- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Artėjant kovui, kai Jungtinė Karalystė pasitrauks iš ES, atsiranda vis daugiau nerimo, kaip dirbs žemyninę Europą su britų sala jungiančios gausios jūrų keltų linijos.
Paliečia Lietuvos jūrininkus
Nežinia smarkiai paliečia ne tik Didžiosios Britanijos, bet ir Norvegijos, Danijos, Vokietijos, Belgijos, Prancūzijos uostus iš kur yra tiesioginės keltų linijos į Jungtinės Karalystės uostus.
„Brexit” iš dalies paliečia ir Lietuvą, nors neturime tiesioginės linijos Jungtinę Karalystę. Tačiau iš Roterdamo Vlaardingeno terminalo į Imingemo uostą plaukioja jūrų keltai „Tulipa Seaways” ir „Gardenia Seaways“, kurie registruoti su Lietuvos vėliava. Šiuose keltuose dirba ir dalis Lietuvos jūrininkų.
Laivo „Gardenia Seaways“ vienas iš kapitonų yra Ričardas Maksimavičius iš Lietuvos.
Vlaardingeno terminalo krovinių formavimo grupėse taip pat dirba lietuvių. Jau trejus metus šiame terminale logistikos koordinatore dirba Eglė Budrytė, kuri yra kilusi iš Plungės, mokėsi Danijoje.
Jos grupė rūpinasi atskiros rūšies krovinių gabenimu per šį uosto terminalą. Pagrindinį srautą sudaro priekabos ir sunkvežimiai, bet yra ir konteinerių, negabaritinių krovinių, kaip vėjo jėgainių dalys, popierius, plienas, mediena.
Dėl „Brexit“ buvo kritimas
Prieš kurį laiką Vlaardingeno terminalo direktorius Mikaelis Mortensenas tikino, kad labiausiai veikia „Brexit“ nežinia. Jei terminale atsiras muitinės tikrinimas krovos procesas sulėtės. Terminalas susidurs su papildomomis krovinių sandėliavimo problemomis.
„Roterdame žemė brangi, nėra pakankamai plotų muitinės formalumams užtikrinti ir papildomam krovinio sandėliavimui“, - aiškino jis.
Iš šio terminalo į Angliją dažniausiai plukdomos puspriekabės su kroviniais, o iš ten grįžta tuščios.
Krovinių srautai tarp Roterdamo ir Anglijos uostų yra didžiuliai. Iš Roterdamo į Imingemą per savaitę yra 9 reisai. Linijoje dirba trys dideli keltai. Iš Vlaardingeno terminalo dar tiek pat reisų yra į kitą Anglijos uostą Felikstovą.
Nuo 2012 m. krovinių srautas į Imingemą augo 37 proc., o į Felikstovą - 39 proc. 2017 m. į Imingemą buvo daugiau kaip 1 mln. krovininių metrų krovinių (apie 96 tūkst. vienetų), į Felikstovą – beveik 2 mln. krovininių metrų (136 tūkst. vienetų).
Po referendumo dėl „Brexit“ krovinių apyvarta į Jungtinę karalystę buvo kritusi, bet po to pamažu atsistatinėjo.
Padėtį švelnina britai
Dėl to, kad nebūtų staigaus prekių srautų jūrų keltais kritimo ypač suinteresuota pati Jungtinė Karalystė.
Kaip pranešė Danijos jūrinis leidinys „Maritimedanske.dk“, Didžiosios Britanijos transporto ministerija su atskiromis laivybos kompanijomis pasirašė sutartis dėl prekių gabenimo per Lamanšą pajėgumo didinimo.
Danijos DFDS kompanijai papildomai bus sumokėta 47,3 mln. svarų sterlingų, Prancūzijos „Brittany Ferries“ - 46,3 mln. svarų sterlingų, pačios Jungtinės karalystės laivybos kompanijai „Seaborn Freight“ 13,8 mln. svarų sterlingų. Šios kompanijos įsipareigojo po „Brexit“ įsigaliojimo šiemet kovą papildomai 10 proc. didinti prekių gabenimo jūrų keltais pajėgumą. Tais sudarys maždaug 4 tūkst. papildomą sunkvežimių ar puspriekabių gabenimo srautą.
