Bankai atsijoja notarus Pereiti į pagrindinį turinį

Bankai atsijoja notarus

2008-06-12 09:00
Bankai atsijoja notarus
Bankai atsijoja notarus

Su­teik­da­mi kre­di­tus būstui įsi­gy­ti ban­kai klien­tams duo­da ir trumpą sąrašą no­tarų, pas ku­riuos pri­va­lo­ma tvar­ky­tis do­ku­men­tus, pa­vyzd­žiui, tvir­tin­ti hi­po­te­kos (įkei­ti­mo) lakš­tus. Į sąra­šus ne­įtrauk­ti no­ta­rai jau­čia­si disk­ri­mi­nuo­ja­mi.

Priim­ti­na ne vi­siems

Vil­niaus mies­to 7-asis no­ta­ro biu­ras, kaip ir dau­ge­lis kitų, nėra įtrauk­tas į bankų sąra­šus, ku­rie įtei­kia­mi klien­tams, pre­ten­duo­jan­tiems gau­ti būsto pa­sko­las.

„Taip būti ne­turėtų. Tie sąra­šai galėtų būti re­ko­men­da­ci­nio po­būdžio, bet kai ku­rie ban­kai ka­te­go­riš­ki ir klien­tams ne­leid­žia pa­tiems ap­si­spręsti, pas kurį no­tarą tvar­ky­ti do­ku­men­tus", - pa­dėtį api­būdi­no no­tarė Dan­guolė Bie­liū­naitė. Ne­menką būrį nuo­la­ti­nių klientų tu­rin­ti no­tarė pa­sa­ko­jo, kad kai ku­rie vil­nie­čiai jos biu­re do­ku­men­tus tvar­ko­si 10-15 metų. Nuo­la­ti­niai klien­tai ne­no­ri dėl vie­no san­do­rio keis­ti įpro­čių, jie mie­liau dirbtų su pa­žįsta­mu no­ta­ru.

„Kai ku­riais at­ve­jais imuo­si žy­gių į ban­kus, ko­vo­ju už sa­vo klien­tus, pa­skam­bi­nu­si pa­sa­kau, kad vi­si klien­to do­ku­men­tai yra pas ma­ne, todėl būtų ge­riau juos tvar­ky­ti ma­no biu­re", - pa­sa­ko­jo D.Bie­liū­naitė.

Jos nuo­mo­ne, įteik­da­mas klien­tui tokį sąrašą ban­kas turėtų pa­brėžti, kad būsto pirkė­jas tu­ri teisę do­ku­men­tus tvar­ky­ti pas bet kurį kitą no­tarą.

Dir­ba su iš­rink­tai­siais

Ne­kil­no­ja­mo­jo tur­to agentū­ros „Ober-Haus" di­rek­to­rius Vy­tas Za­bi­lius pa­tvir­ti­no, kad dau­gu­ma vys­ty­tojų ir agentūrų bend­ra­dar­biau­ja su va­di­na­mai­siais bankų no­ta­rais.
„Dir­ba­me su tais, ku­riuos pri­pažįs­ta ban­kai. Vi­sa laimė, kad ban­kai pa­si­ren­ka ne vieną no­tarą, o ke­tu­ris", - svarstė V.Za­bi­lius.

Jis įsi­ti­kinęs, kad bankų ap­si­spren­di­mas pa­grįstas, nes tvar­kant hi­po­te­kos do­ku­men­tus rei­ka­lin­ga įvai­ri in­for­ma­ci­ja, o vi­siems no­ta­rams ją su­teik­ti, ko ge­ra, ne­pa­to­gu. Sta­tybų sek­to­riaus įmonės dir­ba su tais no­ta­rais, ku­rie ge­ba ap­tar­nau­ti ban­kus. V.Za­bi­lius pa­brėžė, kad būsto pir­ki­mo do­ku­men­tai ga­li būti tvir­ti­na­mi pas vieną no­tarą, o hi­po­te­kos lakš­tas - pas kitą. Hi­po­te­kos lakštų tvir­tin­ti ne­ga­lin­tys no­ta­rai ne­turėtų krims­tis, nes kur kas di­desnės pa­ja­mos gau­na­mos įre­gist­ra­vus būsto pirkimo-pardavimo san­dorį, o ne pa­tvir­ti­nus hi­po­te­kos lakštą.

Pa­sak No­tarų rūmų at­stovės vie­šie­siems ry­šiams Ga­bi­jos Vit­ke­vi­čiūtės, rūmai sie­kia, kad kiek­vie­nas no­ta­ras Lie­tu­vo­je galėtų tvir­tin­ti hi­po­te­kos lakštą. Ta­čiau, anot jos, ban­kai yra to­kie pa­tys no­tarų klien­tai kaip ir bet ku­ris ki­tas fi­zi­nis ar ju­ri­di­nis as­muo. Todėl jie tu­ri teisę, kaip ir vi­si ki­ti klien­tai, pa­si­rink­ti no­ta­rus, su ku­riais konk­re­čiai pa­gei­dau­ja dirb­ti.

