- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kelerius metus stabiliai augę naujų vilkikų pardavimai Lietuvoje pakeitė kryptį – fiksuojamas reikšmingas naujų sunkiasvorių krovininių automobilių įsigijimų sumažėjimas.
Naujų vilkikų, įregistruotų pirmąkart Lietuvoje, skaičius per šių metų trečiąjį ketvirtį, palyginti su 2018 metų tuo pačiu laikotarpiu, susitraukė daugiau kaip trečdaliu.
Rinkos dalyvių teigimu, toks smarkus naujų vilkikų pardavimų nuosmukis šalyje fiksuojamas pirmąkart. Naujų vilkikų pardavimų blogėjančius rezultatus šalyje verslas sieja su išaugusiais pesimistiniais lūkesčiais ir sugriežtintomis bankų bei lizingo bendrovių finansavimo sąlygomis transporto sektoriaus įmonėms.
Pasak „MAN Truck and Bus AG“ įgaliotojo atstovo Lietuvoje, bendrovės „Adampolis“ pardavimų vadovo Audriaus Lukošiaus, naujų vilkikų pardavimai Lietuvoje drastiškai pradėjo kristi nuo šių metų liepos.
„Nežinia dėl Mobilumo paketo perspektyvų ir tuo pačiu Lietuvos Vyriausybės sprendimas gerokai padidinti mokestinę bazę vežėjams per komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą rinkoje pasėjo pesimizmo ir netikrumo dėl ateities. Bankai įvertino su tuo susijusias rizikas, kaip ir verslas, kuris stabdo investicijas“, – sako A.Lukošius.
Pasak jo, bendrovės įvertinimu, kitąmet Lietuvoje naujų vilkikų pardavimų rinka susitrauks 20-30 proc.
DAF sunkvežimių autorizuoto atstovo Lietuvoje, bendrovės „Centrako“ vykdomasis direktorius Arūnas Martikonis taip pat tvirtina, kad rinkoje prasidėjęs sąstingis tęsis ir kitąmet.
„Visi laukia aiškumo. Lietuvos vežėjai patiria didžiulį konkurencinį spaudimą iš aplinkinių šalių, o Vyriausybės sprendimas dėl koeficiento didinimo neabejotinai padidins verslo veiklos sąnaudas, o tai reiškia konkurencingumo praradimą aplinkinių rinkų atžvilgiu“, – sako A. Martikonis.
Jo teigimu, didžiausią įtampą jaučia vidutinio dydžio, iki 100 vilkikų autoparką valdančios, įmonės, kurioms gauti finansavimą šiandien yra itin sudėtinga.
Oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje bendrovės „Silberauto“ krovininių automobilių pardavimo vadovas Paulius Kraučiūnas atkreipia dėmesį, kad sektorius netolimoje ateityje patirs papilomą įtampą dėl vykstančių geopolitinių procesų, susijusių su neaiškia „Brexit“ proceso baigtimi, taip pat laukiamos pasaulinės ekonomikos recesijos.
„Rinka patiria didžiulį spaudimą – Europos ekonomika siunčia aiškius lėtėjimo ženklus, Mobilumo paketo neapibrėžtumas Lietuvos ir kitų Bendrijos periferinių valstybių transporto sektoriams tą įtampą dar daugiau padidina. Iš visų netinkamiausių momentų vežėjams padidinti mokestinę naštą mūsų šalies Vyriausybė pasirinko būtent šį“, – sako P.Kraučiūnas.
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinio sekretorius ir „Hegelmann Transporte Litauen“ direktoriaus Tomo Jurgelevičiaus teigimu, pastaruosius kelerius metus pagal investicijas į materialųjį turtą transporto ir logistikos sektoriuje Lietuva Bendrijoje demonstravo lyderystę.
„Naujų vilkikų įsigijimai investicijų portfelyje sudaro reikšmingą dalį, todėl investicijų mažėjimą šioje srityje galima vertinti kaip rimtą ženklą, kad vienas didžiausių šalies ekonomikos sektorių netrukus pasuks lėtėjimo kryptimi“, – teigia T.Jurgelevičius.
Kelių transporto priemonių registro duomenimis, pirmą kartą įregistruotų naujų vilkikų pagal N3 klasę skaičius per šių metų 10 mėnesių siekė 6675 – 10,4 proc. mažiau, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu (7447).
Šių metų pirmoje pusėje naujų vilkikų skaičius, palyginti su pernykščiu pirmuoju pusmečiu išlaikė augimo tempą (+9,5 proc.), tačiau per trečiąjį šių metų ketvirtį, palyginti su 2018 metų trečiuoju ketvirčiu, jų skaičius staigiai susitraukė net 38,3 proc. (nuo 2142 iki 1322).
N3 klasei priskiriamos transporto priemonės kroviniams vežti, kurių techniškai leistina pakrautos transporto priemonės bendroji masė yra didesnė kaip 12 tonų.
Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, 2018 metų gruodžio 31 dieną licencijuotų vežėjų tarptautiniais kelių maršrutais buvo per 4,8 tūkst., kurie naudojo daugiau kaip 47 tūkst. vilkikų tarptautiniams kroviniams vežti.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Jonavoje radus į sprogmenį panašų daiktą, laikinai stabdomas traukinių eismas
Jonavoje šalia geležinkelio tilto aptikus į sprogmenį panašų daiktą, stabdomas traukinių eismas, jie gali vėluoti valandą, pranešė Lietuvos geležinkeliai („LTG Link“). ...
-
LEA: Lietuvoje pabrangus benzinui, Lenkijoje jis kainuoja centu pigiau
Praėjusią savaitę benzinui brangus 0,3 proc., pirmą kartą nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio Lenkijoje jis kainuoja pigiau nei Lietuvoje. Tuo metu dyzelino kaina per savaitę mažėjo 0,6 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Nausėda pasisakė apie I. Vėgėlės šeimos verslui mestus kaltinimus3
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad šalies vadovo posto siekiantis advokatas Ignas Vėgėlė turėtų pats paaiškinti situaciją dėl mestų įtarimų jo šeimos valdomai įmonei „Vilpra“. ...
-
Institucijos sutarė stiprinti ir plėsti gynybos inovacijas1
Šalies institucijos sutarė dar labiau stiprinti gynybos inovacijas – bus sudarytos sąlygos Lietuvos gynybos pramonei kurti aukštos pridėtinės vertės produktus, taip skatinant naudoti mokslo potencialą ir stiprinant verslo ir kariuomen...
-
Gynybos, aukštųjų technologijų pramonės įmonėms – 850 mln. eurų paskolų
Įmonių investicijoms į aplinkai palankias technologijas, aukštos pridėtinės vertės produktus, gynybos ir saugumo pramonę Vyriausybė skiria 850 mln. eurų paskolų. Įmonės ar jų grupės galės gauti iki 150-250 mln. eurų paskolų rinkos sąly...
-
Pernai daugėjo žemiau absoliutaus skurdo ribos gyvenančių žmonių12
Žemiau absoliutaus skurdo ribos pernai gyveno 6,5 proc. visų šalies gyventojų – apie 187 tūkst. žmonių, arba 2,7 proc. punkto daugiau nei 2022 metais, ketvirtadienį pranešė Valstybės duomenų agentūra. ...
-
A. Armonaitė: investuoti į gynybą – ir savivaldybių reikalas1
Prezidentui sukritikavus Laisvės partijos siūlymą dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, partijos pirmininkė Aušrinė Armonaitė sako, kad ir regionai turi pr...
-
Apklausa: daugiau nei pusė gyventojų pritaria draudimui rusams ir baltarusiams įsigyti NT7
Beveik šeši iš dešimties gyventojų pritaria draudimui Rusijos ir Baltarusijos piliečiams įsigyti nekilnojamojo turto Lietuvoje, rodo Notarų rūmų ketvirtadienį paskelbta bendrovės „Vilmorus“ apklausa. ...
-
Seimas nuo 2025 metų sugriežtino taksi ir pavežėjų veiklą6
Seimas sugriežtino taksi ir pavežėjų veiklą – nauja tvarka įsigalios nuo 2025-ųjų. ...
-
Lietuvos parlamentas metams pratęsė sankcijas rusams ir baltarusiams
Rusijai tęsiant karą Ukrainoje, Lietuvos Seimas metams pratęsė nacionalines sankcijas Rusijos ir Baltarusijos piliečiams. Nors būta siūlymų baltarusiams nustatyti naujų ribojimų, parlamentarai jiems nepritarė. ...