Taip tikimasi išvengti prekių gabenimo prastovų, kuriuos gali sukelti įvedamas muitinis tikrinimas.
Pačioje Jungtinėje karalystėje toks sprendimas sukėlė ir nepasitenkinimą. Vienas iš politikų jį pavadino kvailu vien todėl, kad didžioji dalis pinigų dėl „Brexit“ atsiradusiems srautams užtikrinti skirta ne Didžiosios Britanijos, o ES laivybos kompanijoms.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LB ir FNTT stiprina kritptoturto paslaugų tiekėjų priežiūrą
Lietuvos bankas ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) pirmadienį pasirašys susitarimą, numatantį stiprinti bendradarbiavimą prižiūrint kriptoturto paslaugų teikėjus. ...
-
Prezidentas susitiks su kandidatais į energetikos ir kultūros ministrus1
Prezidentas Gitanas Nausėda tęsia susitikimus su kandidatais į ministrų postus, pirmadienį jis susitiks su pretendentais į Energetikos ir Kultūros ministerijų vadovus. ...
-
SIM kortelių taip paprastai nebenusipirksite: abejoja, kad tai pažabos sukčius3
Nuo kitų metų norint įsigyti išankstinio mokėjimo SIM korteles, bus privaloma pateikti savo asmeninius duomenis. Taip tikimasi užkirsti kelią telefoniniams sukčiams, kasmet iš žmonių išviliojantiems milijonus eurų. Vis dėlto, ka...
-
Neramina Lietuvos gimstamumas: kas laukia šalies ekonomikos?9
Lietuvos gimstamumo statistika neramina. Per pastaruosius trisdešimt metų naujagimių registruojama bent perpus mažiau, nesiekiame net Europos Sąjungos vidurkio. O kurti šeimą lietuvaičių nepaskatina net dosnios išmokos. ...
-
Po skandalo dėl „Teltonikos“ – liūdnos išvados: niekas nežino, kaip išlipti iš biurokratų pelkės9
Niekas negali pasakyti, kaip išlaisvinti valstybę iš biurokratų pelkės. Naudos Lietuvai turinčios siekti valstybės įmonės ne tik nesusikalba, bet netgi konkuruoja. Stringa tiek daug projektų, kad lėtėja visos valstybės vystymasis. Akiv...
-
Kėdainių rajone griežtinama afrikinio kiaulių maro kontrolė
Kėdainių rajone šį mėnesį nustačius afrikinio kiaulių maro (AKM) atvejį griežtinama situacijos stebėsena. ...
-
Siūloma didinti baudas azartinių lošimų, alkoholio ir narkotikų vartojimo „taškams“
Mišrios Seimo narių grupės nariai siūlo numatyti administracinę atsakomybę už „taškų“, kur yra vartojamos narkotinės, psichotropinės ar kitos psichiką veikiančios medžiagos, turėjimą. ...
-
Seimas imasi dirbtinio intelekto reguliavimo, siekia patikslinti startuolio sąvoką
Seimas svarstys patikslinti kriterijus, pagal kuriuos įmonės patenka į startuolių kategoriją ir gali gauti valstybės paramą, taip pat Lietuvoje imsis reguliuoti dirbtinio intelekto (DI) naudojimą. ...
-
Siūlo išeitį ilgalaikiam nedarbui: trūksta bendruomenės poreikius atliepiančių veiklų2
Šią savaitę Trišalei tarybai buvo pristatytos Vakarų šalių patirtis įgyvendinant kovai su nedarbu skirtas darbo garantijos programas. Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) atstovės Ingos Liubertės, darbo garantijos...
-
Tarnyba: didelė dalis vyresnių žmonių susiduria su sunkumais naudojantis skaitmeninėmis paslaugomis3
Skaitmeninės paslaugos sunkiai prieinamos didelei daliai vyresnio amžiaus žmonių. Neretai šie asmenys, neužtikrinus alternatyvų paslaugoms internetu, lieka socialinio gyvenimo paraštėse, konstatavo skaitmeninės atskirties tyrimą atlikusi...