Le­mia no­tarų pa­tir­tis

„Han­sa­ban­ko" ko­mu­ni­ka­ci­jos va­dy­bi­ninkė Orin­ta Bar­kaus­kaitė pa­tvir­ti­no, kad ban­kas nu­ro­do klien­tui, ku­riuo­se no­tarų biu­ruo­se tvir­tin­ti hi­po­te­kos lakš­tus. Ta­čiau tai da­ro­ma tik įkei­čiant turtą, tai yra kai ban­kas pa­si­ra­šo su klien­tu įkei­ti­mo su­tartį. Vi­sus ki­tus do­ku­men­tus klien­tas ga­li tvar­ky­ti bet ku­ria­me pa­ties pa­si­rink­ta­me no­tarų biu­re.

„At­siž­vel­giant į skir­tingą no­tarų pra­ktiką ir į no­tarų skai­čių, būtų su­dėtin­ga su vi­sais jais su­de­rin­ti ban­ko rei­ka­la­vi­mus, ke­lia­mus įkei­ti­mo san­do­riams. Tad ir klientų, ir sa­vo pa­to­gu­mui „Han­sa­ban­kas" pa­si­rin­ko tam tik­rus no­ta­rus, su ku­riais nuo­lat dir­ba", - mo­ty­vus aiš­ki­no O.Bar­kaus­kaitė.

Pa­si­rink­tiems no­ta­rams pa­tei­kia­mi be­si­kei­čian­tys ban­ko do­ku­men­tai, pa­vyzd­žiui, ban­ko sta­tu­tas ar įga­lio­ji­mai. Be to, su jais su­de­ri­na­mi ban­ko, kaip hi­po­te­kos kre­di­to­riaus, su­da­romų įkei­ti­mo san­do­rių, jų sąlygų ir klientų pa­tei­kiamų do­ku­mentų rei­ka­la­vi­mai.
Pa­si­rin­kus tam tik­rus no­ta­rus veiks­min­giau iš­nau­do­ja­mas ir ban­ko dar­buo­tojų lai­kas - jiems ne­rei­kia va­žinė­ti į vi­sus ša­lies no­tarų biu­rus pa­si­ra­šy­ti hi­po­te­kos san­do­rių, mažė­ja ad­mi­nist­ra­vi­mo iš­lai­dos.

Pa­si­rink­da­mas no­ta­rus, tvir­tin­sian­čius hi­po­te­kos san­do­rius, ban­kas va­do­vau­ja­si tam tik­rais kri­te­ri­jais: no­tarų pa­tir­ti­mi, ban­ko bend­ra­vi­mo su no­ta­ru pra­kti­ka, no­ta­ro biurų bu­vi­mo vie­ta, klientų ap­tar­na­vi­mu.

Pa­lie­ka­ma teisė rink­tis

„Pa­ta­ria­me kreip­tis į tuos no­ta­rus, su ku­riais ban­kas dir­ba jau se­niai ir ku­rie ga­li do­ku­men­tus su­tvar­ky­ti grei­čiau ir efek­ty­viau", - at­sakė SEB ban­ko Pro­duktų de­par­ta­men­to di­rek­to­rius Jus­ti­nas Mu­raus­kas. Ta­čiau, anot jo, klien­tas vi­suo­met ga­li pa­si­rink­ti, pas kokį no­tarą tvir­tin­ti pa­sko­los do­ku­men­tus.

„DnB Nord" ban­ko at­sto­vas spau­dai And­rius Vil­kan­cas teigė, kad ban­kas bend­ra­dar­biau­ja su dau­ge­liu no­ta­ro biurų, reng­da­mas ir tvir­tin­da­mas įkei­ti­mo san­do­rius, ku­rie su­da­ro­mi su įkei­čia­mo tur­to sa­vi­nin­kais.

San­do­riai tvir­ti­na­mi tuo­se no­ta­ro biu­ruo­se, ku­rių spe­cia­li­za­ci­ja - ši sri­tis ir ku­rie tu­ri pa­kan­ka­mai žmo­giškųjų bei ki­to­kių iš­tek­lių, kad ope­ra­ci­jos būtų at­lie­ka­mos spar­čiai ir ko­ky­biš­kai.

„Jo­kių pri­vi­le­gijų ar išs­kir­ti­nių tei­sių jo­kiems no­ta­ro biu­rams „DnB Nord" ban­kas ne­tei­kia. Prie­šin­gai - ne vi­si no­ta­rai no­ri bend­ra­dar­biau­ti su ban­kais ir tvir­tin­ti įkei­ti­mo lakš­tus. Ne­se­niai ban­kai pa­teikė No­tarų rūmams sąrašą ra­jonų no­ta­ro biurų, ku­rie ne­no­ri ar at­si­sa­ko bend­ra­dar­biau­ti su ban­kais", - sakė A.Vil­kan­cas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų