojai pasiryžę visuomet atlikti užduotis kaip įmanoma geriau. Tačiau už kokybišką darbą atsilyginti tik žodiniu pagyrimu nepakanka – laimingam darbuotojui svarbu jausti, kad jis organizacijai iš tiesų svarbus ir, kad jo vertybės sutampa su darbdavio. Todėl jau ne vienerius metus rūpinamės, kad darbuotojai išlaikytų gerą darbo ir laisvalaikio balansą, o vien šiemet premijų darbuotojams fondą padidinome iki 6,3 mln. eurų“, – sako M. Plešakienė.
Anot jos, investicijos į darbuotojų motyvaciją – maža kaina už tai, kas iš tiesų yra bene pati svarbiausia įmonės įvaizdžio kūrimo dalis. Juk net verslo psichologai pataria atėjus į susitikimą visų pirma nusišypsoti – esame ir sąmoningai, ir pasąmoningai linkę palankiau žiūrėti į tuos, kurie pirmieji parodo draugiškumą.
„Renkantis parduotuvę prioritetą dažniausiai žmonės teikia racionaliems aspektams: kainai, lokacijai ir kitiems panašiems svertams. Tačiau praktika rodo, kad nei vienas šių pliusų įvaizdžiui nepadės, jei užsukęs pirkėjas jaus darbuotojų priešiškumą. O laimingi, nuoširdūs ir paslaugūs darbuotojai padeda užmegzti su klientu tokį tvirtą emocinį ryšį, kurio negali sukurti jokia reklama“, – įsitikinusi personalo vadovė.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
A. Armonaitė: GPM dalies perskirstymas gynybai savivaldybių pajamų nemažintų
Prezidentui sukritikavus Laisvės partijos siūlymą dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, partijos pirmininkė Aušrinė Armonaitė sako, kad savivaldos pajamos ...
-
Apklausa: daugiau nei pusė gyventojų pritaria draudimui rusams ir baltarusiams įsigyti NT3
Beveik šeši iš dešimties gyventojų pritaria draudimui Rusijos ir Baltarusijos piliečiams įsigyti nekilnojamojo turto Lietuvoje, rodo Notarų rūmų ketvirtadienį paskelbta bendrovės „Vilmorus“ apklausa. ...
-
Seimas balsuos, ar griežtinti taksi ir pavežėjų veiklą4
Seimas ketvirtadienį apsispręs, ar nuo 2025-ųjų sugriežtinti taksi ir pavežėjų veiklą – parlamentarai balsuos dėl naujus apribojimus ir įpareigojimus numatančių Kelių transporto kodekso pataisų. ...
-
Seimas balsuos dėl sankcijų pratęsimo rusams, baltarusiams, vėl siūloma riboti keliones
Parlamente ketvirtadienį numatytas galutinis balsavimas dėl nacionalinių sankcijų pratęsimo Rusijos ir Baltarusijos piliečiams. ...
-
Ministrė: pasirinkus amunicijos gamyklos vietą, reikės priimti sprendimus dėl kompensacijų1
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako, kad Vyriausybė turės priimti sprendimus dėl sklypo ir kompensavimo mechanizmo Lietuvos sveikatos mokslų universitetui (LSMU), kurio valdomoje žemėje netoli Baisogalos ketinama statyti &b...
-
G. Skaistė: norint patenkinti gynybos poreikius reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių2
Finansų ministrė Gintarė Skaistė teigia, kad norint rasti finansavimą patenkinti išaugusius gynybos poreikius, reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių. ...
-
Prezidentas nepalaiko siūlymo gynybą finansuoti iš savivaldybėms tenkančios GPM dalies2
Prezidentas Gitanas Nausėda sako nepalaikantis Laisvės partijos siūlymo dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį. ...
-
I. Vėgėlės šeimos valdoma „Vilpra“ galimai apeidinėjo sankcijas Rusijai ir Baltarusijai18
Kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos kontroliuojama šildymo sistemų prekybos ir įrengimo grupė „Vilpra“ į Kirgiziją eksportuodama kondicionierius galimai apeidinėjo Europos Sąjungos (ES) sankcijas Rusijai ir Baltarus...
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai3
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Vyriausybė pritarė siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio kainą susieti su MMA6
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos ir Lietuvos banko (LB) siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą susieti su minimalia mėnesio alga (MMA), ją perskaičiuojant kas trejus metus. ...